3.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 130 Svar

Drømmekuld! Drømmekuld!

Pengene var lagt fra og jeg glædede mig så meget til at tage til Finland og få Bims parret med den smukkeste han jeg længe har set. Men det der skulle være mit drømmekuld er ved at ende i det værste mareridt :o(
Bims fødte sidste fredag uden problemer 3 hvalpe, der godt nok var mindre end jeg er vant til.
Efter en kamp for at få mælken til at komme, lykkedes det og hvalpene begyndte at tage fint på.
Onsdag begynder den ene hvalp at skrige lidt efter han havde diet og den første tanke var kolik. Trods dråber mod kolik blev det værre, så torsdag aften var jeg hos dyrlægen, hvor han fik nogle sprøjter. Det gik mere og mere ned ad bakke og fredag havde han tabt sig en del og ville ikke længere die, så måtte den tunge gang til dyrlægen for at få ham aflivet.
I går nat begyndte så en af de andre af skrige - afsted til dyrlæge og få begge hvalpene givet antibiotika., men det ser desv ikke godt ud, den ene vil ikke længere die og er begyndt at tabe sig - jeg ved jo godt hvad enden bliver :o(
Jeg er vågen på 9 døgn og er ved at gå i sort.
Fanden ta' den race jeg elsker så højt - skal være så svær at opdrætte. Jeg er ved at græde øjnene ud af hovedet................kæft hvor er det hårdt at se store fede hvalpe bare gi op og dø 9 og 10 døgn gamle :o(

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømmekuld!
  • #1   30. jan 2011 Nej hvor er det synd, gør mig meget ondt! Krydser alt hvad jeg kan for at det pludselig vender. Mange tanker herfra

• #2   30. jan 2011 Rikke aka. rap-anden :- )

Det kunne være en løsning, men min erfaring er desv. at det er svært at finde en dyrlæge, der ved ret meget om det og kan lære fra sig :o(

• #3   30. jan 2011 Anette: Rikke er inde på noget af det rigtige der, men ellers kan du kontakte Kirsten fra Ammestuen, for hun kan også hjælpe dig.
    Har du modermælkserstatning hjemme og nogle engangssprøjter, så kan jeg også hjælpe dig lidt.

• #4   30. jan 2011 Linda N

Kirsten fra ammestuen kan kun hjælpe, hvis hun kan lære mig at sondefodre.
    Jeg har modermælkserstatning hjemme, men Norwich hvalpe vil ikke tage det fra hverken sutteflaske, pipetter eller engangssprøjter.

• #5   30. jan 2011 Linda nu har jeg skrevet en besked til Platugler, men desv begynder det at haste.............det skal helst være inden han bliver for svag :o(

• #6   30. jan 2011 Anette: Det kan Kirsten helt sikkert hjælpe dig med at lære:)
    Hvis du giver dem mælk i en pipette eller engangssprøjte, så skal det helt ind bagerst, hvor du får aktiveret deres synkerefleks, for så har de ikke noget valg, men du skal passe på, at de ikke får det i luftrøret i stedet for, så det skal gøres meget forsigtigt.

• #8   30. jan 2011 hvor er det trist altså smiley
    Trøstekram

• #11   30. jan 2011 I må undskylde hvis jeg ikke lige får svarret jer alle.............men jeg render lidt til og fra.
    Herpes er det ikke, min tæve er vaccineret.

orm på meget små hvalpe har jeg prøvet nogle få gange på Cairnerne, men det var ikke helt på samme måde de reagerer...........Cairnerne diede stadig, de kom "bare" med nogle pive/hoste/lyde.
    Lige nu er jeg ved at prøve om jeg kan finde en af mine bekendte, der kan køre......jeg har ikke sovet i 9 døgn, så jeg kan simpelthen ikke overskue, at skulle sidde bag rattet i en 3 -4 timer.
    Håber ikke det lyder alt for usammenhængende............men lige nu er jeg ved at gå i sort. Min lille hundemor er total stresset pga alt det her.
    Jeg prøver at ringe til Susanne.

• #13   30. jan 2011 håber på det bedste

• #14   30. jan 2011 Puha, ja få fat i Susanne. Håber virkelig de små klare sig. Hvis du ikke kan få fat i hende, kan karin med weimarenerne måske hjælpe? hun har også stor erfaring med opdræt.

Håber og krydser for det bedste.

• #15   30. jan 2011 Krydser alt hvad krydses for de små... Held og lykke:-))

• #16   30. jan 2011 Årh mit hjerte, alt hvad der kan ønskes og håbes for de små, sendes herfra!

