{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mental Stimulering
  • #1   25. jan 2015 Ikke rigtig.

• #2   25. jan 2015 JA.......... Det mener jeg klart at det kan. Ikke sådan at forstå at man altid bare kan bruge en anden rute. Men når tøserne og jeg kører et nyt sted hen og går 1 time er de færdige når vi kommer hjem. Det er de ikke efter 1 time i "hjemligt terræn". Der er så mange nye dufte de skal forholde sig til at deres hjerner bliver brugt hel anderledes..... Kaido bliver stadig mentaltrænet. Men HOLD da op hvor kan jeg mærke forskel på om vi har gået vante gange eller nye græsgange.

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #3   25. jan 2015 #2 - Nogle forslag til hvad man kan lave for at gøre den almindelige tur mere spændende? - Eller skal man blive ved med at finde nye ruter :)?

• #4   25. jan 2015 Enig med Mette smiley Einstein bliver også mere træt af nye steder smiley

Vi laver tricks, "parkour" og godbidssøg på vores ture, for at gøre dem mere spændende.

• #5   25. jan 2015 Nej, for jeg synes ikke at man kan 100% erstatte den mentale træning med gåture nye steder.

Men man kan tage nogle RIGTIGT gode godbidder med på gåturen og "tabe" dem ind imellem, både i buske, på lave grene og rundt omkring, så hunden får brugt næsen.

Min ældste, Lotus, synes at al den mentaltræning er totalt overvurderet og hun kan ikke se fidusen i det hvorimod den "lille" Kaido ELSKER udfordringer, så med Kaido er det sjovt at komme hjem og lade hende løse aktiveringsspil osv.

Så jeg synes ikke at det ene udelukker det andet. Når det er sagt, så er det jo ingen skade til at finde nye steder. Det er da hyggeligere både for hunden og for en selv smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#6   25. jan 2015 Der hvor jeg lufter ham dagligt løber han altid frit. Han er 1½ år gammel, og vi arbejder stadig meget med at gå pænt i snor. Hvis man tog nogle ture i fremmede områder, og virkelig lagde fokus på at gå pænt i snor, så må det vel virke udfordrende for ham? Eller er jeg helt galt på den :)?

• #7   25. jan 2015 Jeg vil sige at hvis du fik ham kørt mental træt, ville det måske være nemmere at træne lineføring smiley Og så skal han måske ikke ALTID løbe frit, men slippes ind imellem og være fri og ind imellem træner man lineføring?

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#9   25. jan 2015 Har altid en bold med, det er det eneste der duer. Nogle gange har jeg armasetter med, de er klippet i små stykker som jeg kaster. De har en stærk lugt, og tiden går med det smiley

• #11   25. jan 2015 Bold er for nogle hunde et stresslegetøj. Prøv at gemme bolden og lade ham søge, i stedet for at kaste og lade ham spurte afsted.

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#12   25. jan 2015 Det er netop måder at udfordre ham mentalt udendørs jeg søger. Han søger efter godbidder, leger lidt bold. Han lystre også når han er fri. Det bliver meget det samme smiley

• #13   25. jan 2015 Jeg ser det ikke umiddelbart som mentaltræning, at løbe efter en bold. Det trætter dem typisk heller ikke på samme måde, som mentaltræning gør. Hvis du gerne vil bruge den i mentaltræningen, kan du gemme den, og lade hunden finde den.

Hvis du gerne vil mentaltræne mere på gåturene, kan du prøve at lægge spor - det giver lidt mere, end bare at søge "tabte" godbidder.

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#14   25. jan 2015 Har fundet en masse gode ting her smiley
    https://www.youtube.com/channel/UCwpXLVOkqMmgLt93deIpMVA

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

Kommentér på:
Mental Stimulering