{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

træt af ringtræning {{forumTopicSubject}}

Min hund er gået hen og blevet dvask under ringtræningen selvom jeg forsøger med div. godbidder osv. så går hun i så langsomt et tempo at - tja, hun vinder i hvert fald ikke på det.

Hun er ikke overtrænet, jeg træner stort set ikke med hende og hun er med på 2-3 udstillinger om året..

Nogen der har oplevet at deres hunde er blevet trætte af det???

Jeg overvejer dog om hun kan have en låsning i ryggen, da jeg synes hun løber grisegalop når hun kommer bare lidt op i fart, men det får jeg kiropraktoren til at se på mandag...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træt af ringtræning
  • #2   27. feb 2015 Patella, kan jeg udelukke hun er undersøgt fra den ene til den anden ende og hendes ben fejler i hvert fald ikke noget.. smiley

Tro mig jeg motivere - sjældent jeg har motiveret så meget i mit liv...
    Jeg er bange for hun bare ikke gider mere - og at vi bliver nød til at finde noget andet men det er over 1. år siden hun sidst har været på udstilling..

Så tænkte der var nogen der havde stået i en lign. situation - hvor man har fået gejsten tilbage til hunde. Hvis vi bare går tur kan hun godt gå hurtigere smiley

• #4   27. feb 2015 Nu er ringtræning jo altaå ikke voldsomt interessant, og en klog hund giver da selvfølgelig sin handler fingeren hvis vedkommende trækker den for langt smiley
    For mit vedkommende er ringtræning noget man bruger på hvalpe indtil de mestrer det, og derefter en gang i mellem dor at vedligeholde. Et fast hold cille slå både mig og hunden ihjel. Det er jo sygt ensformigt.

Jeg vil foreslå dig et rallyhold i stedet. Så skal du se varierede øvelser og en tændt hund, der bliver nødt til at være vågen smiley

• #7   27. feb 2015 Jeg har set en del hunde, som har mistet livsgnisten via udstillinger. De starter totalt tændte, og som månederne går, falder tempo og drive. Da er man gået for vidt.
    Et liv i udstillingsringen er for de færreste hunde. Spørger man mig, er det heller ikke et godt hundeliv. Der skal natur, indtryk, opgaveløsning, leg og frit løb til.
    Kombineret med andet, er ringtræning og udstilling alletiders, men det kan ikke stå alene.
    Enkelte hunde misbruges fuldstændigt, lever i bur og bagagerum for at fremvises i hele verden, og bliver så kasseret når de smelter helt sammen mentalt pga livsstilen. Øv det er trist.
    Så stop mens legen er god, og hunden har sin gnist endnu smiley Vælg en træningsmåde den gider.

• #10   27. feb 2015 Vores gravhund synes også, at ringtræning og udstilling er noget af det mest r..kedelige der findes. Det finder jeg helt naturligt, for ringtræning levner ikke megen plads til det som gravhunde elsker allermest, at have næsen i jorden på et interessant spor.
    Vi har taget konsekvensen, ringtræner aldrig og tager hende kun med til enkelte udstillinger og så kan hun faktisk vise sig med både gejst og glæde, når belønningen er rigtig og rigelig.

Ghini, min ene whippet elsker ringtræning og elsker at løbe i en udstillingsring, men jeg er meget obs. på, at hun ikke overtrænes og at hun får pauser fra træningen på flere måneder, så hun bliver "sulten".
    Hun er den eneste hund, jeg har ejet, der hyler af glæde, når vi nærmer os træningspladsen, eller kører ind på parkeringspladsen til en udstilling.

• #11   28. feb 2015 kan godt for stå hvis hunden køre træt hvis en hel time kun træner ring træning jeg lærte ved en af mine gamle træner man godt kunne lige nogle andre ting også det tog jeg med vider da jeg selv blev ring træner vi kunne finde på at lege bro bro brille eller at træneren lå sig på gulvet så de små hunde kravlet hen over en de store spring over hvis de var sikker sådan kan man veksle med forskelig ting

• #12   28. feb 2015 Jeg trænede kun 5 min ring træning i periode fordi min heller ikke gad smiley og i den periode tog vi tit ud og andre steder hvor der var ringtræning det gav ham pustet tilbage smiley

• #13   28. feb 2015 Tak for svar smiley

Det skal lige siges at det er ikke noget jeg træner, vi har gået til ringtræning i tidernes morgen da vi begge var helt ny inden for den verden.
    Når jeg ringtræner er det max 5 min med udstillingsline, og så forsøger jeg at gøre det til noget spændende.

Min hund lever bestemt ikke som udstillingshund, jeg bruger hende til spor, og gravjagt hvilket hun elsker, udstillingerne er helt klar til for min skyld - det er mig der synes det er sjovt. Hun har været super dygtig til de 6 udstillinger vi har været på over 4 år - hvor vi har fået nogle gode resultater hver gang. Hun har det første cert. og det kunne jo være fedt hvis...

Vi er meldt til en udstilling nu her, så ser jeg hvordan hun tager det - hvis hun bare synes det er røvsygt må vi se om lysten kommer tilbage senere eller vi skal opgive min ide og leve lykkeligt videre med min fantastiske hund smiley

• #14   1. mar 2015 Først lige, nøj nogle lækre graver basser du har smiley

Jeg har hunde som fra naturens side absolut ikke finder træning eller samarbejde med mig super spændende, men jeg klikkertræner, altså med initiativ og shaping, det gør at mine hunde elsker at træne, jeg kan nørde med den perfekte pladsposition i en halv time og min tæve synes stadig det er det sjoveste i hele verden. Belønningen betyder også rigtig meget.

Min belønning er mad, har altid 3-4 forskellige slags, jeg hælder så ikke bare godbidderne ned i halsen på dem, de bliver kastet og så løber vi om kap for at få godbidden, kyllingepålæg flagre så dejligt, så jeg løber og så skal hunden fange pålægget, kødboller der kan trille hen over jorden, legetøj som man kan putte godbidder i og kan kastes og trækkes i. Bøtter med mad som man skal løbe hen til osv.

Brug spor som belønning, inden hun må gå sporet skal hun indtage en udstillings position, inden hun må gå i træningsgraven skal hun lige løbe 5 meter i udstillingsposition osv.

Mulighederne er uendelige for at gøre kedelige ting rigtig sjove smiley

Kommentér på:
træt af ringtræning

Annonce