{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

hvalp eller voksen hund? {{forumTopicSubject}}

har i længe gerne ville have hund nummer 2.
har prinsessen som snart bliver 5.Hun er meget mor glad og vil næppe synes om ideen og få en hund mere.

er i tvivl om det skal være en hvalp eller en ung hund.
racen er border collie.

fordele og ulemper ved både hvalp og unghund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp eller voksen hund?
  • #2   12. jun 2009 Lone -mente du hvalp? For en hund bliver det vel uanset ;o)

    Jeg tror det kommer meget an på hvad du selv ønsker og forventer. Jeg selv har sagt i laaang tid at den næste bliver en hvalp. Det er primært fordi jeg ikke ønsker de problemer voksne/halvvoksne hunde ofte har med i bagagen.
    For mig er det ikke et must at få hvalpetiden med (selvom jeg self med glæde osse ville tage den, og jeg kommer osse til det.... en dag... måske *G*). Det er mere det at en voksen hund tit har en masse man først skal rette til på osv.
    -nu har jeg så Reiki og Gaia. Overtaget som hhv. 10 mdr og 2 år. Men de var osse begge den alvorlige problemer, og derfor valgte jeg alligevel at tage dem, selvom jeg jo egentlig havde sagt at den næste blev en hvalp;o)

    Så jeg tror man skal gøre op med sig selv hvad man vil -for mange er hvalpetiden et must. Noget de ikke vl undvære. Og så skal man self ikke gå på kompromis med det.

    Ang din nuværende hund -Jeg tror det har ligeså meget at gøre med hvordan de introduceres til hinanden, og self hvordan man håndterer den første tid med dem sammen.
    -og at vælge den HELT rigtige hund hvis man vælger en voksen. En hvalp vil jo til dels blive "opdraget" af den gamle hund, og sammen med aldersforskellen osv, vil det sikkert gøre det nemmere at undgå gnidninger.

    Overtager man en voksen hund, har man ikke de fordele -og dermed er det vigtigt at den hund man vælger er HELT rigtig i forhold til den hund man har i forvejen


Kommentér på:
hvalp eller voksen hund?

Annonce