{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Træt af mangel på ringtræning!!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har for mere end et år siden ladet mig skrive op til et ringtræningshold i nærheden af hvor jeg bor. Siden har jeg rykket for en plads, men fået at vide at alt stadig er booket. Efter søgen via DKK, så er der ikke det store udbud her i området, trods det, at jeg er villig til at køre pænt langt for det. Det jeg bliver oplyst er, at det er umuligt at få lokaler til formålet, samt at der er mangel på instruktører. Nu overvejer jeg efterhånden, at finde egnede lokaler selv, og så mødes med dem fra området, og på den måde lære lidt af hinanden.... Er der andre her fra området (Ribe/Esbjerg), der er irriteret over at der ikke findes tilbud af denne slags, og er der eventuelt nogle der har kendskab til erfarne udstillere eller instruktører i Ribe/Esbjerg området. Jeg vil til sidst tilføje, at der er enkelte steder, hvor der er udendørs tilbud, med store og små racer blandet, og det er jeg ikke interesseret i.
/Anja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af mangel på ringtræning!!!!
  • #2   1. okt 2008 Jeg er helt enig md dig Anja..
    Selvom vi har en helt fin træner, kunne jeg godt ønske at han havde lidt mere indsigt i de mindre hunderacer.
    Forrige gang spurgte han hvorfor jeg ikke havde trimmet Vegas ben for det så da forfærdeligt ud smiley Måtte så forklare ham at en Cavalier skal fremstå utrimmet og at faner kun er godt!
    Vores træningfaciliteter er Silvans parkeringsplads og en parkeringskælder til de kolde og mørke vinteraftner, det synes jeg sådan set er udmærket..
    Jeg er desværre ikke fra dir nærområde, for ville da gerne gå til ringtræning sammen med dig og dine lækre hunde..
    Held og lykke med det!

• #3   1. okt 2008 Anja, hvorfor vil du kun indenfor?

Men øv - det var da irriterende at det ikke kan lykkes?

Jeg ved at Emilie fra Cava Chioce laver noget indendørs ringtræning men jeg aner ikke hvor i bor i forhold til hinanden?

KH
    Nicola

• #4   1. okt 2008 Måske prøv at lave en tråd i DKK gruppen - så man kan nå ud til lidt flere - der er jo masser af andre der sikkert gerne vil træne indendørs - specielt når vi går vinteren i møde som nu...

• #5   2. okt 2008 Hej Anja!
    Hvis du snakker om ringtræning i Spandet gl. skole ved Ribe så er der lange udsikter jeg meldte mig til da jeg fik Nikky, hun bliver 3 år den 21-10 så i snart 3 år har jeg ikke hørt noget, er forlængst holdt op med at rygge :O)) Jeg træner i Tønder hos Birgit Brandt, det er også blandede hunde, og udendørs, men hun har været med i så mange år, at hun kender dem alle og hun avler selv gravhunde, så det går fint.
    Skulle du finde ud af noget her omkring (Ribe) så vil jeg grene være med, det er trods alt langt til Tønder :O)
    Hvilke fasiliteter er det du søger, så kan jeg da også holde, øjnene åbne.

• #6   2. okt 2008 Dkk kreds 4 søger personer der kunne tænke sig at undervise i ringtræng i Ribe/Vejen og koldingområdet måske en her fra området kunne tænke sig at blive træner så kunne vi jo være dem vedkommene øvede sig på:O))

• #7   2. okt 2008 Hej

Jeg har en hanhund jeg også gerne vil til ringtræning med.

Jeg bor ved Vamdrup 30 min fra Ribe

Kh
    Laila

• #8   2. okt 2008 Hej jeg bor i Esbjerg, og vil gerne være med til at træne samme med dig.
    Har et par gange været i Varde til ring træning.

• #9   2. okt 2008 Hejsa
    Nå nu er jeg hjemme efter en lang arbejdsdag (15 timer pyh).
    Til Nicola:
    Jeg vil gerne træne udendørs når vejret er til det, og en gang imellem, da vi jo ind imellem udstiller udendørs. Dog vil jeg gerne være inde om vinteren, også for at vi så kan udnytte disse mørke dage trods alt. Og jo, Emilie fra Cava Choice er super instruktør, men hun er bosat i Nibe ved Aalborg, og jeg bor i Ribe, hvorfor afstanden er på små 300 km. desværre:-(
    Til Hanne:
    Jo det er Spandet jeg har prøvet, men det er jo håbløst, da det åbentbart kun er de udvalgte pudelfolk m.m. der kan komme der... Jeg har kun 4
    km. til Spandet, hvorfor det er ærgerligt.
    Jeg har talt med nogle af mine hvalpekøbere, som er bosat i nærheden, og de vil også gerne have muligheden for ringtræning. Jeg er efterhånden kommet til den beslutning, at jeg vil forsøge at samle interesserede, og så kan vi mødes her hos os en dag/aften, og snakke sammen om hvor vidt vi kan få noget ud af hinandens erfaringer, uden en prof instruktør. Vi har et fint stort indendørs kursuslokale, som vi kan bruge fra uge 42 og nogle måneder frem. Jeg kan med stor sandsynlighed også få os ind gymnastiksalen ved forsamlingshuset. Jeg har et trimmebord, og hvis vi kan få noget op at stå, så vil jeg se om jeg kan skaffe tæppe fra Garant tæpper.
    Til dem der kunne tænke sig at mødes, og eventuelt være med til at lægge en slagplan for fremtiden, hører jeg gerne....:-)
    /Anja

• #10   3. okt 2008 Hej Anja
    Alt efter hvad dag det bliver har kun fredag, lørdag og søndag og bruge og evt onsdag og torsdag. Mandag og tirsdag kan det ikke lade sig gøre, er ved at uddanne mig til zoneterapeut.

