{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

træne gåtur {{forumTopicSubject}}

nu har jeg i 2 måneder trænet hende i at gå hver dag, men det hjælper ikk.
Har både prøvet med hjemkald, og vente til linen er slap. For en uge siden prøvede jeg med, at jeg vender om hver gang hun trækker. Så i dag brugte jeg den metode med at jeg vender om, samtidig med jeg havde en godbid i min knyttede hånd som var i brysthøjte. Så fokuserede hun på mine øjne da hun ville have godbiden, og det gik rigtig godt, men så da hun glemte at fokusere på mig kom hun jo til at trække, og så vender jeg om. Kunne jeg ikke kombinere det med godbid i knyttet hånd samtidig med jeg vender om, når hun har mistet fokus og trækker?''
- hun er god til at lære, men bare ikke når vi går. det ærger mig bare, da det er der folk ser hende smiley
håber i forstår.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træne gåtur
  • #1   29. dec 2007 Du bruger da bare det trik du føler hjælper jer mest.......

Det er med at prøve sig lidt frem og pludselig finder man sin egen metode der virker.

• #2   29. dec 2007 hun er ik så gammel, hun skal nok lære det.. syntes det er godt du gør så meget ud af det, stor ros herfra ;o)

• #3   29. dec 2007 ja. Det hun hele tiden har manglet, er at huske at jeg er med på turen. Hun går rundt i sin lille verden, men jeg synes det gik godt med godbiden i knyttet hånd, da hun så kiggede på mig, samtidig med hun gik ved siden af mig. Men jeg ved ikke om hun ved hjælp af sådan en øvelse, så forstår at hun ikke skal trække.

Skal jeg så gøre det, at jeg stille og roligt giver hende mindre godbider, så hun ikke bare får dem hele tiden?

• #4   29. dec 2007 Enig med Janie.........Prøv dig frem..... Men HVIS hun mister fokus, så prøv, samtidig med at du vender og har godbodden i hånden, at gøre dig mere spændende. Det er faktisk ofte mænds store problem:-)) De synes at det er flovt at gå og sige underlige lyde. Men det ER det ikke. Det er givende for din hund:-))

• #5   29. dec 2007 hvis du er i tvivl så snak med en hunde træner, de plejer at være søde til at rådgive.. held og lykke med det

• #6   29. dec 2007 OG pas på ike at gå i det samme tempo hele tiden. Meget vigtigt. Så kender din hund tempoet og har masser af tid til at trække og finde på andre sjove ting. Hvorimod, hvis du skifter tempo, så bliver hun nødt til at være mere opmærksom på dig og det bliver meget sjovere for hende:-))

• #7   29. dec 2007 Lisa:
    hun er 7 måneder, og jeg har trænet det i lang tid, så det bekymrer mig bare lidt, det bliver da også pinligt at starte op til træning med en hund der ikke kan gå ,synes jeg. kan godt være det mig der er sart. Kan godt være jeg har grebet det forkert an, men hun plejer ellers at være lærenem.

• #8   29. dec 2007 Mette :
    det lagde jeg mærke til i dag, der satte jeg tempoet ned, hvor hun så trak mere, da hun er vant til et hurtigere. Men det med godbid i knyttet hund, giver det mening at jeg prøver øvelsen, hehe?

• #9   29. dec 2007 det er bestemt ik pinligt at starte til træning selv om hunden ik kan... i er der jo for at lære og det er alle dem der kommer nogen er gode til en ting og andre til noget andet, så det skal du ik tænke på ;o)

• #10   29. dec 2007 Stig:

Det er IKKE pinligt at starte til træning med en hund, som ikke kan tingene......Det er pinligt IKKE at træne sin hund:-))
    Og ja, du skal bare træne med godbidderne. Og glem det med at begynde at skære ned på antallet endnu. Masser af SMÅ godbidder... Brug dem i flæng. Brug dem lynhurtigt. Skift dit tempo, snak med hende i en glad tone:-)) Lav vendinger, også når hun IKKE trækker. Gør dig selv MEGET mere spændende:-)

• #11   29. dec 2007 Stig:
    Men du skal huske at rose og rose og rose.......Og giv hende en godbid, når hun tager kontakt til digh. Og den skal falde prompte. Så godt med godbidder i hånden., Ikke kun en:-))

• #12   29. dec 2007 okay, det vil jeg prøve så. Tusind tak for hjælpen smiley

• #13   29. dec 2007 Stig:

Var så lidt.......Du er velkommen en anden gang. Ellers skriver du bare en PB.. Jeg kender ikke så meget til din race, men har dog været retrievertræner i 15 år:-))

• #14   29. dec 2007 tak mette, vil jeg huske smiley

• #15   10. jan 2008 hehe synes nu heller ikke det er pinligt.... altså min hund, han er fuldstændig døv når vi er ude... også til hvalpe træning. Det er kun nogle gange jeg lige kan få kontakt til ham... og jeg skal virkelig finde gode godbider før han gider dem...

Men må indrømme jeg selv har syntes det var lidt pinligt, fordi det ligner jeg ikke har styr på min hund hehe.. Men herhjemme er han en helt anden, alle godbider virker og han lystre og er så god.. (RIGTIG dejligt skal det lige siges)

Han er også ved at være kønsmoden, så man skal virkelig kæmpe mod alle de ting han syntes er mere interessant

• #16   11. jan 2008 Jeg kan så lige fortælle at jeg har fået PB`er fra Stig og der er klare fremskridt med træningen....Så det er SÅ skønt at få PB`er:-))))

Kommentér på:
træne gåtur

Annonce