Bolette til lydighedsprøve i slagregn {{forumTopicSubject}}
Ja, det var skisme godt nok det værste vejr i mands minde, og så lige i dag, hvor Bolette skulle til sin allerførste prøve nogensinde - i hvalpelydighed.
Vejret taget i betragtning og hvad jeg vidste det kneb med på forhånd, så gik det faktisk meget godt. Og hold da op hvor gik det stærkt.
Bedømmelserne blev sådan:
Karakterer:
S = Særdeles godt
M = Meget godt
G = Godt
T = Tilfredsstillende
I = Mindre tilfredsstillende
Kontakt: M
Lineføring: G
Afsidning: I (vejret havde noget af skylden, for hun vil ellers gerne sidde)
Indkald: M
Tandvisning: M
Afdækning I (det har jeg simpelthen ikke kunne få hende til lige meget hvor meget jeg har trænet, så det var ikke vejrets skyld)
Apportering: M
Næsearbejde: M
Spring: T
Balancetræning (A-bræt og tunnel): S
Helhedsindtryk: Fører gør et godt arbejde, skal dog være mere opmærksom på timingen (når ros gives).
Det kan jeg altså ikkke være andet en glad for. Har haft en del fravær, og ikke trænet særlig meget hjemme.
Nu gælder det Bianca på søndag i øvede begyndere - der stilles flere krav, men hun kan mange af dem. Består hun ikke, er det ikke verdens undergang. Skal bruge lydighedstræning fordi hun går til agility, og der træner vi jo ikke lydighed specifikt.
Mage til møgvejr skal man dog lede længe efter.
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 92
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Nej vejret igår var langt fra godt. Vi var på larstyndskidsmarker og gå tur. Måtte bruge 2 regnjakker for at kunne holde vandet ude..!!
Puma har for 1 mdrs tid siden været til hvalpelydighedsprøven. Vi har heller ikke været til hvalpetræning for mange gange. For det lå i weekenden og det er svært at få tid til det der når der sker så meget andet.
Men hun klarede sig fint - 98,5 points ud af 100 points - så vi var meget tilfredse.
De 1½ points der var trukket fra var under fri ved fod hvor hun kiggede efter hundene der gøede istedet for på mig. Alt adet fik top karakter.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Det var flot:-)
Og tillykke Louise og Puma..
jan 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 182 Svar: 1.287
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 39 Svar: 294
Bolette til lydighedsprøve i slagregn