• #17   30. jan 2011 Har lige snakket med Susanne's mand og han vil se om han kan få fat i så lille en sonde.............nu venter jeg så bare på, at få besked om en af mine bekendte kan køre.

1000 tak allesammen.....................det her er så hjerteknusende :o(

• #18   30. jan 2011 Anette: Hvor bor du? Og hvor har du brug for kørsel til/fra?

• #19   30. jan 2011 Sender mange tanker og krydser fingre.

• #20   30. jan 2011 Uha, der er jo en sand gyser - håber virkelig at det her ender godt! Held og lykke.

• #21   30. jan 2011 Jeg har lige fundet dette link - tænkte at det var relevant her.

http://www.bluewhite.dk/Tips/june99.shtml

• #22   30. jan 2011 Øv, så kan jeg ikke nå, at hjælpe med kørsel... Men er der ikke en venlig vest- eller sønderjyde, som evt. kunne hjælpe hvis behovet er der...?

• #23   30. jan 2011 Nej, sgu da ikke sønderjyde... Midtjyde!

• #24   30. jan 2011 endnu engang 1000 tak allesammen.

Som Lena skriver - bliver der arbejdet på højtryk..............jeg har været i forbindelse med samtlige dyrlægevagter i store dele af Jylland og ingen ligger inde med en lille sonde. Mange ved faktisk ikke jvad jeg snakker om.

Min veninde er på vej og når hun ankommer, bliver hun sendt op til Gert og så har Susanne lovet at køre direkte fra arbejdet i Silkeborg og herud til mig.
    Hold da op, jeg bliver så rørt......................sikke nogle dejlige mennesker, der bare gør alt for at hjælpe mennesker de ikke engang kender - DET ER GULD VÆRD.
    Jeg skal nok give en opdatering senere................når jeg ved lidt mere.

• #26   30. jan 2011 Susanne er en stjerne, intet mindre!

• #28   30. jan 2011 Får helt gåsehud- det SKAL bare lykkes !

• #30   30. jan 2011 Jeg håber rigtig meget at det lykkes for jer.

Som helt små sonder kan man bruge urinvejs stiks, fra dyrlægen, de er ganske, tynde og meget bløde, dem har de fleste dyrlæger liggende, og de kan bruges på killinger, og hvalpe, der vejer helt ned til under 60g.

• #32   30. jan 2011 puh det er godt nok en slem omgang, kender det der med at være helt ude i hampen over syge hvalpe, intet kan være værre ! føler med dig og krydser fingre for atlt går godt

• #33   30. jan 2011 Susanne når du kigger ind på et tidspunkt, skal du vide du er guld værd. Nøj jeg er glad for, og er sikker på alle andre også er, du er her på HG.

Anette:
    Glæder mig virkelig til update, og krydser og håber igen på det er en god update.

• #34   30. jan 2011 Så er jeg hjemme igen... og tak for alle de pæne ord.

De hvalp jeg mødte var to fine hvalp... ikke tynde eller ligende, selv om tæven var en del mindre end hannen, som skrænter. Så for mig så de faktisk fine ud, lige bort set fra at hannen lignede en svømmer og havde en underlig vejrtrækning - han trak ligesom vejret med maven og ikke brystkassen.... er der nogen der kender til det ??
    Han fik sonde og Anette så hvordan jeg gjorde og vi udregnede hvor meget han skulle have i døgnet... nu skal hun bare overvinde at give det smiley

Håber det kommer til at gå

• #35   30. jan 2011 Så har Susanne været her ( endnu en gang 1000 1000 tak for hjælpen Susanne )
    Hannen fik noget mælk i sonden.................puha nu skal jeg bare overvinde mig selv, når han skal have igen.
    Nu er det ikke andet at gøre end at håbe og vente og se, hvodan det hele udvikler sig de næste døgn.

• #37   30. jan 2011 XXXXXXXX

• #38   30. jan 2011 Hels og lykke og mange tanker.

• #39   30. jan 2011 Anette: ang det med en svømmer, så skal du ikke ligge dem på ryggen eller maven, men udelukkende på siderne.... og så lade dem bøvle mest muligt rundt. Og så mange gange om dagen, skal du arbejde med benene, så de bliver stærker - hold dem oppe, så de kan "stå" på benene. Prøv at opmuntre Bims til at mosle dem, så de får styrket deres motorik på den måde.
    Det med at ligge ham på ryggen tror jeg er med til at genere hans vejrtrækning.

