{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.070 visninger | Oprettet:

Hej ( hjælp til træning af ung schæfer ) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Mig og min kæreste har en 7 måneder gamle schæfer(:

Det skal siges at neema ( hunden ) er en brugs hund og ikke udstilling.
Jeg synes bare personligt som nybegynder er det skide svært med alle de ting, man skal lære. Det er ikke kun for hunden det er nyt , men også for mig og kæresten... Lige nu går vi til alm. lydigheds træning.

men er der nogle der komme med råd... eller nogle der kender noget til privat træner som ikke er helt vild dyre??

hilsen Patricia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hej ( hjælp til træning af ung schæfer )
  • #1   29. sep 2009 Vil nok hjælpe hvis du skriver hvor i landet du bor..

• #2   29. sep 2009 her i schæferhundeklubben kreds 3 i ballerup, der er de enormt gode til nybegyndere, jeg er rigtig glad for at være der og det er kanon gode trænere, som også er gode til at få det sagt på en ordentligt måde.

• #3   29. sep 2009 Vi bor i albertslund... Vi er meget ude i schæfer klubben ved avedøre havn... hvor de også er rigtige søde og giver gode råd... men når de vise med neema så ser det så nemt ud, men når man kommer hjem er det bare ikke helt så let...

• #4   30. sep 2009 prøver du ikke at vise dem hvad de gør foran dem, så de kan se om du har forstået det helt rigtigt? det plejer jeg at gøre, og så retter de lige lidt hist og pist, for der er en masse ting man gør, som man slet ikke lægger mærke til..
    smiley

• #5   30. sep 2009 Hvad er det mere præcist, du har brug for hjælp til at lære?

• #6   1. okt 2009 Jamen det jo meget med det plads og at hun lærer og gå lige ved siden af en... Det lyder nok fjollet men det jo lidt bacis... for at hun skal kunne gå oå til brugs prøven

• #7   1. okt 2009 Jamen for Søren, det er jo noget din træner burde tage sig af ;o)

Måden vi starter lineføring og fri ved fod hos er altid med at dyrke kontaktøvelser, helst ud i det ekstreme - det vil sige, der skal laves kontaktøvelser mange gange hver dag, så hunden forstår, at det er fantastisk at kigge i øjnene.
    Samtidig bruger vi en guffer til at føre hunden og holde den på den position, man gerne vil have - medmindre hunden er så god til at tage kontakt, at man kan shape øvelsen.

Med guf på næsen fører man hunden når man går, og fører den til at sidde, når man stopper - det er for os starten på at indlære de to discipliner.
    Men ingenting uden kontakt.

• #8   1. okt 2009 Oki mange mange tak for lidt hjælp... Jeg håber jeg må skrive når der kommer mere... men tgak end til nu

Kommentér på:
Hej ( hjælp til træning af ung schæfer )

Annonce