{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Border collie unghund og træning {{forumTopicSubject}}

Åååh ha.... Jeg er den heldige ejer af verdens dejligste border collie zoey, som næsten lige er blevet et år. Hun har været rigtig nem at træne, hurtig til at fatte tingene og vil super gerne. Vi går til rally, og var faktisk nået dertil hvor vi var klar til begynder konkurrencer allerede efter et par måneder. Jeg købte hende af flere årsager, men træningsmæssigt var det fordi jeg gerne ville have en god agility hund. Så vi er selvfølgelig startet til agility. Og hun elsker det! Hun er hurtig og helt vild med det! Og hun er 100 % på når vi træner agility. Hertil kommer så at til alt andet træning har hun fuldstændig tabt hjernen. Alt andet er så meget mere spændende, og jeg kan dårligt få hende til at gå en ordentlig plads (?!)
Så... Er det bare et tilfælde at hun er blevet rigtig unghund og har mistet hjernen lige nøjagtig samtidig med at vi starter til agility eller er det måske agility der er grunden? Skal jeg forvente hun bliver "normal" igen? smiley mht. til træningen er vi bare gået tilbage i de små, hvor hun stadig kan være med, men alligevel pænt træls.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Border collie unghund og træning
  • #1   17. maj 2016 Et lille billede af uhyret smiley

    profilbillede
  • #2   17. maj 2016 Jeg ville tænke alderen.. Hold det simpelt og sæt kravene ned nogle måneder.

  • #3   17. maj 2016 Jeg tænker at det kan have noget med stressniveauet at gøre. Hundene kører i højt gear til agility, og det kan være svært at komme ned i gear derfra til alm lydighed.
    Jeg oplever det samme efter træksæsonen, hvor vi skal tilbage til rally og samarbejdsøvelser. Hundene skal omstille sig, og det tager lang tid.
    Jeg kender ikke meget til Border Collie, men ved at det er en hårfin grænse mellem for meget stress og den gode træning. Jeg ser utroligt stressede hunde til rallyprøverne, og det gør mig så ærgerlig.


  • #4   17. maj 2016 Når det er sagt, er det naturligvis også en del af alderen og udviklingsfasen, at fokus ændrer sig. Sådan vil det være det næste år frem, on/off.

  • #6   17. maj 2016 Malene det var nemlig også min tanke. Efter de to første gange vi havde været til agility var det tydeligt at mærke hun forventede noget andet når vi var til rally/lydighed.. Det synes jeg ikke er så slemt mere, men til gengæld er hun så bare fuldstændig ligeglad med hvad jeg så byder hende - ja bevares hvis jeg stikker en frikadelle i munden på hende skal hun da nok spise den smiley

    Mht. Rallytræningen synes jeg aldrig hun har stresset for meget. Hun udførte øvelserne hurtigt og hun var på, men det var stadig kontrolleret og hun kunne sagtens gå en pæn plads. Nu? Nu kan hun ikke længere koncentrere sig og hun kan simpelthen ikke blive i en plads.


  • #8   17. maj 2016 Ejer af den dejligste border collie
    Ih hvor jeg håber du har ret! smiley


  • #9   17. maj 2016 Emma
    Jeg håber virkelig i har ret! smiley


  • #11   17. maj 2016 Thank god Emma! smiley

  • #13   17. maj 2016 Tak AG smiley
    Vi har netop stort fokus på bliv og felter i agility, nemlig fordi det er det hun har svært ved smiley det med rallyøvelser i ventetiden til agility, det må nok vente lidt, der er hun slet ikke endnu smiley hun kan til nøds sidde roligt og stille, men hun er så opmærksom på hvad der sker på banen at jeg simpelthen ikke ville kunne få en rallyøvelse igennem.
    Jeg er så glad for at jeg godt kan regne med det er alderen!


  • #16   18. maj 2016 Det er måske en god ide også at huske at få trænet 'RO' i forbindelse med ventetid under agiitytræningen istedet for at aktivere hende konstant. Jeg har set lidt for mange BC'er stresse så gevaldigt op over agilitybanen, at de endte med at være MEGET svære at løbe med fordi stressniveauet var helt oppe at ringe i det røde felt hver gang de så en ag-bane. Ellers også enig med AG.

  • #18   18. maj 2016 Ja, alt skal jo gøres med måde og afpasses den enkelte hund smiley Jeg har bare nok de der par skrækeksempler jeg kendte dengang jeg løb ag i baghovedet. De hylede og skreg så snart de så banen og når det bar deres tur så lagde de hjernen og ræsede rundt fuldstændig ude af kontrol. Og de fleste gange de løb til stævner røg de ud med disk pga fejl bane efter ganske få spring smiley
    Men ja, det er bestemt også vigtigt ikke at få dæmpet for meget så energien også forsvinder (en fejl jeg fik begået i forbindelse med LP med min gamle irer-han).


Kommentér på:
Border collie unghund og træning

Annonce