• #40   30. jan 2011 Da det var spisetid igen efter sondefodringen lagde jeg tæven til først, så hun kunne få lidt gang i mælken og så blev han lagt til. Han tog 6 gr på, jeg slap for sonden den her gang puha

Nu skal de snart spise igen, så får jeg se om han selv vil/kan denne gang.

Susanne jeg har prøvet at lægge dem på siden, det går fint så længe jeg holder dem. Med det samme jeg slipper ruller de enten om på maven eller ryggen. Jeg må igang med at mosle med dem.

Vejrtrækningen er jeg ikke vild med, så jeg vil lige tage en snak med min dyrlæge i morgen ( de er begge på antibiotika ) jeg har på fornemmelsen, der sidder noget mælk i næsen på ham, men det sidder længere oppe end jeg kan få det ud med en øresprøjte.

• #41   30. jan 2011 Held og lykke. Krydser fingre for de små pus..og for dig du trænger snart til at sove igennem.

Jeg vidste slet ikke Norvich Terrier var så svære at avle.
    Så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde nogen hvalpe da jeg skulle til at bestille hvalp.

• #42   31. jan 2011 Nøj hvor godt at høre :-))

Det med svømmerm kender jeg ikke noget til det, men prøv Lea A(mener det er A, men hende med Anubis og Igor), hendes mand er dyrlæge, og vist en ret dygtig dyrlæge, han behandler ihvertilfælde kongehusets gravbasser. Måske hun kender til det?

Håber alt det bedste til de små smiley

• #43   31. jan 2011 Ville ønske det var gode nyheder jeg kom med..............men det går desv ikke godt med hannen. Han bliver mere og mere apatisk. jeg tror hans indre organer er ved at lukke ned :o(
    Jeg græder mine modige tårer...............en stor dejlig hvalp lige på nippet til at åbne øjnene, det er bare ikke til at bære.
    Tæven hænger stadig ved og dier indtil videre selv.

Jeg er så knust :o(

• #44   31. jan 2011 KÆMPE TRØSTKNUS
    Puha, hvor er det trist.
    Man mærker tydeligt hvor smertefuldt det er for dig, og jeg forstår dig SÅ godt !

• #45   31. jan 2011 Sikke en historie! Undrer mig ikke, at Susanne kommer flyvende med al den hjælp hun kan :o)

Jeg er ked af at høre, at han skrænter :o( Men som jeg tænkte hele tråden igennem, er det jo desværre ikke altid gjort "bare" ved, at få mælk i de små. Det lyder til, at der er noget underliggende, der så giver udslag i, at de ikke vil æde.

Hvis det ikke går med hannen, synes jeg du skal få den obduceret, så du måske kan få en grund til, at det ikke gik.

Krydser fingre!!!

• #47   31. jan 2011 Charlotte.............racen er en videnskab på verdensplan, der er ingen undersøgelser, der har vist nogen grund til, hvorfor store hvalpe tager fint på og omkring 4/5 døgn vil de ikke die mere.
    I Finland har den Finske kennel klub valgt at søtte Norwich opdrætterne, de døde hvalpe bliver sendt ind til et universitets hospital og opdrætterne skal ikke betale ( herhjemme koster det omkring, tror det var 3000 kr )
    Indtil videre er der ikke fundet nogen grund/rettesnor.

Jeg har haft racen i 9 år og har da heldigvis ind imellem haft kuld, hvor der ikke har været problemer, men jeg syntes efterhånden problemerne begynder at overskygge glæderne.

• #48   31. jan 2011 Det var desværre ikke god formiddagslæsning.
    Jeg håber så inderligt, at tæven klarer det, så der i det mindste er en tilbage.

• #49   31. jan 2011 Åh nej havde håbet på bedre nyt 8(
    Knus herfra.
    Det må være rædselsfuldt at være dig lige nu øv øv øv hvor er jeg ked af det på dine og hvalpenes vegne. øv.

• #50   31. jan 2011 Anette L:

Har du prøvet at kontakte Lea A? Måske hun kan sige noget.

Er virkelig ked af det på dine og lille vapsens vegne. Kæmpe trøstekram herfra.

• #51   31. jan 2011 Hej Anette.
    Det var dog grum læsning. Ina T har skrevet en pb til mig med link til denne tråd.
    Tror som Mai-Britt skriver, at der ligger mere til grund, end han bare ikke vil amme. Desværre er det noget vi ind i mellem oplever hos hvalpe- alle racer.
    Hvad det kan være, er jo ikke til at sige, men jeg synes det er rigtig trist.
    Ville ønske at min mand eller jeg selv kunne hjælpe dig. Vi bor jo desværre helt over ved Kbh.........
    ( min første tanke, var nu også herpes, men din tave er jo vaccineret imod det..........)

