{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Tine
Tine
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Problemer med træning til udstilling! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg skal til udstilling her om et stykke tid med min brors hund, som er en ruhåret hønsehund, og jeg er for nogle uger siden begyndt at træne stå og passende trav smiley
Stå er der styr på, men når jeg skal trave med ham løber han helt vildt og er meget svær at styre specielt i hjørnerne, hvor han helst forsætter lige ud, og derved løber ind i mig. Problemet er også, at han ikke traver efter mit tempo og følger mine bevægelser. Derved kommer jeg nemt til, at stramme hans halsbånd, for at få ham til at løbe i det rigtige tempo. Dette er bare ikke særligt pænt på udstilling, efter min mening, og er heller ikke særlig rart for hunden.
Hunden kan sagtens gå ved ens side med kommandoen hinter, men den virker ikke i trav.
Er der nogle af jer der har gode råd til, hvordan jeg bedre kan styre ham i ringen smiley ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med træning til udstilling!
  • #1   13. jul 2014 Jeg har også lidt af samme problem, min er lidt for glad og lidt for stor og stærk til det fis, jeg træner ihærdigt på det, som det ser ud, skal det nok blive godt.
    Løb på et åbent areal, skift retning med det samme, så snart han træder et skridt foran dig, venstre, højre, rundt, frem og tilbage, bliv ved sådan (ikke i længere tid af gangen, men mindre træningssekvenser så han ikke går død i det) lige pludselig finder han ud af at følge dig og ikke bare race derudaf.

Held og lykke!

• Tine
    Tine Tilmeldt:
    apr 2013

#2   13. jul 2014 MLA:
    Tak for det gode råd, det vil jeg prøve smiley Ham her er kun et år, så der er masser af krudt i ham smiley

• #3   13. jul 2014 Du skal blive ved og blive ved og blive ved med at træne det. Og så skal du finde det tempo hvor han viser sig bedst. Det er ikke nødvendigvis det tempo, som du sætter. Det er heller ikke nødvendigvis det tempo som han sætter. Kan du få en til at videofilme det når I løber? Så er der, med garanti, nogle herinde som kan se om farten passer smiley

• #4   13. jul 2014 Hvor i landet bor du?

• Tine
    Tine Tilmeldt:
    apr 2013

#5   13. jul 2014 Mette:
    Jeg har fundet det tempo, hvor han viser sig bedst smiley Har haft en dommer til at kigge på tempoet og hunden smiley Men mange tak for de gode råd, det er virkelig skønt i gider at hjælpe andre smiley Jeg bor i Ribe, men hunden befinder sig i Skjern smiley

• #6   14. jul 2014 Har du prøvet at tage ham med til ringtræning ?

• Tine
    Tine Tilmeldt:
    apr 2013

#7   14. jul 2014 Tina A:
    Jeg skal være med til ringtræning i morgen smiley

• #8   15. jul 2014 Godt - her vil du helt sikkert kunne hente nogle fif og vejledning - god fornøjelse smiley

Kommentér på:
Problemer med træning til udstilling!

Annonce