Træne fokus og lidt andre ting. {{forumTopicSubject}}
Sagen er at jeg har overtaget en nervøs hund.
Den har aldrig været ude af sin hundegård, 3 år gammel. Boet det første år inde. Han er dsg/chi blanding.
Nu er han så her, og igang med at lærer at leve livet.
Han lærte ret hurtigt at gå i snor. Kan stadig blive lidt bange hvis snoren strammer, feks, den går rundt om hans ben og trækker.
Vi er pt. igang med at træne fokus. For hans fokus uden for er alle steder, også inden for. Mangel på bedre ord, han skal kigge på mig også får han en godbid.
Han er meeeget kontakt søgende, og skal også lige have lov til at falde lidt mere på plads. Han skal feks, med alle steder. Selv toilettet, og hvis jeg rører Trille kommer han med det samme og "overtager"
Vi træner møde med mennesker. Han er meget bange for "fremmede" udenfor. Det er første gang han ser så mange mennesker på engang.
Har i andre trænings opgaver vi kan kaste os ud i? Som evt. kan styrke ham uden for, så han ikke er så bange. Indenfor er han en drøm.
Han er renlig, overraskende nok. Han gøer ikke, kan dog være det kommer når han er faldet mere på plads. Han er kastreret, så det er et plus. Ham og Trille kommer forholdsvis godt ud af det med hinanden. Han er forholdsvis ligeglad med mine rotter, medmindre de bliver for vilde.
Der er en del at arbejde med. Det skal nok komme, han er en intelligent lille sag Og jeg er vild med ham, på trods af at vi har lidt vej at gå før han bliver perfekt.
Regner ikke med han bliver god med børn, eller "andre" for den sags skyld. Men han skal på et tidspunkt kunne acceptere, at der kommer andre ind i vores hjem/liv, uden at være ræd
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
jan 2015
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 340
Og husk altid at starte øvelsen hjemme, og så gradvist flytte den ud til andre miljøer, hellere lidt for langsomt end lidt for hurtigt - og forvent at starte delvist forfra hver gang du starter adfærden op et nyt sted. Selvtillidstræning kan være alt fra en ny adfærd, til balancetræning i skoven. Ja alle succes oplevelser, så så vidt muligt ignorer det negative og ros for det positive - som i alt det positive, også for det du ikke beder om. Ved både Shaggie og Milo havde jeg altid godbidder i lommen, og når de af sig selv gjorde en positiv ting - i Milos tilfælde oftest at lægge sig og slappe af - kunne det jo være at der dumpede en godbid ned fra himlen
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
Lad ham blive tryg ved dig, det nye hjem og når han er det, så kan du sætte flere og flere ting på
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
Overvej evt klikkertræning, det giver dyret kontrollen og det er godt for selvtilliden hos lidt nervøse hunde.
Kan anbefale Irene liljequist bog, mener den hedder sjov op gåturen med din hund, der er mange sjove små lege og ideer i, som giver ham en grund til at være opmærksom på dog når i går tur.
Rigtig meget held og lykke med ham.
mar 2007
Jeg er godt klar over vi har lidt at arbejde med. Det skal nok lykkes
mar 2007
Er slet ikke i tvivl om at han nok skal blive en god dreng
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
mar 2007
Dernæst hamstre han ting op i sengen. Sko, undertøj fra vasketøjskurven. Men han er blevet meget mere livlig og byder op til leg. Uden for reagere han ikke altid med gøen når han ser andre mennesker. Han fnyser højlydt, som er en reaktion.
mar 2007
Træne fokus og lidt andre ting.