Lære indkald {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg vil rigtig gerne lære Rex at komme når jeg kalder, også selvom der er andre hunde eller noget der lugter spændende.
Nu har vi ikke haft ham i lang tid, og derfor har vi ikke afprøvet så meget. Men vi har prøvet at gå uden snor "trygge" steder hvor jeg har kunne kalde ham til mig. Vi har dog ikke prøvet at møde nogen mennesker eller hunde uden snor, og jeg tror ikke jeg ville kunne kalde ham til mig.
Er det et træningshold vi skal på? For han er ikke sindssygt interesseret i godbidder, eller pivedyr til at fange opmærksomheden.
Han er 6 år gammel, og er fuldstændig rolig og nem at have med at gøre. Han vil gerne hilse på andre hunde og mennesker og har ikke udvist nogen form for aggression mens vi har haft ham
Tak for jeres svar
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Du skal ikke bruge de samme normale godbidder som ellers - det skal være noget, du kun bruger til indkald, og du skal ikke kalde på ham, når du ved at han ikke vil komme.
Derefter kan man så hæve distraktionerne (med snor). Tag ind hvor det larmer lidt mere eller hvor du ved, der er folk. Og herefter kan du hæve "sværhedsgraden" igen. Men hav snor på, så du kan hale ham ind, hvis nu det alligevel sker, at han ikke kommer.
aug 2018
Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 24
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Nu gad jeg slet ikke døje med råt som godbidder, men ville hellere bruge tilberedt kød. Det er noget nemmere at have med at gøre. Alternativt en dåse vådfoder, hvor der bruges en ske, eller en tube (tun, makrel, Tubidog eller lign.).
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Du må have en lang snor på, og så kun kalde på ham i situationer, hvor du ved han kommer. Du skal f.eks ikke kalde på ham, mens han står og snuser.
- Hvis ikke han kommer ved dit kald, så ville jeg vejlede ham, med et lille nøk i snoren, så han ved du vil have hans kontakt.
De gode godbidder er ALFA OMEGA!
Det kan være en lidt langsommelig proces, men hvis det bliver indlært korrekt, så har i gavn af det, hele hans levetid!
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.411
Der er en del salt i, så de får dem ikke så tit, og de bliver skåret i MEGET små bidder.
Men det er et sikkert hit hver gang!
apr 2008
apr 2008
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.411
aug 2018
Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 24
Nu må jeg i gang med at finde gode godbidder, og så ud og træne og træne hjemme.
Trine g: Ja det havde da været fedt, det skulle jeg have vidst! Hvor kan jeg se at sådan noget sker igen? For vi vil meget gerne mødes med andre med collier
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
Lære indkald