• #52   31. jan 2011 Lea: som jeg har hørt det om herpes, så skriger hvalpene.... er det ikke korrekt ? Det gør disse hvlalpe ikke.

øv hvor er det træls at det ikke går godt. kan du ikke ligge noget foran og bag ved ham, så han bliver liggende på siden, bare lidt og så ellers mosle med ham. Jeg tænker lidt at han jo kan have vejrtrækningsproblemerne pga den flade brystkasse - tror han ville ralle hvis det var fordi der sad noget i næsen. Så giv ham sonde og lig ham til patten ½ time senere og gør det hver 3 time - også selv om han tager på... bare så det ikke går op og ned med ham...
    Så kan han bruge sit krudt på at bliver moslet med smiley

• #53   31. jan 2011 Puha det lyder til at du har fået hænderne fulde denne gang Anette..
    Håber det bedste for hvalpene.....
    Krydser fingre for at de klarer det..

Men hvor er HG dog et herligt sted når hjælpen kommer på denne måde.

• #54   31. jan 2011 Så er tæven begyndt................jeg kører til dyrlæge nu.

• #55   31. jan 2011 Nej nej nej nu må det da stoppe!!!

Gud hvor har jeg ondt af dig Anette.

• #56   31. jan 2011 Hvor er det altså modbydeligt.. jeg føler virkelig med dig ved hvor ondt det gør og hvor magtesløs man føler sig..

trøst herfra og håber virkelig det lykkedes at redde de små.

• #57   31. jan 2011 Hvor er HG bare et herligt sted når man kan hjælpe sine medmennesker på kryds og tværs når det virkelig gælder!

Anette, jeg sender dig alle de X'er jeg kan, samt håb og ønske for dine små puslinger!

• #58   31. jan 2011 1000 tak................hvor er I bare nogle fantastiske mennesker. Folk som overhovedet ikke kender mig tilbyder at smide alt hvad de har og komme for at aflaste mig lidt. Susanne som køre direkte fra arbejde for at hjælpe.....................jeg kan slet ikke finde ord der dækker.

Jeg har som skrevet været ved dyrlæge og de sidste " krampetrækninger" er sat ind, det næste døgn vil vise om det hjælper. Mine dyrlæger er en fantastisk støtte, de er så ulykkelige på mine vegne. Den ene af mine dyrlæger sagde i dag " hvis hvalpene dør, så har vi besluttet, at betale for at få dem obduseret......vi ved hele dit hjerte og sjæl er lagt i racen. Så brød jeg total sammen og bare hulkede.

Mine 2 små pus har åbnet øjnene i dag....................livet er så uretfærdigt :o(

• #59   31. jan 2011 Super fantastiske dyrlæger, du har dig. Krydser alt hvad der kan krydses for hvalpene.
    Bliv ved med at opdaterer.

• #60   31. jan 2011 Puha altså smiley
    Endnu flere trøstekram og tanker om helbredelse for de små.

• #61   31. jan 2011 Åh nej ikke også tæven. For pokker da 8(.
    Er så ked af det på dine vegne Anette.

• #62   1. feb 2011 åh det var da en super trist tråd :-((

Håber da på det bedste for de små vapser - mange tanker og krydsede fingre herfra

• #63   1. feb 2011 Hvor er det bare en trist tråd smiley
    Jeg krydser alt hvad krydses kan!

• #65   1. feb 2011 Har fulgt med på sidelinien de sidste dage og jeg er så ked af det på die vegne. Jeg håber og ber til at der sker noget i den rigtige retning snart.

Sender alle de tanker og x´ede fingre for at det går det hele.

• #66   1. feb 2011 Puha, jeg har lige læst hele tråden og hold da op nu sidder jeg bare med tåre i øjnene!! Jeg kæmper selv på 5 døgn med et kuld chihuahua hvalpe som blev født på dag 64 for første parring!! Der var 3 meget små piger i kuldet og de to er gået bort!! Den sidste er heldigvis i dag begyndt at sutte ved moderen så jeg håber og ber til at vi får lov til at beholde hende!! De vejede sølle 52, 54 og 45 g ved fødslen!! Hende der vejede 45 g. ved fødsen var åbenbart den stærkeste det er hende vi har endnu og hun vejer idag 53 - 54 g.
    Jeg giver hende erstatning og håber jeg kan gøre hende så stærk at hun snart kan die fuldt ud hos Mitzi........

Håber dine hvalpe klarer den, hvilken dyrlæge bruger du?? Jeg bor nemlig i Lem, en skam jeg ikke så din tråd noget før så ville jeg godt have kørt med dig!! Der er kun små 20 km. til Tarm!!

