733 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Så stak han af igen.. Så stak han af igen..

Ja som der står i overskriften, så stak Oliver af igen idag. (for 4 gang på 1 år) Vi har fået nyt hegn to gange og det vi har i dag er ca. 120 cm. det står inde i en hæk, men det holder ham ikke tilbage hvis han først få færten af noget spændende.... Han kan sidde på sin røv og så med et springe over hegnet, derefter maser han sig igennem hække. Ikke nok med at jeg var i panik i over 2 timer til jeg endelig fandt ham, så får jeg også rigtig dårlig samvittighed over at han stikker af og løber rundt inde i alles haver. Er der nogen der har erfaringer med at få en nysgerrig han hund på 1½ år til at blive hjemme frem for at stikke af?
Hende der fandt Oliver, var meget sur over at han havde været i deres have, da hendes 2 børn er bange for hunde, og mente at vi enten måtte få ham til at blive hjemme eller skille os af med ham... Jeg kan godt forstå at det er irriterende at der kommer fremmede hunde i haven, og vi vil selvfølgelig ikke have at han gener nogle , men hvad stiller vi op, hegnet er som sagt 120 cm og står op at en hæk på 180 cm!??!
Det skal lige siges at det ikke er Oliver der har gjort at børnene er bange for hunde. Oliver er ikke aggresiv, og damen sagde at det eneste han havde gjort var at han havde stået ved deres hoveddør og loget med halen, men igen han burde jo ikke stå ved deres dør...
Jeg er trist og ked af det, for jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op.. nogle gode råd??

Med venlig hilsen

Malene J & co.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så stak han af igen..
  • #1   11. nov 2006 Akut>> endnu højere hegn...I må udbygge i højden *S*

• #2   11. nov 2006 Malene J: Fik lavet et hegn til Freja det er oppe i en højde på 180, alt andet hoppede hun bare over

• #3   11. nov 2006 Christiane: Man kan også lade være...

• #4   11. nov 2006 det er da bedre end at skulle skaffe hunden af... hunden lærer jo hutigt at den ikke skal komme for tæt på hegnet og lader være... en lidt anden variant er et halsbånd der sprøjter en ubehaglig duft, men den skal vist udløses manuelt af en person

• #5   11. nov 2006 Christiane: Der findes andre måder... Træning!

• #6   11. nov 2006 Tak for jeres beskeder - ja vi må udvide til en højre hegn - igen...*s* ... Dumme hund - eller rettere dumme hundeejer=mig selv...
    Og ja Marijanne, vi må hellere til at få skrevet dem op igen, så Oliver kan få sine "maner" tilbage... Men de skriver først op til februar. Men hvis i har lyst kan vi da mødes i den "nye" hundeskov her i roskilde ... Jeg fik lige sagt LOTUS for 2 sek. siden, og nu sidder Tux ved døren og hyler...

• #7   11. nov 2006 I programmet" det er hunden eller mig" , var der en hund som også stak af og ødelage hegnet og bare trumlede igennem , når den ville ud. Den kunne ind da selv åbne Døren. og dens problem var at den simpelthen kede sig, så tror du/i skal gå mere tur og lade ham komme ud og opleve noget mere.

• #8   11. nov 2006 jeg ved da godt at der også er andre muligheder... jeg beskrev jo kun en af dem.

• #9   11. nov 2006 Anita - har du nogle gode idér til en måde jeg kan træne ham på. I dag havde vi lige været i haven og jeg skulle lige ind i 2 sek. Oliver lå på græsset og pustede ud efter legen, da jeg kom ud var Tux helt rund på gulvet og Oliver var bare væk...

• #10   11. nov 2006 Stødhalsbånd ??? Hvordan kan du få dig til at anbefale sådan noget ?? Heldigvis er det ulovligt i Danmark !!!
    Men forestil dig, du kalder på hunden i det sekundt den får stød - du kan risikere at den fremover altid vil forbinde sit navn, med stød - ergo hvad har du lært hunden - at der kommer smerte, når du kalder ! Håber fandemer du tænker dig om en anden gang, når du foreslår sådan noget....

• #11   11. nov 2006 Christiane: Ja, men det er en for nem og ond løsning synes jeg...

Malene: Altså først og fremmest ville jeg træne indkald :o)
    Så i fjernsynet (er det mig eller hunden) at der blev trænet indkald med en hundefløjte. Har hørt mange gode ting om den.
    Det man gør er at man fløjter et par gange hurtigt efter hinanden og giver en lækker godbid. Det gør man en masse gange til hunden fatter at "fløjt fløjt" = lækker godbid.
    Hvor meget går I tur med den?

• #12   11. nov 2006 Ja hunde kræver motion, leg og aktiviter. Men det får han da også jeg vil prøve at gøre det mere end i dag, Heldigvis gør han det ikke så tit, han har "kun" stukket af 3-4 gange på 1 år. Jeg ville kunne forstå at det var grundet for lidt aktivitet hvis det var en gang om ugen eller lign.. Da han var hvalp gjorde han det også men det var med det gamle hegn som ikke var det bedste.

