9. okt 2012 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.611
Udstillingsline {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt mig fattig i udstillingsliner igennem tiden, da jeg ville have et pænt udvalg.
Desværre står jeg nu med en hund, der hverken bryder sig om halvkvælkæder, alm udstillingsliner eller læder med halv bred hals.
Hun forsøger at smide sig ved de tynde liner og ved den halv brede, forsøger hun stadig at "knække" halsen ud over, så hun kan få snuden i jorden.
Jeg får snart pip.
Alle trick jeg har kendt og har lært med mine tidligere hunde, virker ikke. Sky var så let at træne, og han fik først en snor på, da jeg fik ham hjem til DK - 5 mdr gammel. Der har aldrig været et problem.
Kan nogen HG brugere hjælpe mig i retning mod en brugbar udstillingsline med bredt halsbånd - men med samme funktion som alm udstillingsliner.
Billede er den jeg har, som jeg forsøger at finde et med mere bredde på.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.611
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.996
For så ville jeg prøve at gå en anden vej.
Træn først fri ved fod og ros for hunden traver pænt ved din side med hovedet fremad. Evt med klikker så hunden ved det er lige den position du roser.
Påsæt en kommando.
Og sæt bag efter en hvilken som helst løs snor på hunden.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.676
Og så ville jeg investere i en udstillingsline til Mynder, de findes i forskellige str.
maj 2009
Maj-Britt, det behøver det ikke at være.
Sidste weekend i Fredericia så jeg nogle, som var 6 cm lige foran på halsen.
Jeg overvejede faktisk om jeg skulle købe en, men købte griseører i stedet for, for det er ikke sikker at Gaddafi bliver udstillet mere.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.489
De snore, jeg går med til daglig, ville jeg selv synes var klodsede at rende rundt med i ringen. Det er en fordel ikke at skulle have for meget i hænderne. Men hverdagshalsbåndet og en let udstillingsline til at hæfte i halsbåndet kunne fint gå.
Jeg træner så selv mine hunde med, at når udstillingslinen kommer på, så skal vi koncentrere os om fremvisning, og det ved jeg, mange andre også gør. Men noget krav om udstillingsline er der ikke, så så længe man ikke propper et eller andet stort og klodset halsbånd på som ødelægger helhedsindtrykket, så er der da frit slag.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.741
men til TS, vil få trænet noget lydighed ind og især linieføring. hvad bruger du på den anden du stiller ??
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.255
Selve halsstykket kan så laves bredere med noget flet eller belægning med stof eller læder. Der er ingen kæde på, da paracord glider let gennem ringene på halvkvældelen.
okt 2012
Min hanhund går med en meget tynd line om hals, og han går super med alt jeg putter på ham. Han prøvede halsbånd og snor + udstillingsline for allerførste gang, da han kom til DK 5 mdr gammel, og han gik uden problemer.
Min tæve er en hård nød at knække. Jeg har haft hende fra baby af, selvom hun er fra samme opdrætter, er hun ikke lige så meget fan af line, og hun HADER halvkvæl eller tynd line. Første gang hun fik én på kastede hun sig på jorden og skreg - som om jeg slog hende ihjel.
Godbidder, lyde, lokken - forget about it, hun er nok en del klogere end jeg er, så jeg skal lige gennemskue, hvordan hun kan gå uden at forsøgte enten at forsøge at smutte ud af line eller gå på bagben for at komme frem..
maj 2009
okt 2012
okt 2012
okt 2012
Alm halsbånd rager hende langsomt.
maj 2009
Sammen med det hun har på når hun går tur kunne du jo også putte udstillingslinen på hende.
Og mens i går, så tager du med jævne mellemrum fat i udstillingslinen og holder hende med den.
okt 2012
maj 2009
Efterhånden kan du holde hende i udstillingslinen længere og længere tid.
Og lad være med at træne "udstillings gå" med hende inden hun er ligeglad med udstillingslinen.
okt 2012
Det fra hundegrej mangler priser.. men må kontakte dem, det er lige netop det jeg har ledt efter. Er nået så langt i min desperation, at jeg overvejer at lave noget selv, og jeg er overhovedet ikke kreativ.
Udstillingsline