• #67   1. feb 2011 al mulig held og lykke! smiley

• #68   1. feb 2011 Er rigtigt bange for grunden til vi ikke har hørt noget endnu i dag er at Anette har god grund til at være knust 8(

Har tænkt på jer hele natten og formidagen.
    Jeg håber jeg tager fejl og at grunden blot er at de 2 er i bedring og nogle andre ser efter dem mens du (Anette) får lidt søvn..Håber.

• #69   1. feb 2011 Uden overhovedet at turde håbe på noget endnu, så syntes jeg måske der er en lille bedring.
    Hannen trækker vejret lidt bedre i dag og slapper lidt mere af - tæven trækker stadig vejret lidt anstrengt og har stadig svært ved at finde ro.
    De har bare taget nogle få gr på, men har siden vi kom hjem fra dyrlægen selv diet - tæven skal stadig arbejdes med, men hun tager ved.
    Puha jeg håber det er gode tegn
    Jeg har lige kontaktet Greendog..............de har nogle produkter der hedder " førstehjælp til nyfødte, det kommer i morgen.

• #70   1. feb 2011 Puha Helle jeg føler med dig :o( jeg ved lige nøjagtig, hvad du går igennem lige nu. Jeg håber din bette pige klarer det.
    Det kunne være, at du kunne få gavn af det puppyboost fra Greendog.dk - Dorthe er rigtig sød at snakke med.

Mine dyrlæger er Dyrenes lægehus i Tjørring v/ Herning.

• #71   1. feb 2011 Dejlig at høre.
    Så er der stadig håb.

Held og lykke også til jer Helle. Håber også din lille pige klare den.

• #73   1. feb 2011 Jeg har netop bestilt puppy boost og flory boost smiley Hun var rigtig sød og ville skynde sig på posthuset så jeg kan have det imorgen!! Så nu håber jeg bare at det går.....

Dejligt at det går lidt fremad hos jer, min lille pige havde tabt sig i nat men her til formiddag er det ligesom om det vender.... Så jeg håber og kæmper for hende!!

• #74   1. feb 2011 Lena: Det er jeg rigtig glad for at høre!! Så håber jeg også der er en chance for min lille pige!!

• #75   1. feb 2011 Jeg krydser fingre for at det bare er første tegn på at det lykkes smiley

• #76   1. feb 2011 jeg troede at hvalpene var for gamle til at få noget ud af det... jeg har det ellers liggende derhjemme smiley

men dejligt at høre at det går bedre smiley

• #77   1. feb 2011 længere oppe i tråden skiver Linda K. at kateter til små hvalpe og katte kan bruges.... det er så slet ikke min erfaring. En dyrlæge viste mig dem engang, fordi de ikke hade sonder og kateterne er slet ikke lige så bløde og bøjelige som sonder... jeg vill aldrig bruge et kateter,,, ville være alt for bange for at ødelægge noget i hvalpen. Det er bare min personlige erfaring.

• #78   2. feb 2011 Hvordan mon det går

• #79   2. feb 2011 Lige en kort opdatering.

Hannen ser for nu ud til at være i bedring, han har taget 13 gr på fra i formiddag.
    Tæven så også ud til at være lidt i bedring og havde taget 10 gr på - hun har tabt 8 gr på 3 timer og lige nu kæmper hun.
    Jeg tør ikke håbe på noget som helst, da alt kan vende på bare 3 timer.
    Jeg er så bombet, har ikke sovet 5 min siden kl 2 i nat.............jeg gruer for natten.

• #80   2. feb 2011 Anette: Har du ikke nogen, som kan aflaste dig lidt?

• #81   2. feb 2011 Puha Anette

Alt muligt held og lykke i din retning!! Du må endelig sige til hvis en fynbo kunne være behjælpelig med et eller andet!

• #82   2. feb 2011 puha føler virkelig med dig.. jeg har selv brugt puppyboost og med rigtig god erfaring, jeg håber det har samme gode effekt hos dig som jeg havde..

• #83   2. feb 2011 Krydser fortast alt der kan krydses for dig og dine små.
    Føler med dig. Ville ønske jeg kunne hjælpe 8(

• #84   3. feb 2011 Er der nogen der ved hvordan det går?

• #85   3. feb 2011 En lille opdatering.
    Det ser stadig ud til at gå fremad med hannen, han begynder nu at ligne en lille tyk prop............så jeg håber han er ved at være ude af farezonen.
    Tæven havde taget lidt på i dag, men her sidste gang hun fik mælk, havde hun tabt nogle få gr så ikke så meget optimisme ang hende. Nu må jeg se om hun har tabt sig ved næste fodring om 1 time.