Kh
    Laila

• #11   4. okt 2008 Det vil jeg da gerne være med til, jeg bor ved Kalvslund, så der er ikke ret langt, du siger bare til, jeg holder øje med denne side, og glæder mig til der sker noget :O))

• #12   4. okt 2008 Til Laila & Hanne
    Jeg vil forsøge i nærmeste fremtid, for jeg har lige talt med en af mine hvalpekøbere, som er tilmeldt i Vildbjerg, og som også gerne vil have lidt viden inden hun stiller på udstilling første gang. Hun kommer fra Brøns, og jeg har en mere fra Tiset og et par stykker fra Esbjerg, så det kunne jo blive ret hyggeligt:-) Også med lidt generel snak om hundene, pelspleje o.s.v....
    /Anja
    Jeg skriver her eller direkte til jer...

• #13   4. okt 2008 Tak det lyder rigtig hyggeligt, og lære noget kan vi vel altid :O))

• #15   5. okt 2008 Ja, vi ville sørme også gerne have dig med Line, men der er lidt langt:-)
    /Anja

• #17   5. okt 2008 nu er der ringtræningen ikke så langt væk fra hvor je bor... om det er til at komme til det ved jeg faktisk ikke endnu...
    men vil sige at det da er en kæmpe fordel at samle en masse cavalierer i stedet for alle mulige racer, da man så netop kan snakke mere specifikt om pels, plejning, grooming, klipning, børstning, kropsbygning, hvordan cavalieren ser bedst ud i ringen osv osv.
    Bliver helt misundelig... lyder som en kanon ide Anja!

• #18   5. okt 2008 Hej Karina
    Ja vi havde jo gerne set Munni og Bergkamp også. Det kan jo være vi kunne lave nogle søndage, hvor vi kunne mødes til en hel "hyggedag", så nogle af jer der kommer længere væk fra også kunne være med...
    Vi har jo god plads her på Skovly om vinteren.
    /Anja

• #19   5. okt 2008 Du melder bare ud med en dato og så er vi på! Jeg vil tage imod gode råd omkring pleje og udstillinger med kyshånd!

• #21   6. okt 2008 Jeg vil gerne med, hvis det bliver en dag/aften jeg kan.

• #22   20. okt 2008 Hejsa
    På søndag d. 26-10 kl. 13:00 har jeg inviteret nogle af mine hvalpekøbere (dem fra nærområdet) til lidt ringtræning og snak om hundene, da nogle af dem skal udstille i Vildbjerg 14 dage senere, hvorfor det er oplagt lige at mødes inden. Hvis der er andre der er interesseret i at komme og være med, er I meget Velkomne.
    Jeg regner med, at nogle kunne bage lidt boller eller en kage, og jeg så kunne stå for kaffe og sodavand...vi skal selvfølgelig også hygge os, og have en generel hundesnak.
    Alle hundene skal selvfølgelig være vaccineret. Opmærksomheden henledes i den forbindelse på, at der er en del kennelhoste i omløb, og skulle du have den mindste mistanke om at din hund kunne være smittet, kan den selvfølgelig ikke deltage...
    Jeg vil gerne snarest have en tilbagemelding, da det er rart at vide hvor mange vi måtte blive:-)
    Jeg ser rigtig gerne Bergkamp & Almunia...og selvfølgelig også dig Karina:-) (jeg har ikke sendt en særskilt mail til dig, da jeg regner med du ser dette)
    Hilsen Anja

• #24   21. okt 2008 Hej.
    Jeg har mit første agility-stævne, søndag den 26 oktober, så kan ikke komme, det lyder ellers til at blive rigtig hygligt.
    Knus Mie og Ricky.

• #25   21. okt 2008 Øv øv jeg kan ikke den 26 desværre, men vil helt sikkert gerne en anden gang hvis du holder noget igen :O)
    Kan i have en dejlig dag alle sammen.
    Knus Hanne, Nikky og Citha

• #26   21. okt 2008 Hej Anja!

Jeg er på d. 26 kl 13!! Men ved ikke endnu om jeg tager Bergkamp med eller ej... han skal jo ikke udstilles... men måske gør jeg. ;0) Munni kommer i hvert fald...
    Jeg bliver så stresset når folk fortæller hvad deres små hvalpe allerede kan i forhold til udstilling og at de allerede skal prøve det for første gang... baaaah... der er jeg jo slet slet ikke. ;0)
    Jeg kommer glædeligt på søndag...
    får desværre ikke tid til at bage kage eller lign. da jeg skal arbejde hele lørdag.

• #27   21. okt 2008 Hej Karina
    Bare super:-)
    Pyt med kagen, der er andre der har meldt sig til den tjans, så det går nok...
    ....og rolig nu, Vega kan heller intet, og det er faktisk min holdning, at hvalpene skal have lov til at være hvalpe. Der er intet der haster, de er jo så små endnu... men situationen andre hunde, og at andre rører er god at prøve af tidligt og med jævne mellemrum. At få hunden til at stå på bordet kan den altid lære, det er meget værre hvis den kryber helt sammen fordi den er utryg. Så træningen af hvalpen er efter min mening stadigvæk gode oplevelser med mange påvirkninger...så kan snoren og stå pænt følge senere.
    Vi ses...så må vi se hvor mange vi bliver:-)

Til jer andre...ærgerligt at I er forhindret, men jeg regner da med vi gentager en forhåbentlig succes:-)
    /Anja

Kommentér på:
Træt af mangel på ringtræning!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce