stimulering af hvalp med vokseværk. {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger så mangler jeg en måde at stimulere min hvalp på.
han er 4 måneder gammel og har slemt vokseværk, det resulterede i at vi har fået strengt besked på at holde ham i ro og skære lidt ned i hans foder/godbider.
I starten virkede det til at han ikke var generet af at han ikke må lege "vildt" eller gå længere ture... men nu er han begyndt at virke meget stresset.
Han er begyndt at jage sin hale, gå i skraldeposen, og tygge i puder/sko som han lige kan få fat i.
Noget af det er nok at han er ved at skifte tænder, men vi prøver at holde det nede ved at sørge for at han hele tiden har en masse tygge legetøj han kan bruge og som vi leger med ham med.
Han har også div. flasker og bolde med små mængder godbidder i som han både jager og tygger i.
En gang om ugen kommer han med til ringtræning, hvor vi er meget forsigtige med at holde øje med hvor meget han kan holde til.
Jeg er også begyndt at lære ham, sit/dæk/stå og så videre men det virker bare ikke til at det er nok til at gøre ham træt.
Er her nogle kloge hoveder med nogle gode forslag?
han for eukuanuba large breed puppy 3 gange dagligt,
(lige blevet sat ned fra fire da han ikke spiser den fjerde portion længere), efter anvisningerne på posen,
med lakseolie i en gang dagligt og hokamix gelenk+ blandet med a38 i gang dagligt.
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 11
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Tag en tøm og renset 0,5l sodaflaske, dem af hård plast. Læg nogle store godbidder i som stopklods og læg derefter mindre godbidder i. Læg den på gulvet til ham og lad ham bruge hovedet for at få dem ud. Vis gerne med dine egne fødder hvordan. Ellers så skriv pb til mig jeg har en video liggende om hvordan man gør som jeg gerne viser frem.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Hvad med nogle gamle karklude, tag 2 stk læg den ene på bordet, kom godbidderne i og luk den første karklud, tag nr 2 og bind omkring smid den ned til hunden. (det skal være godbidder der lugter meget)
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Så bliver han træt mentalt og fysisk, + i begge kommer ud og nyde den friske luft stille og roligt.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 11
Vi træner lidt spor engang imellem, og det har han stor glæde af, han bliver dog lidt overstadig og det kan engang imellem være for meget for hans ben.
Waterwalk, er det svømning eller et decideret gåbånd under vand?
dec 2006
dec 2006
stimulering af hvalp med vokseværk.