{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.499 visninger | Oprettet:

Hjælp. Råd søges vedr løbetid/udflåd {{forumTopicSubject}}

Bella begyndte hendes løbetid i tirsdags. Hun er hævet op og har blødt meget minimalt( ikke dryppet) indtil fredag. Der stoppet hun med at bløde...
Men hun virker ikke klar, reagerre ikke med at flytte halen til side osv. Er stadig hævet..

Nogen der har oplevet noget lign?
Bliver helt itvivl og hun evt er længere hende i løbetiden ( hun har bare ikk blødt eller været meget hævet før tirsdags) eller hun ikke er begyndt løbetiden ordentligt endnu...

Vi har planlagt at hun skal til han hund sidst i næste uge

Hendes tidligere løbetider, blødte hun i 12-13 dage og var derefter klar til parring( sidste løbetid gik hun tom)

Kan hun være klar allerede nu efter kun få dage, men ville hun så ikke ligge halen til siden og gøre sig til? Eller kan det være at hun bare ikke bløder ret meget( intet) i denne løbetid? Sidst var det også minimalt, men hun gik dog og dryppet lidt i ny og næ.

HUn er idag søndag på dag 6 i hendes " løbetid begyndt at få hvidligt tykt snask i skeden.... Nogle ideer på om det er grundet hendes løbetid eller?

Hvis Det fortsætter i mogern mandag kontakter jeg selv følgelig dyrlægen...

Men kom gerne med jeres erfaringer og råd:0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Råd søges vedr løbetid/udflåd
  • #1   17. aug 2008 passer det med at hun skulle i løbetid nu?

    det gullige udflåd får mig til at tænke på om hun mon har en betændelsestilstand. jeg vil også råde til at kontakte dyrlægen.

    Safis sidste løbetid var også lidt sær, Albert som hun skulle parres med virkede ikke særlig interesseret, Safi stod dog som alm og slog halen til siden. hun blev også drægtig, men havde noget betændelse, så hun absorberedet hvalpene i stedet. eneste grund til at vi ved hun var drægtig var fordi hun blev scannet.

    inden hun skal parres næste gang skal hun have en antibiotikakur.

    6. dag er for tidligt til at hun er højløbsk ville jeg sige.


  • #2   17. aug 2008 Connie.............Udflådet er nærmere hvidt, men vil klart have det tjekket hvis det fortsætter.
    Ja det passer med at hun skulle være i løbetid ca nu:0)


  • #5   17. aug 2008 Af en eller anden grund er mit indlæg vist ikke kommet med....
    Min Dinky er blevet succesfuldt parret på 6.dagen, og fået fine kuld hvalpe, så det kan altså godt lade sig gøre.

    Tag hendes temp. ( normalen er 38 grader), tag også en urinprøve imorgen, og indlevere den til dyrlægen for en sikkerheds skyld


  • #6   17. aug 2008 jowinas livmoderbetændelse var akkurat som en løbetid - blot at den aldrig stoppede, hun blev ved med at bløde og tro hun var højløbsk.

    der er nogen der snakker om en hvid løbetid, hvor tæven ikke bløder. det kender jeg ikke noget til, har kun hørt det herinde.

    men hvis hun stadig er hævet og hun ikke lægger halen til side, så er hun jo ikke højløbsk. hun skal ligesom rynke og blive mindre i kønsåbningen.


  • #7   17. aug 2008 Connie J- det behøver de heller ikke....
    Dinky er hverken særlig hævet, og hun bløder samme farve hele løbetiden igennem, og kønsåbningen forandrer sig ikke det mindste.....


  • #8   17. aug 2008 Annika - jeg havde også besvær med at få mit indlæg igennem.

    næ, der er nok ingen regler uden undtagelser. hver tæve har deres måde.


  • #9   17. aug 2008 Men jeg er enig med det om halen- den burde hun lægge til en side.

  • #10   17. aug 2008 Connie........."næ, der er nok ingen regler uden undtagelser. hver tæve har deres måde. " Ja det er jo netop derfor vi som ejere har svært ved at vide hvornår og hvorledes mht parring osv:0)

    Hun har ingen teg med halen osv. Og hævelsen er den samme , dog hæver hun aldrig rigtig meget op i hendes løbetider. Men denne løbetid er jo desvære ikke som de andre.....

    Tror jeg snakker med dyrlægen imorgen, og får hende tjekket... både for betændelse og får taget en blodprøve vedr ægløsning:0)



  • #11   17. aug 2008 Jeg ville også tage til dyrlægen i morgen hvis jeg var dig, de kan snyde rigtig meget de tæver...

    Jeg måtte selv til dyrlæge med Shelly fordi jeg var i tvivl om hvorvidt hun var gået i løbetid eller ej -der kom ikke én synlig dråbe blod i hele løbetiden, kun hvidt udflåd, så jeg var noget i tvivl og tog derfor til dyrlæge for at få lavet et skedesvab, der viste at hun ikke alene VAR i løbetid, men at hun tilsyneladende også var tæt på at være højløbsk! Hvorfor vi så fik taget en blodprøve som bakkede skedesvabets "udsagn" op, dette var en mandag, om fredagen viste blodprøven (vi fik taget blodprøve og skedesvab mandag, onsdag og fredag) at nu var det ved at være tiden, og hun begyndte også i løbet af fredagen så småt at vende bagdelen til mine egne hanhunde, så lørdag morgen kørte vi til Belgien og max. 15 min. efter ankomst hang Shelly og hanhunden sammen! :o)


  • #12   17. aug 2008 Anne T..... Havde hun hvid udflød istedet for blod i hendes løbetid... ? Hvad sagde dyrlægen til dette?
    Udfra min beregning ville bella være klar til parring sidst i næste uge, hvilket følger din situation meget godt.


  • #13   17. aug 2008 Deepa E -
    Ja, Shelly havde hvidt udflåd hele løbetiden igennem, intet blod, ikke jeg kunne opfange i hvert fald, selvom jeg tørrede hende bag i hver dag, for at tjekke...
    Dyrlægen sagde ikke noget til det, det sker en gang i mellem og er det man betegner som en "hvid" løbetid. Ejeren af den hanhund jeg skulle bruge (i Belgien) havde faktsik lige oplevet nøjagtig det samme med to af hedes tæver.. :o)


Kommentér på:
Hjælp. Råd søges vedr løbetid/udflåd

Annonce