Ind imellem alle fodringerne prøver jeg om jeg kan snuppe lidt søvn.

• #86   4. feb 2011 Dejligt at høre at det går fremad med hannen, jeg håber at de begge klarer den.

• #87   4. feb 2011 Godt at høre. Tak for opdateringen.
    Knus

• #88   4. feb 2011 jeg tror du gør digselv unødig usikker ved at veje så meget ... så små hvalpe kan jo svinge ved bare lige at have tisset eller bæet. Vej 2 gange i døgnet, på samme tidspunkt. Taber hun sig så giv sonde.
    Der skal ro i kassen hvis tæven skal kunne lave nok mælk og passe hvalpene - så du er også nød til at finde ro, selv om det er svært. Er du i tvivl om trivsel, så giv sonde et par dage ... når du har givet sonde, så lag hvalpen hvile i en ½ time og så lig den til patten, så er den frisk om med krafter til at patte mor op.

• #89   6. feb 2011 Så er det tid til en lille opdatering.

Det ser bedre og bedre ud, begge hvalpene får kun mælk hos Bims nu og tager mellem 15 og 28 gr på i døgnet ( den bette pige mindst ) jeg prøver at lade være med at veje for mange gange i døgnet - selv om det er svært :o)
    For første gang i 2 uger vågnede jeg ved en højlyd smasken, begge hvalpene havde selv fundet en pat og lå og diede. Sikke et skønt syn :o)
    Så mon ikke jeg tør håbe, at de er godt på vej ud af farezonen.

Men indrømmet, jeg glæder mig til at kunne give dem " fast " føde.

• #90   6. feb 2011 Hvor er det en dejlig opdatering. Krydser stadig alt vi kan her i huset, men alt tyder på det går den rigtige vej, og alt nok skal gå.

• #91   6. feb 2011 Det må have været en skøn lyd og vågne til.
    Er jeg vågen eller drømmer jeg!
    Håber det bedste for de to.

• #92   6. feb 2011 Super opdatering, Nu kan det da kun gå den rigtige vej. Håber alt det bedste, til de to små :-)))

• #93   6. feb 2011 Der skal nok komme billeder, når jeg er 100% sikker på de overlever.

Jeg syntes den bette tæves mave virker meget hård..............Bims har lige gjort hende ren og der kom en ret stor bæ, men jeg syntes stadig hun virker lidt hård. Nogen der har været ude for det ? og hvad har I gjort ?

• #94   6. feb 2011 DET var en dejlig morgen læsning.

Så dejligt de er kommet så langt
    Knus

• #95   6. feb 2011 Hvor er det dejligt at høre at det går fremad, håber det bedste for de to små

• #96   6. feb 2011 Man skal sgu aldrig tro man er noget......................jeg er totalt opløst i tårer. Ville lige give min bette pige en dråbe af det fra greedog ( for maven )...........hun er ved at blive kvalt, kan ikke få luft og bare skriger..............det her er fandne bare for meget. og jeg kan intet gøre.

• #98   6. feb 2011 hvordan gik det ?? hvis hun skriger, så får hun jo også luft.. så renser hun jo luftrøret

• #99   7. feb 2011 Åh gud nej da.
    Stakkels stakkels jer 8(
    Det sku bare ikke retfærdigt.

• #100   7. feb 2011 Det hjalp at få et par dråber saltvand i næsen, så det klistrede blå stads kunne komme ud ad næsen.............for pokker da.

• #101   7. feb 2011 Puha det var godt 8-)

• #102   10. feb 2011 Tør man håber al fare er ovre og hundene har det godt?

• #103   10. feb 2011 Renee V

De er her stadig begge 2. I går begyndte jeg at give dem noget at spise - lidt tidligt, men de tog simpelthen ikke nok på og var meget inaktive.
    Det gjorde lykke, hold da op de var som små sugemaller ( jeg tager en lille bitte klat på min lillefinger ) i går fik de 2 gange og i dag sætter jeg det op til 3 gange.
    De har taget mere på, så nu håber jeg det var det, der skulle til. så de kan vokse sig store og stærke.

• #104   10. feb 2011 Super nyheder smiley

• #106   10. feb 2011 Skønne nyhedder.
    Tak for opdateringen 8-)

Stort knus

• #107   10. feb 2011 Tak skal I ha'

Nu håber jeg godt nok det kun går fremad fra nu. Jeg glæder mig så meget til at sove i min seng :o) det her har været det værste mareridt.

