{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.991 visninger | Oprettet:

Mental stimulering - hvalp {{forumTopicSubject}}

Vil gerne have nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at gøre min hvalp træt i hovedet.
Han søger allerede efter hans foder og vi bruger en foderbold.
Men vil gerne høre om der måske sidder nogen med nogle super gode ideer?
Det må gerne være i form af legetøj

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mental stimulering - hvalp
  • #1   22. jul 2009 Nå ja vi bruger også den med at gemme guffer i et håndklæde...

• #2   22. jul 2009 Søge-lege, og diverse trænings metoder med kommando og lydighed. :O)
    Man kan også få en masse smart legetøj hvor hunden skal gøre noget, for at få legetøj eller godbider.

• #3   22. jul 2009 der plejer at være mange gode tricks og andre nyttige ting på denne hjemmeside :O)

http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

• #4   22. jul 2009 Træne kommadoer burde kunne gøre den bette træt.
    Træn 10min adgangen og flere gange om dagen. Det virkdede ihvertfald for min duracell-hund da han var bette.

• #5   22. jul 2009 Pia- Ja søgelege....men hvad er der udover det jeg skriver og spor.
    Er for nærig til at gi over 300kr for de der træspil:)
    Træne gør vi selvfølgelig også. Men han er en bette fyr med krudt i rumpen, og når jeg ikke må gå så langt med ham endnu, så må jeg jo gi ham nogle opgaver:)
    Måske det er på tide at lære ham spor, apport og begynde på feltsøg.

• #6   22. jul 2009 Julie- Det kan godt være det er det jeg skal gøre:)
    Kan sgu ikke huske hvad jeg gjorde med den gamle da han var bette.

• #7   22. jul 2009 Prøv at lav et "pølsetræ" ;o)

Altså find en busk der passe til din hunds str. og sæt pølse bidder på grene - helst lidt "løst" i starten :O) - det er mine egne og mine pleje hunde vældig glade for og hunden lære at den osse kan snuse "op" i stedet for altid bare at for går på jorden.

Så snart den finder ud af "metoden" kan du sætte pølse bidderne mere fast så den skal arbejde mere for at få fat i dem :O)

• #8   22. jul 2009 Pernille- Han er jo en bette hvalp, så tror lige han skal lære at søge ordentligt på jorden inden vi begynder på det.....Men det skal helt sikkert bruges når han bliver lidt ældre:)

• #9   22. jul 2009 Ja jeg fik lige set han han ikke var så gammel ;o) - men der havde jeg skrevet indlæget :O)

• #10   22. jul 2009 Pernille- Pyt det kan sagtens bruges senere:)

• #11   22. jul 2009 :o)

• #12   22. jul 2009 Da vores hund var helt lille hvalp, lavede vi en øvelse, hvor vi lagde en godbid under en kop og så skulle han vælte koppen for at få godbidden. Meget simpel øvelse, men han elskede den. Man kan så gøre den sværere ved at bruge noget der ikke vælter så let. Jeg er faktisk ret sikker på den øvelse har været med til, at han er så god til at bruge sine poter i dag. Altså til at holde ved ting osv. I forhold til andre hunde jeg kender, tager han i hvert fald tit poterne til hjælp :o)

Ellers trænede vi med ham mange gange om dagen, men i intervaller på 2-3 minutter ad gangen.

