1.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Bedste DCH -Sydsjælland Bedste DCH -Sydsjælland

Jeg bor ved Rønnede og vil gerne træne DCHs program med en af mine hunde. Da jeg er helt ny inden for programmet, vil jeg gerne vælgedet bedste sted til at starte med.

Der er Haslev, Vordingborg, Fakse, Næstved, Fladså og evt Herfølge og Køge.

Kender I til disse lokalforeninger? Er nogen bedre end andre?

Kører nok en tur rundt og kigger og hilser inden vi melder os ind, men vil alligevel gerne høre erfaringer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste DCH -Sydsjælland
  • #1   16. dec 2015 Jeg prøvede at komme ind i Faxe for ca. 4-5 måneder siden. Men de tager kun fører ind der har hvalpe, da de selv vil præge dem fra start. Derfor kunne jeg aldrig nogensinde nu finde på at melde mig ind i Faxe. Synes det er noget af en mærkelig indstilling at have.

• #2   17. dec 2015 Jeg ville vælge fakse. De er så flinke smiley

• #3   17. dec 2015 Jeg træner i dch haslev. Og jeg er meget tilfreds smiley

• #4   17. dec 2015 Jeg træner i DcH Herfølge. De fleste af vores hundefører er ret 'resultatorienterede' og går konkurrencer. VI har et enkelt hold for folk der ikke er til det. Og så selvfølge et par hvalpehold med start 3 gange årligt. Vi er en lille forening med 70-100 medlemmer årligt.
    Vi har gennem tiden fået mange medlemmer fra Køge, Fladså, Næstved og Haslev, der gerne ville træne målrettet mod konkurrencer smiley I år havde vi 9 ekvipager til DM og var repræsenteret i alle 4 klasser. Vi har kun DcH programmet og altså hverken rally eller agility. Hos os starter man på et introduktionshold til DcH programmet som afsluttes med en prøve inden man sendes videre på konkurrence C holdet (eller evt. på Fri C, hvis man ikke har lyst til konkurrencer).

• #5   17. dec 2015 Vi skal starte med vores hvalp i Køge til januar.

Er det bestemte programmer dch køre.? I forhold til andre trænings pladser/foreninger .?

• #6   17. dec 2015 Der findes en række forskellige lydighedsprogrammer, som man kan gå til konkurrence i og DCHs er er af dem.
    DCHs program adskiller sig fra fx DKKs bed at der er er lidt mindre krav om præcision i lydighedsøvelserne (ret mig hvis jeg tager fejl!) i stedet er der en del 'næsearbejde' som Feltsøg, fundering og spor.
    Hvis man skal gå til hvalpetræning er der nok ikke den store forskel på de øvelser man laver det ene som det andet sted.

• #7   17. dec 2015 DcH har et konkurrenceprogram, der kaldes DcH programmet smiley : http://www.e-pages.dk/dchff/116/ Som regel er det sådan at man helt fra hvalpeholdet træner på en måde der er hensigtsmæssig i forhold til at man måske senere gerne vil træne dette program. Det er ikke anderledes end at man på DKK pladserne også træner frem imod DKK-programmet lige fra hvalpeholdet af.
    Fx afsluttes indkaldsøvelser i DcH med at hunden sidder foran sin fører og så kaldes om på plads. I DKK skal hunden gå direkte på plads fra indkald. Dvs. det tænker man da over allerede fra hvalpeholdet af smiley På vores hvalpehold (DcH Herfølge) træner vi kontakt, gå pænt/lineføring (alt efter ambitionsniveau hos hundeføreren), sit, dæk og indkald. Derudover så skal man træne mindst 1 trick og der er nogle miljøelementer med i træningen også fx gå på forskelligt underlag, balancere på ting, en bytur med indlagt træning o.l.
    P.S. DcH programmet er faktisk et rigtig sjovt program for langt de fleste hunde, så det er et fedt program at træne. Jeg træner både DcH og DKK program med min hund. Selvfølgelig er mange delelementer forskellige, men det er forskellige ting der lægges vægt på i bedømmelserne når man går til konkurrencer og der er bestemt også ret udfordrende forskelle. I DcH programmet indgår - ud over selve dressuren - arbejdsøvelser som fx spor, rondering og frit søg. DKK programmet består udelukkende af dressurøvelser og fokus er i den grad på præcision.

• #8   17. dec 2015 @Randi: I 'stuedressurdelen' af DcH programmet er der i de senere år skruet gevaldigt op for kravet om præcision smiley

• #9   17. dec 2015 Ja, jeg tænkte den nok. Sidst jeg gik i dch var i ca 88-90, var 13 år og gik med min første egne hund, en genbrugsgravhund som stak af HVER gang vi skulle træne indkald smiley
    Tænk at de bare sådan ændrer på kravene lige pludselig smiley

Heldigvis elsker jeg præcisionsnørderier, så det går nok.

• #10   17. dec 2015 jeg træner i Hvidovre og er rigtig glad for det, har været der i 15-16 år.
    derer et par stykker fra vores klub som træner i Herfølge også, for at få endnu mere konkurrence træning - men ud over det kender jeg ikke noget til de andre klubber smiley

• #11   17. dec 2015 Hej Dorrit. Godt at se dig her smiley

Hvidovre er nok lige langt nok, men Herfølge kunne godt være en mulighed.

Har skrevet til dem, så må vi se om de vil have mig og vilddyret til træning.

• #12   17. dec 2015 er der nogen der ved om man må træne med sele hos DCH eller om det er halsbånd.?

• #15   17. dec 2015 Det ser sørme ud som om vi skal begynde i Herfølge den 9. januar og det glæder vi os til smiley

Om vi skal være begyndere eller ny-c'ere vides endnu ikke....selv hepper jeg på ny-c'ere!

• #16   18. dec 2015 Jamen så ses vi nok d 9 jan. Jeg skal have et begynderhold og går selv på B med min dobertæve (jep - vi tager et år mere i B-klassen smiley )
    ... derudover er jeg den strenge kasserer i klubben smiley

• #17   18. dec 2015 Det glæder jeg mig til Mette Marie smiley

Og må nok hellere huske at betale til tiden så!

Kommentér på:
Bedste DCH -Sydsjælland

Annonce