Min lille smukke Prinsesse Bims " i låget " ( som forøvrigt er blevet Årets Norwich 2010 - den første tæve i de år jeg har haft racen ) hun er patella undersøgt og øjenlyst ( ikke noget vi skal - vi skal ikke engang have racen avlsgodkendt ) virker så trist..............tør jeg nogensinde parre hende igen. Lige nu er svaret NO WAY.

• #108   10. feb 2011 sikke da en dejlig update smiley

• #109   10. feb 2011 Det er skøn læsning!
    Håber Bims bliver glad igen hurtigt og du snart får lov til at sove i din egen seng.

• #110   11. feb 2011 Så rundede bette pigen 300gr og hannen ( som efterhånden er ligeså bred, som han er lang ) 500 gr.

Jeg syntes stadig de er meget sløve i forhold til, hvad jeg er vant til........så vi tager stadig en dag a' gangen.

Søndag har jeg fået hvalpe/hunde sitter på..............jeg kan slet ikke beskrive, hvor meget jeg glæder mig til at ha' en dag fri og komme hjemmefra.

• #111   11. feb 2011 Dejligt.
    Fortsat held og lykke med dem. Tillykke med du får en fridag 8-)

• #112   14. feb 2011 Lørdag aften havde jeg set frem til en hyggelig middag nede på hotellet sammen med min hvalpesitter, det blev en tur til dyrlægen i stedet :o(
    Hannen havde fået et tilbagefald.

Han blev bedre i løbet af aftenen og natten, så i går valgte jeg at lade hvalpe være hvalpe ( jeg kunne ikke gøre noget min hvalpesitter ikke kunne gøre ) jeg tog dagen fri og tog på udstilling med min lille Zina.

Jeg var total drænet da jeg kom hjem, men det var skønt med en dag ude - uden bekymringer ( LOL tror jeg ringede hjem midst 50 gange )

• #113   14. feb 2011 åh altså.
    Troede lige det var overstået 8(.

Nu må vi så håbe det var det sidste hik fra sygdommen.
    God bedring med den lille fyr.

• #114   16. feb 2011 Det er godt nok ved at være en lang tråd :o)

Men syntes lige I skulle have en lidt mere positiv opdatering.

De 2 små har det bedre, de er ved at være gode til at spise ( fra min finger ) risgrød med a-38 og hvalpepiller. De er så småt begyndt at gøre de første små forsøg på at lege med hinanden...........bettepige knurrede af mig i går :o) og de har begge været oppe på alle 4 poter og er begyndt at bevæge sig mere rundt i kassen. Selv Bims er meget mere afslappet.
    Så lige nu og her vil jeg tillade mig at være optimist og tro på, at vi nok skal komme ud på den rigtige side.

• #116   16. feb 2011 Krumme.........Jeg må prøve at få taget nogle billeder i løbet af ugen.
    Men jeg må indrømme jeg er blevet noget sårbar mht at tage billeder af hvalpe før jeg ved om de overlever.

• #118   16. feb 2011 Skøn morgenlæsning.

• #119   16. feb 2011 Dejlig nyhed smiley

• #120   16. feb 2011 Dejligt at læse smiley
    Bliv endelig ved med at opdatere, også selv om tråden er lang smiley

• #121   16. feb 2011 Er Prinsesse Bims blevet glad igen?

• #122   16. feb 2011 inge R
    Ja Prinsessen virker mere glad og afslappet :o)

• #123   16. feb 2011 Dejlige nyhedder.
    Tak for opdateringen Anette

• #124   16. feb 2011 Lena:

Det gik helt fantastisk med Zina..............dommeren var vild med hende ( på trods af, at hun ikke havde alle 4 ben på gulvet på en gang ) fik hun en kanon kritik..........dommeren blev ved med at snakke og fortælle mig, hvor vindunderlig hun var :o) hun er også en rigtig fin lille Podengo.
    Da jeg stor inde til BIS hvalp ( tror sgu jeg har købt en støver - Zina havde snuden godt og grundigt plantet i gulvet ) kunne jeg høre dommerne snakke om hende.

• #125   16. feb 2011 Jeg har lige været inde og se din Podengo.
    Hold da op en lille charmetrold.
    En spændende race.
    Glæder mig at høre at Prinsessen har det godt igen.

• #126   17. feb 2011 Tak Inge :o)
    Ja hun er en lille charmetrold. Jeg var så spændt på, om jeg kunne dele hus med andet end Terrier :o) men hun har til fulde og mere til - indfriet mine forhåbninger.

