adfærdsterapi? {{forumTopicSubject}}
Øv, jeg sidder her og har det rigtig skidt..
Min nye hund, Money, som vi kun har haft i 4 uger og som hele familien er glade for, er simpelthen så nervøs/bange, at hun gør meget farertruende af fremmede folk i vores hjem..
Min svigerfar har lige været her, og fordi hun så ham gennem ruden først i hendes have, gøede hun helt vildt og meget "farligt" som om hun sagde: "Blir ude ellers bider jeg!" Min svigerfar er heldigvis ikk bange for hunde, så han gik ind efter jeg havde taget fat i hende.. Hun gøede helt vildt stadig, og da jeg slap hende, var hun da over og hilse, men gøede stadig.
Jeg ved godt hun er meget vagthund, men for pokker da.. Min svigerfar gik i haven med min kæreste og udviste ingen farer..
Hvem kan hjælpe os/hende af med det??
Jeg vil så gerne beholde hende, for hun er så kærlig overfor os, men hun er også meget nervøs, pga hun i en alder af 6 mdr allerede er i hendes 4. hjem.
Vi har snakket om hun skal til adfærdsteraput, men vil det kunne hjælpe, eller skal hun til psykolog?
Vi starter til hundetræning ligeså snart holdet starter op, træneren er adfærdsteraput.
Hjælp mig!
-Undskyld stavefejl i teraput men aner ikk hvordan man staver til det.. Gg
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 710
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
mar 2007
Det var lige dig jeg tænkte på ;o)
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.403
Hundeeejer.: Jeg vil kigge med det samme..
-Min dejlige svigerfar havde heldigvis ikke sagt noget negativt om hunden, men derimod været ked af hun stadig var så nervøs..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Min Luna er ikke glad for mænd, især store larmende (både med stemme og krop) mænd..
Men ville helt klart tage kontakt til Lillen (Hundeejer)
dec 2006
Stella, vores anden hund, viser ingen frygt overfor svigerfar, og i min hjerne burde Money kunne se at hun er glad for ham og ikke er bange, men nej.
Money er også bange for tømmeren, lærlingen og alle andre hun ser udenfor, hvis altså hun er bange for dem.. Jeg aner det ikke, så meget inden i hundeadfærd er jeg desværre ikke, og derfor jeg søger hjælp.
mar 2007
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
dec 2006
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 227
Selvfølgleig tænker man ikke så meget over det, da hun jo er en lille hund, og de jo ikke kan gøre så meget skade, lidt groft sagt, hvis de nu endelig skulle bide fra sig - hvilket hun dog heldigvis aldrig har gjordt antegn til...
Jeg ved min søster har haft stor glæde ved at bruge en hundeterapeut... Nok var det ikke til en skræmt hund, men det var for at få lidt bedre respekt ind i hendes ene hund, så hund bedre kunne kontrollere hende.. Det er værd at kontakte en hundeterapeut og spørge, hvorvidt han/hun tror han/hun kan hjælpe...
Det kan godt virke som mange penge når man hører prisen, men det er vel det værd, hvis det virkelig hjælper???
dec 2006
Jeg har snakket med Lillen (hundeejer.) i dag og har fået en masse på plads om Money´s adfærd, uden hun har mødt hunden. Jeg går igang i morgen med at træne med Money og har Lillen´s telefonnummer som jeg har tænkt mig at bruge igen og igen og ofre de penge det vil koste hvis ikke jeg selv kan løse problemet..
Lillen: Mange tusinde tak for du ville bruge din lørdag på at snakke med mig! Jeg glæder mig til at hjælpe Money og jeg håber at den kærlige hund jeg har mig når vi er alene med hende, kan komme frem selv når der er fremmede..
jan 2006
tror min søster brugte 2500 kr på at få en masse tips til hvordan hun kunne få afrettet sin hund, og fik så nogle fokus punkter i hverdagen, såsom hvem af hundene (hun har tre) der skulle have mad først, hvem der skulle ligge i sofaen, hvem der skulle gå øfrst ud af døren, og alle sådan nogle små ting, som man ikke tænker over, men som er vigtigt for en hund, som er et flokdyr uden lige...
Håber det vil gå jer begge det godt!!!....
dec 2006
Jeg elsker den hund, også selvom jeg ved der venter en meget hård mental opgave og muligvis en sum penge for at hjælpe hende og mig, men hun er det værd..
Fik snakket med min svigerfar her til aften som havde taget det hele i stiv arm. Han syntes vi skulle give hende ca 6 måneder til at vise fremskridt og gør hun ikke det, ja så er der en udvej og det gir jeg ham ret i. Vi kan ikke vide hvor ødelagt hun er, men jeg håber vi kan nå at redde hende.
jan 2006
Da vi fik hende gik der 14 dage inden hun overhovedet ville i kontakt med os, frivilligt... HUn har stadig svært ved fremmede, og man skal virkelig komme her regelmæssigt, før man kan blive accepteret af hende...
Det er vel som mennesker, at der er nogle som har det svært med fremmede og bedst kan li de vande omgivelser??..
Men det bliver jo bare bedre med tiden - det gjorde det hvert fald med Daisi.. Det handler vel om tilvending af hunden til, at det er i orden at der kommer gæster, og det er okay de er der... Daisi er hvert fald blevet bedre siden vi fik hende og så til i dag - men gør da stadig af fremmede...
jeg synes dog at 6 måneder er kort tid!!!
dec 2006
-Ja det er nok forkert i dine og sikkert også andres øjne, men nu er det vores valg da vi for alt i verden ikke vil have vores søn kan være udsat for at blive overfaldt af familiens kæledyr.
Venlige hilsner Helene
mar 2007
jan 2006
dec 2006
André: Jo hun er bange overfor fremmede, men jeg kan og vil ikke have en hund i mit hjem som skal være lukket inde i et andet rum når vi har gæster eller at vi slet ikke kan have gæster. Jeg vil ikke have en burhund som ikke kan fungerer med andre mennesker. Siger ikke hun skal kunne med alle mennesker, og dog. Hun skal ikke reagerer sådan her resten af sit liv på fremmede.
jan 2006
dec 2006
jan 2006
ved godt at der ikke findes to identiske tilfælde med hunde, ligesom der ikke gør med nogle dyr what so ever...
dec 2006
Igår sidder vi og spiser, hundene er i haven bag det høje hegn, som skal forhindre dem i at stikke af.. Vi hører Money gør meget højt og advarende og Thomas går ud for at se hva dælen der sker. I det samme går døren op ud til gangen, og ind træder tømmeren. Han var gået ind i haven og ind af døren og det eneste Money havde gjort var at knurre og så havde han nusset hende uden problemer. Jeg fik et chok og tror nok jeg fik skældt ham ud, men kun fordi jeg blev bange. Tænk hvis Money havde bidt ham?? Det sagde jeg også til ham og så sagde han:"Tjaa, så havde jeg lagt hende ned og skældt hende ud, men heller ikke mere, da det jo så var min egen skyld." Vi går ud i gården og lukker hundene ind til os der, og ihhhhh det syn jeg så med Money gjorder mig bare så stolt!! Hun løb glad ind og var så glad for at se tømmeren. Skal lige sige at de to har mødt hinanden før, derfor han ikke var betænksom ved at gå ind til hende.
Om det var godt eller skidt han bare selv gik ind, ved jeg ikke, men det hjalp Money til hun for første gang her, kunne give en fremmede den modtagelse som vi, hendes ejerer, normalt får.
Jeg er stolt af hende!!
adfærdsterapi?