893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Lidt hjælp til 'alle reglerne' Lidt hjælp til 'alle reglerne'

Min kæreste og mig har en dejlig fransk bulldog på 5 år som har fuld stamtavle, og vi har længe snakket om at bruge ham til parring. men er ret usikker på alle de regler.
Har kun haft ham siden december 2010, han er rigtig muskuløs og dejlig af sind. vi har haft en tæve som vi gerne ville have parret ham med, når tiden kom, men hun blev aflivet.
Hvad jeg ved af er han ikke avsgodkendt. Men hvis begge forældre har stamtavle, får hvalpene det så ikke osseeller skal de udstilles o.l?

Mvh Michelle smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt hjælp til 'alle reglerne'
  • #1   3. maj 2011 Kan se at det er DRC stamtavle? Hvis ja, så prøv at kontakte DRC og høre om de har avlsrestriktioner på deres franske. Der ud over kan det være en god ide at sundhedsteste ham.

• #3   4. maj 2011 Og så bør du nok også tjekket markedet. Der bliver produceret lang flere hunde end der er gode hundehjem til og et gælder også de franske. Så jeg vil anbefale at du kun avler på din hund hvis han kan tilbyde noget virkelig fantstisk, det kunne f.eks være hvis han testes fri af alle de arvelige sygdomme der ligger til racen og kommer ud af en sund familie .Tjek familien både bagud og til siderne, en rask hund kan nemlig godt lave møjsyge hvalpe, hvis den kommer ud af en "syg" familie.

• #4   4. maj 2011 tak allesammen smiley det med at teste familien kan jo godt være lidt svært hvis man ikke kender den, jeg har jo ikke haft min hund længere end siden december.
    Ja han er stambogsført hos DRC ( dansk racehunde club) men udover det står der UCI Berlin på tavken og det har jeg sku ikke hørt før?? tænker bare han må være stambogsført i udlandet måske, eller udstillet i udandet måske? Men kan man ikke skifte over til DKK hvis man vil det?

• #5   4. maj 2011 Nej, det tror jeg ikke man kan fra den klub.

Kommentér på:
Lidt hjælp til 'alle reglerne'

Annonce