{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Hvor længe... (indkald) {{forumTopicSubject}}

... vil du stå og pifte efter en hund, som ikke kommer, før du letter måsen og finder/henter den?

Ka godt være jeg er ååånderlig, men jeg kalder max 3 gange, og så bliver det en selvhenter, i snor, og dømt kedelig gåtur. Jeg er af den holdning, at det er mangel på respekt for mig, som leder, hvis kræet ikke kommer efter forholdsvis kort tid - og det vil jeg bare ikke finde mig i. Resultatet bliver, at når man ikke kan administrere frihed under ansvar, så får man ingen frihed på den tur.

Og hvorfor er jeg så kommet i tanke om det?

Jo, her over middag gik mig og Pixel en tur i skoven. Vi valgte så at tage snorkel på, og gå bag om moseområdet, så pixel kunne blive pladret til. Mens vi går der, kan jeg høre en eller anden pifte løs. Jeg når ned til grusstien, under stadig piften... men kan ikke se nogen på stien. Allerede nu, er der jo gået et sundt antal minutter. Der bliver så stadig piftet og kaldt. Til den anden side, nede ved søen... der render der et par beagler rundt og er revnende ligeglade med at mor står og kalder... Den ene skræmte livet af pixel med sin måde at gø på, den anden var så dominant at min lille vaps blev skide utryg. De her 'møg'hunde, rendte så bare rundt med gud og hvermand... de opgav pixel fordi der kom en labrador... som adskillige meter senere måtte klappe til en af de her beagler, fordi de bare IKKE ku forstå at den ikke ville dem. Imens når jeg HELT om på den anden side af søen - ka stadig høre piften (vinden bærer den vej), men der er ikke skyggen af nogen ejer - og har jo fint udsyn over hele området. Pixel og jeg går så ned af et par mudderstier til, før vi vender tilbage til sø-området... hvor der stadig piftes. Jeg er kommet et godt stykke dernedaf, før jeg endelig kan se at 'nogen' er kommet ud på græsset... og beaglerne langt om kong hans er løbet hen til deres mor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe... (indkald)
  • #1   30. jan 2007 hehe Vi har lært enten at gøre os interessante, gå væk fra hunden eller som sidste udvej at hente hunden UDEN at skælde den ud, men blot hente den tilbage til udgangspunktet, hvor den SKULLE være kommet hen til os smiley
    Ved ikke om det er det rigtige, men der er sikkert mange måder at gøre det på¨...

• #2   30. jan 2007 Kisser og Maria>>
    Vil i dermed påstå at jeres hunde ALDRIG ville kunne finde på at s**** jer et stykke og undlade at komme?

Hatten af for det, for så er i da de eneste her i verden smiley

• #3   30. jan 2007 Jeg henter aldrig mine. Jeg vender røven til dem og går......Så snart de ser der er tilpas afstand skal de nok komme. Mor er trods alt den bedste i verden når alt kommer til alt!

• #4   30. jan 2007 ååååååårh du har mødt beaglebanden *GGGG*

• #5   30. jan 2007 Jeg plejer bare at gå fra ham... Den er kun gået galt en gang, hvor han endt med at gå kastellet rundt med en anden (vi mødtes på modsatte side, og der var også tale om nogen jeg semi-kender)

• #6   30. jan 2007 Maria>> Det er utopi at tro du kan stole 100% på et dyr med intelligens.
    En hanhund der lugter en tæve i løb??
    En hund der bliver opskræmt af en høj lyd??
    Hvis du kan få din hund til at lystre 100% i de tilfælde så er dine hunde enten ikke levende eller robotter!
    INGEN kan garantere 100% kontrol ove ren hund eller noget andet dyr i denne verden. Det er logik og påstår du andet er du slet og ret uvidende!
    min mening
    Henrik

• #7   30. jan 2007 Janne H - kender du dem?

De var godt nok TRÆLS!!!!!
    Hvis jeg husker rigtigt, så havde den dominerende (han) en sele på, og den larmende en af de der hundegrimer på.
    Da hun endelig havde fået 'lortet' indfanget (eller rettere da det passede hundene at komme), så gjorde hun sig upopulær ved at de skabte sig og provokerede en forbipasserende jogger og hans hund der løb på plads.

Men jeg kan HELT ærligt ikke se ideen i at stå og skråle ud i luften i en halv time (slag på tasken), mens du hverken kan se eller høre dine hunde, og heller ikke prøver at finde dem. De ku flere gange have løbet over vejen og være blevet kørt ned. Enten har ejeren mega behårede 'boller', eller osse lever hun i lykkelig uvidenhed om nedkørte hunde... gaaawd

• #8   30. jan 2007 'Lea og Henrik' - lige mit tilfælde her, der drejede det sig om et par hunde, som bare var hamrende ligeglade med deres ejers indkald.... ja, det var ikke svært at regne ud, hvem som havde bukserne på i DET forhold..

Kommentér på:
Hvor længe... (indkald)

Annonce