976 visninger
|
Oprettet:
Renlighedstræning {{forumTopicSubject}}
Hejsa:) jeg har i tirsdags fået skønne Karla på 8 uger hjem. Vi er godt igang med Renlighedstræningen men puha det trækker tænder ud ?? Hun kan have været ude i haven i jeg ved ikke hvor lang tid og så komme ind og tisse. Hun har lige ligget i en åben hoveddør med fri adgang til at løbe ud og tisse men vælger istedet at løbe ind i stuen og gøre det ?? Jeg render hende nærmest i bagdelen og holder øje med Hende og så snart hun lægger an til noget tager jeg hende ud. Kan jeg gøre andet? Jeg roser hende selvfølgelig når hun tisser udenfor
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Der er ingen nem udvej.. du skal ud med hende hver gang, og ikke regne med, at hun selv går ud.
Det tager lang tid, så tålmodighed og forsæt med at rose.
Hun tisser, hvor hun er tryg.. Derfor indenfor.
At hun er ude længe har intet at gøre med, at hun derefter gør det inde, hvis hun ikke har gjort det ude... Bliv ude indtil hun gør det hun skal.
dec 2012
Følger: 35 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Bliv ved som du gør
maj 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
maj 2016
hun er en blanding af mops, fransk bulldog, dansk svensk Gårdhund og mellemschnauzer
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
og så er nogen hunde bare længere tid om det end andre.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Jeg har haft én der aldrig nogensinde har gjort noget som helst inden for, og jeg har en nu som først var helt renlig da han var lidt over 1 år...
dec 2012
Følger: 35 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Jeg kæmpede selv med min i ret lang tid, indtil han en dag bare kunne...men jeg kan se i diverse grupper på nettet at det ikke er unormalt at det tager op til eller over et år for de franske.
Der er selvfølgelig mange der lærer det før (min inkl.) men jeg synes stadig der er påfaldende mange der er meget langsomme til det.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Hvis hunden når at besørge indendørs så tager man en avis (gerne SøndagsBerlingeren), gør den gennemvåd og slår………………….. sig selv oven i hovedet. For man har misset hundens signal!!
Og nej, det er IKKE nok bare at lukke hvalpen ud i haven. Man går med ud HVER gang!
Dette kræver dog at man risikerer at miste ½ time af Paradise/fodboldkampen eller at maden bliver kold eller at veninden ikke lige bliver svaret på FB eller mobilen. For man har øje for hunden HELE tiden. Hvor er den nu? Hvad laver den? Man skal ikke forfølge den rundt, men så må man slukke for TV og musik og lytte sig til hvad den nu laver.
At have en hvalp som man gerne vil gøre renlig kræver et stort arbejde og er et 24/7 job, men det lønner sig i sidste ende.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
Det handler simpelthen om at læse hunden. Alle hunde viser tegn på at nu er det nu, hvordan de viser det er forskelligt- men lær din hunds signaler at kende, og så ud så snart der er tegn på noget
Når hun gør det ude, så ros overdrevent. Hun skal vide at hun er den bedste i verden, når hun gør det rigtigt. Når hun så har uheld indenfor, så ignorer det fuldstændigt (altså INGEN nej, puha, fy eller hvad folk nu ellers siger) for vovse ved ikke at den bliver irettesat fordi den gør det indenfor, den tror det er fordi den tisser. Skælder man så ud, så bliver vovse bare endnu mere utryg, og træningen tager dermed længere tid
maj 2016
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.927
Ulla - Jeg er sikker på, at nogle racer er nemmere, at få renlige end andre.
Jeg har haft gravhunde og whippets fra samme opdrætter, vokset op under præcis samme betingelser.
Whipperne var renlige efter en uges tid hos os, gravhundene først i 4-5 måneders alderen.
Alle de gravhunde vi har haft, har været længe om at blive renlige, whipperne har været stort set renlige, når de flyttede ind. Ghini har aldrig hverken tisset eller skidt inde hos os, hun flyttede ind da hun var 9 uger gammel.
Tilbagemeldingen fra hvalpekøberne til hendes hvalpe, som nu er voksne er at 3 var renlige, da de flyttede hjemmefra, de øvrige havde enkelte uheld inde de første par uger.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Renlighedstræning