1.254 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

skal min hund mon have hvalpe skal min hund mon have hvalpe

Hejsa.
Jeg købte en tæve på 2 år og 4 mdr, for 5 uger siden.
Tidligere ejer, mente hun skulle steriliseres grundet stress, men da vi ikke har haft dette problem, mente vi bestemt heller ikke at det var nødvendigt.
Desuden tog hun en 1 præmie på udstilling igår, så niks nej da, hun er bare en dejlig hund.
Nu studser vi lidt, for hun har tabt al sin lange pels, taget 5 kilo på og det eneste tidligere ejer er intresseret i er hvornår vi vil sterilisere hende.
Da vi sagde blankt nej, har vi intet hørt siden.
Hvis hun er parret vil hun være omkring 7 uger henne nu, hvilket nok passer med vægtforøgelsen, hendes manglende pels, og enorme appetit, tidligere ejere fortalte hun aldrig ville spise og hun var enormt tynd, da vi fik hende.
Nu er jeg ikke helt grøn i hunde, men vil gerne hører, om der er andre måder en røgent, hvorpå man kan være nogenlunde sikker, eller er det eneste udvej.
Vi tager da hvalpene med uanset hvad, men vi ville gerne vide hvad det evt er for nogle størrelser, men det får vi nok aldrig afvide.
Mvh
amanda..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal min hund mon have hvalpe
  • #1   8. sep 2008 7 uger henne, så vil du næsten kunne mærke de sparker. har du prøvet at mærke efter. også om de kg hun har taget på er fedt oppe omkring ribbenene eller om de ligger nede i maven.

• #2   8. sep 2008 Har du nævnt det for tidligere ejer..? De må jo kunne sige hvilken hanhund, det evt. kunne have gjort hende drægtig.

• #3   8. sep 2008 Ville måske være en god idé at få hunden skannet eller røngtgen-fotograferet hos dyrlægen.
    Dels for at se om den er med hvalpe og dels for i så fald, at få et skøn på hvor mange og hvor store de er. Måske er tæven parret med en han der er meget større end hende og måske derfor tidligere ejer har så travlt med sterilisation.
    Hvis hannen var meget større end tæven, kan det give problemer under fødsel - så vidt jeg ved - hvis hvalpene er større end de tæven normalt ville bære.

• #4   8. sep 2008 Øhm.. kan en hund ikke være dejlig, fordi den er steriliseret?

• #5   8. sep 2008 Billeder , billeder billeder af hendes tykke mavse *GG*

• #6   8. sep 2008 jeg tænker som anne r
    at det måske er pga. drægtighed at tidligere ejer er meget ivrig efter sterilisation

• #8   8. sep 2008 Hvis opdrætter så bekræfter at der har været en hanhund på din tæve og begynder at ville have hvalpene eller pengene for hvalpene. Så husk at være stejl. Hun får ikke en krone.
    Du har købt en tæve som måske viser sig at være med hvalpe, så det pludselig er dig der står med al besværet de næste 8-12 uger.
    Opdrætter har ikke krav på noget som helst, hun har forsøgt at tage dig ved næsen.

Dette er selvfølgelig kun i tilfælde af at tæven er med hvalpe.
    Men husk det,.

• #9   8. sep 2008 har du forøvrigt fået tæven overført i dit navn, tænker bare at hun ikke kræver den tilbage når hvalpebesværet er overstået??

• #10   8. sep 2008 Vil råde til at få een tid ved dyllen, så du ved om i skal til at forberede fødsel, lede efter hvalpekøbere osv.

Har i aftalt at i ville overveje steriliseringen, eller var det et krav fra sælger? Tænker på at mundtlig aftaler er bindende og var det et krav for at sælger ville sælge, kan i risikerer de trækker salget i land...

• #11   8. sep 2008 Du kan godt udstille en steriliseret tæve smiley

Kommentér på:
skal min hund mon have hvalpe

Annonce