{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Morten N
Morten N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Træning af Schæfer {{forumTopicSubject}}

Hej min Svigermor har en tre år gammel schæfer og er flyttet i lejlighed og har spurgt om vi vil overtage den. Den er super sød og social. Men når vi går tur og den ser en anden hund vil den gerne gø og over til hunden for og lege. Men det er ikke ret tit andre synes en gøende schæfer er så sød. Den er tit i hundeskoven og leger tit med andre hunde og har aldrig været agressiv.

Mit store spørgsmål er hvorfor den gør det! Og kan jeg få den til og stoppe med det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af Schæfer
  • #1   6. jan 2016 Undgå hundeskoven og start evt til lineføring.

• #2   6. jan 2016 Beltane: hvordan i alverden skulle det løse problemet???

• #3   6. jan 2016 Ja det kan godt trænes væk. I skal træne masser af kontakt øvelser i alle miljøer og lade være med at gå for hurtigt frem. ( og jeg ville stadig tage i hundeskov med den.)

• #5   6. jan 2016 Hundeskove = stor stress faktor.

Lineføring = der er en til at give redskaberne til at hunden ikke gør af alle hunde den møder.

• #6   6. jan 2016 Det har uden tvivl kunnet betale sig for den mange gange - eller det har nok været den læring, der har været for den, når den er blevet sluppet løs i hundeskoven.

Det er ret typisk en schæfer at larme en masse når den er begejstret og har den ovenikøbet fået en oplevelse af, at det virker, så sætter det sig godt fast.

Det kræver nok en hulens masse træning at få væk, tænker jeg.

Men super dejligt at I ellers har fået en skøn hund, der fungerer godt.

Pas nu på den i hundeskoven - det er ikke alle der kan finde ud af at læse en hund - og endnu mindre mange sammen.

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jan 2016

#7   6. jan 2016 Må jeg ikke gå i hundeskoven med den??? Der gør den aldrig og vil bare gerne lege!!

Skal nok prøve og træne en del med den om og have fokus på mig når vi går. For når vi møder en anden er den rigtig svær og komme i kontakt med. Kan dog sagtens få den til og stoppe med og gø hvis jeg opdager den anden hund først og får den på plads og snakker med den hele tiden mens den anden går fordi.

• #8   6. jan 2016 Den gør sikkert fordi den gerne vil lege

• #9   6. jan 2016 Herinde er der MEGET delte holdninger ang hundeskov. I min optik. jo selvfølgelig må du det! Andre mener det er dybt uansvarligt.

Følg din mave fornemmelse. Man kan sagtens have en lydig hund der kommer i skoven!.

• #10   6. jan 2016 Så er det jo det, der er vejen frem - at du er på dupperne, når I går tur og er opmærksom på omgivelserne.

Jo færre gange hunden får mulighed for at gø af andre, jo bedre er muligheden for, at det kan komme helt væk.

Det ER en selvbelønnende adfærd, så det er godt gået at du kan få opmærksomheden.... Just keep it up.

Om du vil gå i hundeskov med den er op til dig. Bare kig grundigt på både din egen og de andre hunde.
    Personligt anbefaler jeg altid at finde faste og gode legekammerater i stedet for fremmede og tilfældige.

Jeg er pinligt opmærksom på, at hvis der sker en skade på en hund, så kan det koste min hund livet alene på grund af racen.

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jan 2016

#11   6. jan 2016 Det er måske heller ikke det den gø'er. Men at hvis jeg ikke har snor på løber den der over lige meget hvor meget jeg kalder. Når den så lige har sagt Hej kommer den glad tilbage!!! Men det går jo ikke da mange bliver bange for en schæfer

• #12   6. jan 2016 I så fald har du ALTID snor på! Ikke bare altid, men ALTID!

Den må ALDRIG løbe hen til andre hunde, når der ikke er givet tilsagn fra ejeren - og når du ikke kan kontrollere det, så må den ikke gå løs.

Det kan ødelægge SÅ meget for andre, når det sker.

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jan 2016

#13   6. jan 2016 Det er jeg helt med på. Går os altid med snor. Men drømmen er at gå uden. Men er helt med på det er uansvarlig ikke og have snor på når jeg ikke kan holde den til mig. Og det er derfor jeg lavede denne tråd i håb om og få nogle fif til træning

• #14   6. jan 2016 Ja, det er jeg nok den forkerte til at rådgive om *GG*

Jeg slipper kun hunde løs på steder, hvor der ikke er en sjæl, de kan genere. Så det der med at gå på gader og stræder lineløs er ikke lige min afdeling smiley

• #16   6. jan 2016 Din hund skal først lære at komme når du kalder. Så en lang snor på, så kan du altid få den tilbage. Gå et sted hen hvor der ikke er andre hunde der kan distrahere, og træn så indkald med den lange snor på, husk at beløn rigeligt. I starten er det nok at hunden bare stopper og kigger på dig, senere skal den komme helt hen før den får sin belønning. Og husk, belønningen skal være så god, at det betaler sig at komme hen til dig.

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jan 2016

#17   6. jan 2016 Den gø'er kun når den ikke kan komme over til den anden hund. Jeg kan sagtens kalde den til mig. Men når den møder en anden hund eller for den sag en harer så lukker den fuldstændig af.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #18   6. jan 2016 Jeg ville starte helt fra bunden af. Træning med kontakt hvor i bare står. Når hunden ser at det belønner sig at have fokus på dig, går man et skridt videre.

Nu får du en til at gå forbi med sin hund på afstand. Senere tættere på osv.

Det vil tage tid og man skal ikke gå for hurtig frem. Hunden skal have et nyt mønster i forhold til hvad der skal ske,når i møder andre hunde. Det vil tage tid med en hund på 3år.

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jan 2016

#19   6. jan 2016 Super tak for jeres råd. Jeg starter forfra og tager det stille og rolig

• #20   6. jan 2016 Jeg ville nok også sætte en pause på turene i hundeskovene.
    I hundeskoven bliver hele turens formål hurtigt bare at skulle lege og hilse på alle hunde den møder.
    Det kan også skabe iveren og frustrationen når den så er i snor og ikke kan løbe derover.

Jeg ville droppe hundeskoven og ukontrollerede hilsner og så fokus på din og hundens kontakt det næste stykke tid. Lav gåturen sjov og medbring godbidder og evt legetøj smiley
    Og så skal der trænes en masse kontakt øvelser.

Vores får aldrig lov til at hilse på andre hunde uden en "værsgo at hilse" kommando. Er der ikke sagt værsgo skal der ikke tages kontakt til andre end mig på gåturen.

• #21   7. jan 2016 En god ide vil også være at gå til træning med den i en sæson eller to. Måske er den lydig nok og behøver som sådan ikke træningen, men den kan få en masse ud af at træne et sted hvor der er mange andre hunde, og hvor den ikke får lov til at lege med dem.
    Ring rundt til forskellige klubber, forklar dem din situation, og hør om ikke de har et hold der passer til jer..

Kommentér på:
Træning af Schæfer

Annonce