Hvor meget feder lakseolie? {{forumTopicSubject}}
Vi har nu haft dejlige Mika i lidt over 3 mdr. Hun vejede 15 kg da vi overtog hende. Vi har nok været for "gode" ved hende, for hun har taget 1,5 kg på på de 3 mdr. Jeg har vejet hende jævnligt og har set problemet, så fra at få alm. Kingsmoor er vi gået over til let-varianten. Hun får kun 160 g om dagen, derudover lakseolie og kokosolie (hun kløede sig en periode og ville tilsætte lidt godt til hud og pels), men hvor meget feder lakseolie? Hun får 1,5 pump dagl. Desuden træner vi jo indkald osv, her går det nok galt, for her får hun fe.ks frikadelle (i meeeeget små bidder). Samtidig skal jeg også opdrage på kæresten som er lige lovlig rundhåndet med godbidder når han træner gi pote osv Vi går ca 1,5 time dagl. og derudover selvfølgelig leg og leg med andre hunde 1-2 gange om ugen. Skal siges at vores gåture mest består af at stå stille, hun er en snuser, så alt skal snuses længe til, og hun går stort set med hovedet i jorden hele turen. Er begyndt at have hende i sporline, så løber hun lidt mere (men får også flere godbidder da hun løber tilbage til mig og får belønning). Men feder lakseolie meget? Er 160 g foder ikke meget lidt? Gode råd til fedtfattige godbidder? Det skal nævnes at Mika er 2 år. Hun har fået Barf fra tidligere ejer, det er ikke en mulighed her.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Men han får stort set ingen godbidder, da vi bare bruger tørfoder.
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Olie er rent fedtstof, så det er selvfølgelig en direkte kalorieindsprøjtning.
Jeg ville nøjes med et enkelt pumpeslag olie om dagen og så to gange om ugen skifte det ud med kokosolien.
Drop frikadellerne og kog i stedet noget rent kyllingekød, det er magre godbidder, det er frikadellerne ikke. Og det er kiks heller ikke, hvis det er det som kæresten giver som godbidder. Så hellere noget tørret kød.
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
Hvor meget feder lakseolie?