Prinsessen er ved at være " back to normal " og går det stadig godt med hvalpene - bliver de flyttet i kravlegården i weekenden :o)

• #127   22. feb 2011 Det går forsat godt...............de små spiser fint nu og bliver mere og mere livlige fra dag til dag :o)
    De har nu fået hele kravlegården og det ser ud til at være det helt store HIT............de øver sig i at rende stærkt, men de små ben kan endnu ikke helt følge med :o)

Zina har hilst på hvalpene for første gang i dag.............hun var bare så sød og så blid :o) og hvalpene syntes hun var spændende :o)

• #128   22. feb 2011 lyder da supert smiley

så der det vel på tide at sætte et par billeder ind ???

• #129   22. feb 2011 Dejligt
    Glæder mig til at se dem 8-)

• #130   26. feb 2011 Så er der lidt billeder af Bims's hvalpe :o)

• #131   26. feb 2011 jaaaa
    *spurter over til Anettes profil efter et skud ÅHHH og et skud AHHH. Tilsadt lidt nååårhhh*

• #132   26. feb 2011 Nååå hvor er de bedårende smiley Dejligt at denne tråd ender godt!

• #133   26. feb 2011 Åhhhrrr Hvor er de søde!! Dejligt de klarede skæerne!

• #134   26. feb 2011 De er da bare ikke til at stå for.

• #135   13. mar 2011 Tid til en lille opdatering :o)

Nu er hvalpeme 7 uger gamle og de er slet ikke til at stå for. Heldigvis opfører de sig som normale hvalpe 7 uger gamle :o)

Det er nogle af de smukkeste hvalpe jeg nogensinde har haft............ingen af de 2 har på noget tidspunkt haft ørene nede - små smukke stitøre.

Den lille tæve er gudesmuk og med et temperament der siger spar 2............hun bliver selvfølgelig her hos mig :o)
    Hannen - jeg har aldrig haft en han med så fedt et hoved og hans ben er stolper, han er noget af det sødeste - en rigtig lille basse :o)

Navne:
    Mor ( prinsesse Bims ) hedder Dressed for Show..................så tanken er, at tæven skal hedde
    Dressed in / with Attuítude..................hannen Dressed in/with ??? nogen der har et godt forslag ?

• #136   13. mar 2011 Jeg ville sige
    Dressed in Beauty
    men nu er han jo en han så måske det er for fimset?

• #137   13. mar 2011 Dressed with Care måske?

• #138   13. mar 2011 Hi hi Renee................måske Dressed in Baauty er lidt for fimset LOL for en maskulin han.

Dressed with Care................passer heller ikke rigtigt :o) men 1000 tak for dine forslag.

• #139   13. mar 2011 Skønne er de i hvert fald lige meget hvad de "dressede" i.

• #140   13. mar 2011 Dejligt at høre at det er gået så godt med dem.
    Navneforslag: Dressed with Power

• #141   13. mar 2011 Dressed with Willpower
    Dressed with Spirit
    Dressed with Vitality

Fantastisk at det er gået dem godt. Jeg har fulgt med på sidelinen fra starten af.

Tillykke med dem :o)

• #142   13. mar 2011 Dressed in Harmony
    Dressed in Fur

• #143   13. mar 2011 Dressed for the ladyés:-))

• #144   24. mar 2011 Så tror jeg det bliver den sidste opdatering :o)

Tæven kommer til at hedde Dressed with Attitude aka Gurli :o) hende vil glæde mit til at udstille senere på året.
    Hannen Dressed with Charm - han flytter til Sjælland.

Det går så godt med de 2 små. Jeg glæder mig hver eneste dag, de er total uimodstålige.

Jeg har lagt 3 nye billeder ind...............af hvalpene og legetante Zina.

1000 tak til Jer allesammen for surport, 1000 tak for at være så bekymret for de 2 små. 1000 tak for alle gode råd.
    Den her tråd vil være printet ind i mit hjerte.

• #145   24. mar 2011 Held og lykke med dem begge to og tusind tak for opdateringerne.
    Jeg skal helt klart hen og se Norwich Terriere næste gang, jeg skal på udstilling, og mon ikke jeg så sender en tanke til dine to, som på trods af alle odds klarede strabadserne.

• #146   24. mar 2011 næhh Sjæland. Hpber det er en af mine naboer. Vil holde øje med nabolaget. Men så heldig er jeg nu nok ikke hehe.

Jeg er glad for det trods alt gik så godt.
    Stort knus til dig, dine hjælpere og alle dine dejlige hunde.

Kommentér på:
Drømmekuld!

Annonce