• #13   11. nov 2006 Ulla: Nemlig!

• #14   11. nov 2006 Vi leger meget, og "spiller" hvor er happeren (godbiden), og andre aktivitetslege, og vi går turer, både i skove, på vejen og på marker. Når han har været stykket af "plejer" han at komme gåede at den vej vil tager om aftnen.
    Det med indkald er han faktisk rigtig god til, men når han først er afsted så kan jeg slet ikke få kontakt, han minder om en han der har fundet en tæve i løbetid - han blev kasteret for 9 måneder sidenm(grundet er ulykke) Så han er stadig MEGET hvalpet det er som om han stadig er en hvalp på 8-9 måneder, kan det være sådan noget der gør at han stadig er meget nygerrig?

• #15   11. nov 2006 Okay :o)
    Jeg ville begynde at træne med hundefløjte. Giv hunden noget den er helt syg med at få :o)
    I kan også hvis I ser at han er liiige ved at springe over, så sig NEJ (hvis I ikke allerede gør det)
    Og hvis hunden så ikke springer over alligevel, skal den have at vide at den er dyyygtiiig :o)
    Men ellers så se om der er nogle af de kloge hoveder som har andre og bedre forslag ;o)

• #16   11. nov 2006 få ham kasterretet

• #17   11. nov 2006 Han er kastreret står der :o)

han blev kasteret for 9 måneder sidenm(grundet er ulykke)

• #18   11. nov 2006 hovsa det havde jeg ikk set

• #19   11. nov 2006 Hehe - måske har jeg en lidt sort humør - men synes godt nok det er sjovt at der pt. er 3 reklamer for hegn på denne side

KIRA - Min kæreste og jeg er enige om at vi skal have et højre hegn - Vi ønsker ikke at vores hund/hunde skal være andre steder end i vores have - det er vores ansvar, jeg mener ikke at jeg har prøvet at give andre skylden, tværtimod, jeg har bedt om forslag til hvad jeg kan stille op - For hvis nu der var nogen der sad med et skide godt råd så ville jeg da gerne have dem med på vejen...
    Det som jeg også gerne ville have lidt afvide om var om der kunne være en grund til at han synes at han skulle ud på opleve verden på egen hånd, og hvad jeg kunne gøre bedre så han mente at han har det bedst når han er hos sine "forældre".

Anita - jeg tror jeg prøver det med fløjten, jeg skriver lige til dig, når vi har prøvet det i et stykke tid. For vi kan sakkens bruge det i andre sammenhæng, bl.a. når vi er i skoven - det er noget nemmere end at stå og kalde OOOLLLLLIIIIVVVVEEEERRRRR!!!! Det er et rigtig skidt navn at kalde på, men han kommer da - det er jo hovedsagen... Men vi giver fløjten en chance. Problemet er bare at vi tidligere har prøvet det med at holde øje med om hvornår og hvordan an stak af, det gjorde vi i forbindelse med hans sidste udflygt, men hunden er en smule snu, for han gør det ALDRIG når vi er i nærheden og når vi har prøvet at gemme os og "springe" frem når han skulle til at hoppe - ja så ente det med at hunden gik ind. Så det har kun været hvis vi har været væk fra ham i et par minutter - og så har han aldrig stykket af imens det har været mørkt..?!?

• #20   11. nov 2006 Jeg glæder mig meget til at høre om det :o)
    Overvejer faktisk selv at købe en.

• #21   11. nov 2006 Tak for jeres råd, nu vil jeg sætte mig i sofaen og nyde mine hunde lidt - det har været en sej eftermiddag....

• #22   11. nov 2006 wow - tænk at en så lille hund kan springe såå højt!!! Battie er 90 i stang og kan ikke springe over et hegn på 140..
    Held og lykke med jeres fremtidige projekt..

• #23   12. nov 2006 1. højere hegn. Vores Boxer kunne uden problemer hoppe over et hegn på 180 cm uden tilløb. Han kunne ikke lide sin hundegård. Så han hoppede over på trods af at der var hønsetråd over.

2 Aktiviteter.
    Ideer. Lad hunden selv finde sin mad. Dvs smid maden i haven så skal hunden arbejde for føden. Der gør træt at bruge snuden.

Gode gå ture - Med træningsseancer. Lad hunden løbe frit hvor dette er forsvarligt - gerne sammen med legekammerater hvis den har nogle.
    Masser af kontaktøvelser og lederskabsøvelser.
    Sporarbejde/agility. Gør dig selv til hunden leder og bedste ven. Så har du en hund der vil være hos dig. For det er hos dig alt det sjove og gode sker. Lær hunden noget nyt. Feks at samle sokker op fra gulvet og smide dem i vasketøjskurven. Selv om du synes det måske er plat, så giver selve læreprocessen jer to noget som makkerpar og din hund skal bruge knolden.

Giver det mening. Er ret sikker på det ikke virker på alle hunde. Der er racer der er så forskellige fra "normalen" så det kræver noget mere. Personligt har vi haft super god succes med denne metode.

