935 visninger
|
Oprettet:
Kommende fødsel {{forumTopicSubject}}
Hej
Lucca er nu på dag 58. Dag fra første parring - maven er ved at fylde del Det er meget fascinerende at se, hvordan de små hvalpe bevæger sig inde i maven ...
Jeg er begyndt at tage temperatur 2-3 dagligt.
Hvilke erfaringer har I med temperaturmåling op til fødslen? Og på hvilken dag fødte jeres tæver?
Kh. Trine
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 376
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
Alle mine tæver har født nøjagtigt i det 63. døgn.
Jeg spotter fald til under 37 grader et døgn før opblokning begynder.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 58 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.281
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.057
Ja vi tager progesteronetest, da vi kører efter parring og det derfor er vigtigt at tæven har haft ægløsning. Dermed er det også nemmere at fastslå fødselstidspunkt. Det er for nogle mennesker fuldstændig irrelevant, men jeg sætter pris, på at vide præcis hvornår jeg skal begynde at bekymre mig. De første kuld parrede vi også over en uge. Sikken noget rod. Nu er det 1-2 parringer indenfir 24-48 timer efter ægløsning. Bum!
Jeg tager temperatur hver gang, men har sjældent været heldig at fange faldet. Det er et fald i progesteronniveauet der udløser fødslen. Kommer der ikke dét fald, så går fødslen ikke igang. Derfor er ægløsning tidspunktet rart at kende. Selvom man ikke fanger faldet, så har det 100% sikkert været der. Hvis hunden selv går i fødsel. Vi går jo ikke og tager temp hver 2. time døgnet rundt den sidste uge.
Mine tæver går fra foderet og begynder at tømme tarmen. Nogle kaster også op, hvilket vi ikke har oplevet.
Kommende fødsel