• #13   22. jul 2009 Der er mange gode trættende ting du kan lære din hund, men schæfer tøs har jeg f.eks været igang med at lære at rydde sit legetøj op jeg giver hende tingende og siger ryd op og så går vi sammen hen til kurven hvor jeg siger slip så hun slipper det over kurven og så får hun ros og godbider, din hvalp skal selvfølgelig lige lære slip kom.
    Med hensyn til dyrt lege tøj da kan du nemt lave noget der ikke koster en bondegår, prøv at gå ind og se min video der hedder Zandy laver hjernegymnastik på birketræ, den er godt nok ikke af særlig god kvalitet for det var 1 gang jeg skulle prøve det.
    Sådan noget som at lære sin hund at tage vasketøj ud af vaskemaskinene er faktisk også en øvelse der bare trætter, start med at lægge lidt guffer ind i vaskemaskinene og lok den til at stikke hovedet ind og tage dem når din hvalp synes det er ok så kan du starte med at lægge et tørt stykke tøj ind med en guf ovenpå og så opmuntre den til at tage tøjet i munden når den er blevet god til det tørre tøj så vasker du og så prøver du med det våde tøj her kræver det nok meget mere opmuntring, mwen min tøs bliver godt nok træt efetr 5 min med sådan en øvelse og så smider hun sig ned.
    håber du kan bruge det her lidt , det er kun din egen fantasi der sætter grænser og mange af de ting vi gør i vores dagligdag jkan vi sagtens involvere vores hunde i- indkøb der skal bæres ind fra bilen f.eks- havde engang 2 hunde der blev rigtig sure hvis jeg selv bar mine varer ind - de bar alt ind ohg lagde det på køkken gulvet.
    god fornøjelse

• #15   22. jul 2009 Bente- Ja der er mange ting....Men synes det er svært at vurdere om de er egnede til en hvalp. Deres koncentration er jo ikke så stor:) Han kan ikke engang finde ud af at tage det legetøj jeg peger på, så tror det skal øves før han kan lære at rydde op. Han tror istedet han skal bide i mine fingre Lol

Pia- Det er ikke så meget trænings ting jeg søger, det har vi styr på:)
    Kan du prøve at skrive kort hvordan man lærer dem det med nøglerne?

• #17   23. jul 2009 du er også nødt til at starte i det små, legetøj med en lille snor i synes jeg mange gange er en god ide for så har man selv noget at få fat i og så lave det spændene med leg nede ved gulvet så det minder om en mus der faret frem og tilbage, og så evt kaste det lidt ud , så vil mange hvalp tage i munden når du gør det. og så er det bare med at rose, det er rigtig at koncentrationen kan være lille og så skal man stoppe mens legen er god, men så har du jo også en hund der har fået noget, nemligt et samarbejde med dig.

• #18   23. jul 2009 Mig- Det gør vi skam også....Men det trætter ham meget lidt.

Bente- Det er præcist sådan vi gør nu:) Og stopper altid mens han stadig synes det er sjovt.
    Men kan begynde at mærke på ham at han er kommet i den alder hvor der skal lidt mere fokus på den mentale stimulering.

• #20   23. jul 2009 Jeg mener ikke det er hensigtsmæssigt at stimulere en hvalp så meget, at den går helt træt af det.

Den skal have noget til hjernen, men man må forvente, at der er knald og ballade i en sådan størrelse ;o)

Så hav fokus på balancen - overstimulering er ligeså skadeligt som understimulering :o)

• #22   23. jul 2009 CH- Lige præcist det du skriver i din første linje har jeg meget fokus på:)
    Ja det er klart selvfølgelig skal der være krudt i rumpen på ham, det er jo en af fornøjelserne ved at have hvalp:)
    Tror jeg tar en snak med opdrætter omkring det.
    Han har et par gange om dagen hvor han kører meget højt og bider i bukseben og farer rundt. Jeg konkluderede det var pga han skal have noget mere mental stimulering. Men det er måske nærmere bare alm. hvalpe narrestreger:)

Mig- Det kommer lidt an på hvad vi har lavet den dag, og hvor meget der sker omkring ham.

• #23   23. jul 2009 Bare rolig der er ingen risiko for at han bliver overstimuleret:)
    Tråden er bare oprettet for at høre om der var nogen der havde nogle gode forslag til mental stimulering, som jeg ikke selv har tænkt på.

• #25   23. jul 2009 Mig- Boldlege bruger vi ikke med mindre det er som en del af træningen. Han løber fri mange gange på en dag.

Tror sgu bare jeg har glemt hvor slem den gamle var da han var hvalp, men det er jo en del af hvalpes charme;-)

Kommentér på:
Mental stimulering - hvalp

Annonce