936 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Betaling.. Betaling..

Hej.. Jeg har en dejlig hun gravhund ovre hos mig nu og skal være hos mig en uges tid og forventes parret af min dejlige han gravhund.. Mit spørgsmål er så da det er første gang for mig hvornår tager man imod betaling for denne aktion...? Vi har aftalt en hvalps pris, men ved ikke hvad de skal sælges for endnu.. Men inden fødselen og salgsklare hvalpe er der jo gået 5 måneder og er det ikke lang tid at vente på sin betaling..? eller..?? Hurtigt svar ville være dejligt..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betaling..
  • #1   10. mar 2009 Uha.. det er jo sådan noget I skal lave en kontrakt på FØR parringen finder sted.
    Hvis det er med tavle, så har du nok en rimelig ide om hvad prisen ligger på..
    I skal også overveje hvad der sker hvis tæven kun får 1 hvalp eller hvis hun ikke bliver drægtig

• #2   10. mar 2009 Jeg ved ikke hvordan man normalt pleger at gøre det, men jeg ville nok forlange halvdelen nu og resten når hvalpene er født...
    Du kan også gå ind på dkk's hjemmeside, de plejer at have sådan en standart formel til den slags sager... Den kan du måske læne dig lidt op af...

• #3   10. mar 2009 skal du ikke betale dem? for og låne en han hund??

• #4   10. mar 2009 Læs teksten Kevin.. Trådstarter ejer hanhunden og har en tæve som skal parres på besøg

• #5   10. mar 2009 hehe ja ups =)

• #6   10. mar 2009 nogen tager et parringsgebyr, når selve parringen finder sted.

de gange vi har fået parret, har vi dog ventet til hvalpene er født og er blevet registrerede ved DKK. dvs når de er 3 uger gamle.

men som Tina siger, så er det altså smart at have lavet en kontrakt.

• #7   10. mar 2009 Jeg plejer at betale parringsafgift lige før hvalpene skal registreres hos DKK. Jeg skal bruge en underskrift fra Hanhundeejeren.

Jeg ville ikke betale ved parring, jeg ved jo ikke om der er gevinst.

• #8   10. mar 2009 mange tusinde tak for alle jeres gode svar.. Min han er ikke registreret, men hunnen er.. Så det er selvfølgelig uden tavle.. Men det hele gik så stærkt fordi hun pludselig var ''klar'' og så skulle der jo ske noget.. De går rigtig og hygger sig.. Det er første gang for begge så det er ret sjovt at se på.. smiley Men tror jeg vil tage den pris jeg har sat ham til nu for selve parringen og så få resten ved salg af hvalpene da hun ejeren havde planer om et højere beløb.. Men igen tak...

• #9   10. mar 2009 Sørg for at få den skrevet ned, det er set så tit, at hanhundeejer er blevet røvrendt især, når det er uden tavle, for der er jo ikke noget med underskrifter der skal bruges til stambogsføring af hvalpe.

Jeg plejer også at tage et parrings gebyr, og så bliver resten betalt når hvalpene er født. Og parringsgebyret giver så samtidig ret til 1 gratis omparring af samme tæve, hvis hun ikke får hvalpe.

• #10   10. mar 2009 >> Lykke J << Tak det vil jeg så gøre.. VI har jo hinandens adresser, men ved selvfølgelig godt at det ikke holder uden underskrift.. Men tror nu også de er til at regne med..

• #11   10. mar 2009 Ja jeg ville bestemt også få lavet kontrakt på det hele og forlange et beløb ved afhentning af tæven.
    Hva hvis tæven kun kommer med en hvalp? Hva hvis de hvalpe som kommer dør indenfor et døgn? Hva hvis hun går tom?
    Man skal ha det hele med i kontrakten, så der intet er bagefter.

Jeg betalte et fast beløb før parring. Og så et beløb per hvalp da de var et par uger gamle.

• #14   10. mar 2009 Jeg får et beløb ved parringen og et beløb pr registreret hvalp....
    Kan sagtens holde rede på, hvornår tæven nedkommer, da jeg da har kontakt med tæveejer igennem drægtigheden...
    Jer der kræver hele beløbet ved parringen, hvad kræver i så ? og hvad hvis der så kun kommer en hvalp ? og igen kun 1 hvalp ved omparringen

• #15   11. mar 2009 Hele beløbet ved parring og ret til 1 gratis omparring hvis tæven er tom. Hvis ma er flink også gratis omparring ved kun 1 hvalp, men hvis der så også her kun er 1 hvalp så er der ikke mere at komme efter!

Vi tager så ikke engang en hvalps pris for en parring ved boxerne!

• #16   11. mar 2009 vi tager heller ikke en hvalps pris for en parring. da der ofte ikke kommer så mange hvalpe, så ville det være urimeligt.

men et parringsgebyr + en pris pr levedygtig hvalp.

og så først betaling når hvalpene er fødte

Kommentér på:
Betaling..

Annonce