{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Renlighedstræning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi fik vores lille Barney hjem i fredags, og det er bare gået så godt (det er hårdt!:))

Vi står op om natten og lufter ham, og han tisser hver gang udenfor. Han har kun haft et uheld om natten indenfor, så det er vi lidt stolte af. Han sover i sin seng ved siden af vores seng, og vi har lukket døren om natten, så han kun er i soveværelset hos os.

Vi kunne godt tænke os at lære ham, at "sige til" når han skal ud, så vi ikke skal sætte alarmen om natten. Kan vi bruge hans transportkasse til det? Eller er det dumt nu hvor han sover pænt i sin seng?

Alle gode råd modtages med kyshånd:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighedstræning
  • #1   27. nov 2013 Zippo sov i transportkasse, han sagde selv til når han ville ud. Musashi sov i en plastickurv, hvor siderne var så høje at han ikke selv kunne komme ud af den. Så han sagde også til. Ved dem begge var det kun den første uge, de skulle ud om natten.

• #2   27. nov 2013 Jeg havde kurven ved siden af sengen, omkring den havde vi sat nogle brædder så de dannede en høj kant , men jeg sover nu så let så når hvalpen begyndte at blive urolig vågnede jeg omgående ... havde bukser og sko ved siden af sengen som jeg hurtigt smuttede i, op på armen med hunden og ud ....

har brugt dette på 4 hvalpe, tror den hurtigste sov igennem på 4 dage, den langsomste på 11 dage ....

• #3   27. nov 2013 Altså vi vil lige prøve det her i nat, så vi har ikke kasse eller brædder ved hånden, men vi har en god transportkasse, som han ofte sover lur i. Den kan åbnes i toppen, så man kan have hånden nede. Ville den være fin nok?:)

• #4   27. nov 2013 Ja da, den er da udemærket.

• #5   28. nov 2013 Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men der kan godt gå nogle dage/uger, før den selv bliver bevidst om, at den skal tisse. Det kan være svært at lære den at give lyd, hvis den ikke selv er bevidst om, at den skal tisse. :o)

Chessie begyndte at give lyd/tegn af sig selv da hun var omkring 10-12 uger, og så er det bare blevet mere og mere tydeligt og 'præcist', hvis man kan sige det sådan. :o)

• Miramax
    Miramax Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #6   2. feb 2014 Det lyder positivt at det kun er de første 1-2 uger man skal ud om natten smiley hvor mange gange er i typisk oppe?man kan også bruge en gammel kravlegård...sætte dens seng op i den...tager i egentlig jeres hvalp med overalt? netto eller hos venner eller ling.?

• #7   3. feb 2014 Vi havde også vores hund i soveværelset sammen med os om natten (har vi stadig), og der gik ikke længe, før hun selv sagde til når hun ville ud... i starten ca 3 gange om natten. Hunde vil helst ikke tisse, hvor de sover, så det kom ligesom af sig selv, at hun sagde til. Det tog lidt længere tid inden hun lærte at sige til i resten af huset, men jeg mener at hun omkring 5 mdr var fuldstændig renlig.

Da Mynte var lille, tog vi hende med når vi skulle noget, eller havde sørget for pasning. Efter ca 1½ uge efter vi havde fået hende hjem, begyndte vi alene hjemme træning. Hun komme stadig med, når vi skal noget, hvor vi har mulighed for at have hende med. Det er bare hyggeligt smiley

Kommentér på:
Renlighedstræning

Annonce