1.228 visninger
|
Oprettet:
Adfærdsterapi til min danske spids-han og mig. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig, glad og rimeligt harmonisk dansk spids-han, Chico, på snart 2 år. Under rolige forhold kan jeg normalt godt styre ham, men så snart han fornemmer nogle fristende impulser, så er det, som om han ikke kan høre et eneste ord og ikke vil lystre mit mindste vink. Jeg ønsker derfor at får kontakt med en adfærdsterapeut her i nærheden (Brøndbyøster) til at hjælpe Chico og mig videre i forløbet.
Løs først dette dokument, der kan give et første indtryk af Chico -> http://chico.perbuch.dk/pages/menu-health/traening.html
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Alle vores" forkælede" vapser.
Jeg har selv pt 2 ulvehybrider/Alaskan Huskies=Malamut-Huskie-Munsterlænder- Arktisk og Gråulv, og de 2 søstre gav mig virkelig lektier for "samt et par grå hår " da de var yngre, de lystre heldigvis helt fint nu som 11årige.
Beklager hvis det er svært læseligt og forståeligt ;-), jeg har måtte rende rundt mens jeg skrev pga. uindbudte gæster.
Jeg har lige læst en hel del fra Chico`s side, og havde du ikke haft ham så længe som du nu har, så ville jeg have sagt at du skulle vælge en anden race = IKKE en spidshund.
Jeg er bange for at uanset hvor meget træning du melder dig til. så vil der altid være visse problemer da din hunds race gør visse ting pga. dens gener og dem kan man næsten ikke gøre noget ved.
Men jeg kan også trøste dig lidt han er ikke ret gammel, han er i lømmelalderen el. i slutningen af lømmelalderen så uanset hvad så vil han blive nemmere at have med at gøre og lære nye ting + han vil falde mere til ro når han når de 2½-3år.
Jeg orkede desv. ikke at læse alt, men du virker til at vil gøre alt for Chico og gør du det, så kan det i ikke gå "helt galt i byen" tro mig, i skal nok få bugt med de værste problemer når han når voksenalderen, bare husk at han måske aldrig vil kunne gå løst med mindre der er hegn, og du vil måske heller aldrig kunne få hans opmærksomhed på den måde du ønsker, det er nemlig et af de problemer spidshunde har= deres gener og nysgerrighed er stærkere end deres ønske om at have kontakt med ejeren "når hunden syntes det".
Jeg vil ikke sige at du harv brug for en adfærds dims, men måske kan det at gå til alm. træning gavne jer så i får et bedre samvær
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 28
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
maj 2013
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
maj 2013
Siden sidst har Chico desværre udviklet sig helt umuligt, når der var en tæve i nærheden. Det blev faktisk så galt, at det i sidste ende måtte betegnes som synd for ham. Det gør det heller ikke lettere, at jeg skal tage hensyn til hans slemme HD.
Efter mange overvejelser og støtte fra de af mine venner, der har mere forstand på dansk spids, end jeg har har - så besluttede jeg, at det bedste for Chico ville være at kastrere ham, hvilket så skete den 5. marts.
Vi var nødt til at rejse hjemmefra - væk fra alle tæverne. Vi slog os ned et par hos en meget hjælpsom (hunde)ven på Falster. Så fik Chico fred og ro - også til at komme sig over indgrebet.
I dag må jeg konkludere, at kastrationen har været den helt rigtige beslutning. Chico har generelt fået det meget bedre, og han er heldigvis lige så legesyg som før.
maj 2013
Adfærdsterapi til min danske spids-han og mig.