{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Forandringer hos tæve efter hvalpekuld ? {{forumTopicSubject}}

Vi skal have besluttet hvorvidt Viska skal stereliseres inden næste løbetid eller om vi skal beholde hende intakt og evt lave et kuld hvalpe på hende på et tidspunkt.

oprindeligt skulle hun forblive intakt, men da hun blev falsk drægtig i julen (rimelig slemt) har vi snakket med vores dyrlæge om at lade hende sterelisere indenfor en kort tidshorisont så vi samtidig får mest gavn af den mindskede risiko for kræft.

Jeg er tøvende fordi jeg er bange for at fortryde det, hvis det viser sig at hun med gode hofter, god mentaltest osv kunne bidrage positivt til avlen, - resultater som vi først har efter næste løbetid, hvor hun jo har risiko for igen at være påvirket af den falske drægtighed.

men på den anden side er hun bare så dejlig afbalanceret og glad nu - modsat hvor hun i i måneden før og efter løbetid har virket anderledes og mere sur/træt - altså er hun temmelig påvirket af sine hormoner, hvilket jeg også mærker i træningen og specielt i samværet med andre hunde.

Derudover kom vi til at snakke om min mosters gamle tæve som blev "gammel" efter sit 1. kuld hvalpe. både fysisk og psykisk. Og DET ville jeg være ked af hvis Viska gjorde.
- så egentlig vil jeg gerne høre jeres erfaringer på det område? ændrer tæven sig efter hvalpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forandringer hos tæve efter hvalpekuld ?
  • #1   26. jan 2012 Jeg har kendt én, der gjorde. Det var en stor blandingstæve, som bare var det sødeste, sjoveste og mest legesyge man kunne forestille sig. Men efter hun havde haft hvalpe mistede hun totalt livsglæden og humøret, og resten af livet kom hun bare trissende, og skældte ud, hvis andre hunde kom i nærheden.

    Men de øvrige tæver jeg kender der har fået hvalpe, har ikke ændret sig.


  • #2   26. jan 2012 min tæve er den samme. altså når de lige er flyttet hjemmefra er hun træt men efter 14 dage 100% sig selv glad, legesyg og kærlig kan ikke mærke forskel.

  • #3   26. jan 2012 Lúa er blevet utroligt rolig og moden lige pludselig. Men om det er alderen eller hvalpekuldet, der bærer skylden, er jo svært at sige. Hun leger ikke med legetøj længere, og vil faktisk hellere snuse end at lege med andre hunde. Hun leger dog utroligt meget med sin hvalp. Måske den tilfredsstiller behovet.

  • #4   26. jan 2012 Vores tæve blev sig selv igen da de flyttede. Afslappet, hvilede i sig selv og havde overskud til leg osv. Ganske som før.

    Det er kun løbetiden nu, der har gjort hende til en strigle. Ikke hvalpekuldet.


  • #5   27. jan 2012 hmm... det lyder jo til, at det ikke er helt til at vide smiley At det kan gå begge veje..

  • #7   28. jan 2012 Lene F: ja, det kan da godt være du har ret i det. min moster beholdt også en hvalp. Og jeg havde tænkt at beholde en hvalp fra Viskas kuld, det var også lidt af ideen med det - sys det ville være dejligt at have en der kunne minde om hende/have nogle af de samme kvaliteter.

    Hun er lige begyndt at fælde helt vildt nu, så måske der ikke er længe til næste løbetid - så vi når vist ikke evt at kunne få hende "ordnet" inden smiley


Kommentér på:
Forandringer hos tæve efter hvalpekuld ?

Annonce