Bla synes jeg at Irene Jarnveds ja - nej øvelser var gode. Vi har lavet dem i årevis. Men vi har aldrig lavet nej - nej øvelsen. Dvs det med at når der er sagt nej, så er det et nej og der kommer ikke 5 min efter et ja. Vi har dog aldrig haft problemer med lederskabet af den grund.

Der skal lige siges at det ikke er svært at være leder overfor en Boxer. Din race er af en lidt anden kaliber, er mit indtryk. Men det må du heller få råd og tip om, af dem som har kendskab til selve racen. Det skal jeg ikke gøre mig klog på.

LN

• #24   12. nov 2006 Jeg synes for øvrigt han er for lækker - lækker lækker lækker ;O)

LN

• #25   12. nov 2006 hej.
    de almindligste årsager for at en hund stikker af, er at hunden keder sig. En medvirkenden årsag kan også være svigtende lederskab..... En flok, som har en dårlig leder, har heller ikke noget godt sammenhold. Endvidere kan stærkt kønsdrift få selv fornuftige, velafrettede hunde til at stikke af. Hunden skal måske ud på frierfærd. Får hunden først smag for at strejfe, vil den gentage eventyret, så tit den kan.

sørg for at træne og aktivere din hund også derhjemme, sørg for at den har det lidt sjovt. og styrk lederskabet ...
    Sørg for at hunden ikke bliver straffet når den kommer hjem. Så virker afstraffelsen nemlig omvendt- og det skal jo være rart at være hjemme ;0)

• #26   12. nov 2006 Hunden har meget brug for at bruge sine sanser til nogle opgaver, og gerne til noget der giver mening i dens univers. Ved at tage hunden ind i vore hjem, og kræve at den skal fungere på vores præmisser og inden for de rammer vi har afstukket, ja så kan mennesket somme tider glemme hundens behov. Det er ikke nok at vi bare lufter hunden, den skal også stimuleres mentalt.

Et aktiveringsprogram, hvor hunden arbejder for sin daglige ration foder, kan tilgodese nogle af disse behov og give hunden en god mulighed for at være et velstimuleret og velfungerende medlem af familien. Rigtig mange hunde bliver ikke mental stimuleret nok, og sover alt for mange timer hver dag, desværre ofte med det resultat at de bliver understimulerede, frustrerede, destruktive og hyperaktive.

Aktiveringsøvelser / Søgning:
    Lad hunden søge en del af sin mad - enten ude i haven eller inde i huset. Hunden skal selv løse opgaven og altså ikke have nogen hjælp af ejeren. Søgning kan også laves med en genstand (f.eks. legetøj), hvis hunden har en ting den er specielt glad for. Dette kan gøres både ude og inde og er i øvrigt en sjov øvelse, når vejret ikke er til udendørs aktiviteter. Søgning giver hunden mulighed for at bruge sin gode lugtesans, hvilket er et af de behov, den har brug for at få dækket.

Problemløsning:
    Lad hunden løse opgaver, der går ud på at få maden ud af f.eks. en aktiveringsbold eller terning, en tom sodavandsflaske uden låg eller med hul i, en tennisbold med hul i - Igen skal hunden selv løse opgaven - uden på noget tidspunkt at blive destruktiv. Dette er hjernegymnastik for hunden og styrker tillige dens evne til at arbejde selvstændigt.

Kontaktøvelser:
    Træn forskellige øvelser med hunden enten hjemme eller på gåturen og brug gerne noget af hundens mad som godbidder. Disse øvelser styrker samarbejdet og lederskabsforholdet mellem ejer og hund: Kontaktøvelser kan være stort set alt man kan finde på at lære hunden som f.eks.: Navn; Kom; Plads; Zig-Zag; Sit, Pote; Rulle; Bakke og meget mere.

• #27   12. nov 2006 El hegn.....

Og så begynd at træne din hund og tilbyd ham nogle oplevelser, så han ikke er nødt til at tage selv.

Evt. kastrer ham

• #28   12. nov 2006 endnu en gang tak - Marlene & LN: jeg har lige printet jeres indslag ud, så vil jeg prøve at finde en træningsmetode der passer til vores hverdag.
    Jeg tror jeg har skrevet det før, men de gange han har været stukket af er det sm om at han har fået færden af fx en tæve i løbetid - han blev kast. for ca. 10 måneder siden...
    Omkring lederskab, er vi et godt par - nej det er ikke for det Oliver bestemmer - men han ved hvem hans leder er, og hvor hans plads er i flokken. Når vi møder andre hunde ligger oliver sig ned med det samme og underkaster sig fuldt ud. han er ikke en dominerne hund hverken overfor mennesker eller andre hunde. MEn i min verden kan man ikke træne lederskab for meget, så derfor vil vi også prøve at træne noget mere - jeg vil sgu gøre alt for at mine hunde har det godt, og at mine naboer ikke bliver generet...

Kommentér på:
Så stak han af igen..

Annonce