Problemer med træning til udstilling! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg skal til udstilling her om et stykke tid med min brors hund, som er en ruhåret hønsehund, og jeg er for nogle uger siden begyndt at træne stå og passende trav
Stå er der styr på, men når jeg skal trave med ham løber han helt vildt og er meget svær at styre specielt i hjørnerne, hvor han helst forsætter lige ud, og derved løber ind i mig. Problemet er også, at han ikke traver efter mit tempo og følger mine bevægelser. Derved kommer jeg nemt til, at stramme hans halsbånd, for at få ham til at løbe i det rigtige tempo. Dette er bare ikke særligt pænt på udstilling, efter min mening, og er heller ikke særlig rart for hunden.
Hunden kan sagtens gå ved ens side med kommandoen hinter, men den virker ikke i trav.
Er der nogle af jer der har gode råd til, hvordan jeg bedre kan styre ham i ringen ?
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Løb på et åbent areal, skift retning med det samme, så snart han træder et skridt foran dig, venstre, højre, rundt, frem og tilbage, bliv ved sådan (ikke i længere tid af gangen, men mindre træningssekvenser så han ikke går død i det) lige pludselig finder han ud af at følge dig og ikke bare race derudaf.
Held og lykke!
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Tak for det gode råd, det vil jeg prøve Ham her er kun et år, så der er masser af krudt i ham
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.855
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.855
apr 2013
Jeg har fundet det tempo, hvor han viser sig bedst Har haft en dommer til at kigge på tempoet og hunden Men mange tak for de gode råd, det er virkelig skønt i gider at hjælpe andre Jeg bor i Ribe, men hunden befinder sig i Skjern
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 450
apr 2013
Jeg skal være med til ringtræning i morgen
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 450
Problemer med træning til udstilling!