Problemer med indkald {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 2½ åriget formel 1 Labrador/Rottweiler blanding, og jeg har problemer med at Lære ham indkald når han får lov at løbe ud på en mark el.li, dog kan han godt finde ud af at gå pænt bag en altså at følge flok lederen. Og jeg har prøvede alt, at ignorer ham totalt, at sætte mig på hug med ryggen til ham med en godbid, at gå den anden vej hvis han løber for langt væk desværre uden held, og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre nogen der har nogle gode råd??
Jeg vil kun bruge lydigheds træning som en sidste udvej.
Jeg overvejer at købe et ultralyd halsbånd til ham dog ikke for at han skal lærer ikke at gø men som en slags E-halsbånd men uden det skader ham på nogen måde, men ved ikke om man kan få sådan et med en trådløs enhed ?
Hjææææælp
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.726
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Du vil gerne have et quick fix eller ?
lydighedstræning er vel den eneste vej frem ? eller ...
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Min pølse er en af dem, og jeg er liiiidt emsi med hvor jeg slipper hende, for hun må og får ikke lov til at løbe væk ( forstå mig ret.. )
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 12
Lisbeth B Lige den med sporlinen havde jeg faktisk ikke tænkt på, tror du 15 m. er nok ?
F & Z Med hensyn til "Jeg vil kun bruge lydigheds træning som en sidste udvej" Mener jeg at, jeg vil helst selv træne ham uden der er instruktør på
Han løber ikke væk som sådan men han kommer ikke når der bliver kaldt
Vibeke T Den tmed yndlings legetøjet har jeg prøvede, hvor han får lov at løbe lang pokker i vold, og så når man syntes han skal komme kalder jeg på ham også kommer han også hvis jeg har hans yndlings legetøj, men efterfølgende så er det at det går den forkerte vej, for ligeså snart han har den, så kan man ligeså godt råbe efter mågerne, det giver samme resultat..
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Hunde: 2 Svar: 46
Dog fik jeg talt med min mor om det, som også har hund, og som kender mig og Bella rigtig godt -
Hun fik mig gjort opmærksom på <b>tonen</b>, der bliver kaldt med.. Jeg havde tendens til hurtigt at gå over til en "kan du <b>SÅ!</b>.... -tone, og den er bare ikke indbydende!
Så jeg var mere obs på at jeg lød glad og roste hende rigtig meget når hun så endelig lystrede! Dette har hjulpet mig utroligt meget - og nu har jeg hende præcis, hvor jeg vil, når jeg vil det
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.726
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
sep 2008
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Der er hunde der aldrig lærer det. En lang snor, lækre godbidder og laaaang tids arbejde HVER dag i LANG tid. Kald, og hvis den ikke kommer efter to kald, så træk blidt i linen, så den ikke får lov til at ignorere dig - men ingen skæld ud! Når den er kommet hen til dig, skal du rose MEGET og give godbid. Så slipper du igen, og fortsætter i lang tid. Lad være med at øve steder, hvor du ved der kan være mange "interessante ting" som kan distrahere. Prøv evt. i haven først.
dec 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 146
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Hunde: 2 Svar: 46
Hér kunne jeg godt bruge en "synes godt om"-knap
sep 2008
De virker ikke, hvis man har en hund der har meget stærke jagtinstinkter - ikke hver gang i hvert fald
Mit problem er, at jeg skal afværge at min gravhund render efter fugle, for hvis hun først er af sted, så kan jeg gøre lige hvad der passer mig, og hun vil intet høre.
dec 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 146
jul 2009
Charlotte L: Tro mig det har både jeg og min kæreste også prøvede men han bliver bare liggende og hvis han endelig kommer løber han i en lang bue uden om os, hvilket jeg enlig godt kan forstå jeg ville også blive skræmt af at se min kæreste løbe sådan rundt
Ashley Vinter: Det er noget i den retning som Zako også har det, dog er det ikke så meget efter fugle med mindre at fuglen er dum nok til at komme tæt nok på men det er alt andet især fodbolde, hvis han får færten af en fodbold så er han væk, og alligevel ikke for han henter bolden og kommer ind og viser "se bare her hvad jeg har fundet" også holder han sig på en afstand a minimum 10 meter, så man kan slet ikke komme tæt på ham, og sådan er det også hvis han finder en pind hans ben jaa you name it... men nogen gange når vi er over på (en lukket) fodboldbanen så kan han godt finde ud af at komme når man kaster en bold eller li. og så bliver han også rost til helt op over skyerne, men det virker ikke rigtigt...
sep 2008
Jeg havde ikek set, at du mente det som at gå til hundetræning. Jeg troede du sagde, at du ikke ville træne med ham.! Beklager.
Hmm.. Nej det kan jeg godt se. Men prøv med snoren, og så lad være med at slippe ham fri, før du har styr på ham :o) Han skal bare ikke have lov til at komme væk - han skal lære at det er godt, at komme når der bliver kaldt, og at det ikke betaler sig ikke at komme.
jul 2009
jeg tror også snoren har meget at sige lige i han her's tilfælde, for han trækker og slider når man går med ham i snoren, og når man tager snoren af så går der ikke ret længe så er han over alle bjerge, men når jeg går med ham nu hvor han går ligeså pænt ved siden af så sørger jeg for at beholde snoren på ham men uden at have fat i snoren så går det faktisk meget godt, men jeg prøver også at holde kontakten med ham ved at sige hans navn når han enten går for langt foran eller for langt ud til siden, og jeg er fuldstændig ligeglad med hvor langt bag ved han er, for han følger pænt efter, dog går jeg heller ikke for langt foran eller drejer ned af en vej så ikke han kan se mig. det er gået rigtig godt her de sidste 2 dage, men ligeså snart han får kommandoen "fri" så tror han at han bare kan løbe hen hvor det passer ham og være fuldstændig ligeglad med hvilke kommandoer og det er så ikke helt rigtigt for når han er på de der 10 meters afstand kan jeg sagtens give ham kommandoen "sid" og "dæk" hvor han så gør det, men ligeså snart man så træder et skridt fremad så fiser han afsted igen. og jeg forstår det ikke, for han er så lydig når man er inde at du tror det er løgn...
jul 2009
Kim H: Det er sket et par gange men det er ikke noget der sker så tit kun på de tidspunkter hvor man har randt udenfor i 3 time og leget med ham også brugt de sidste 2 på at få fat i ham, men det er her med skrevet bagøret at han selv skal komme og når han så kommer er det NIX PILLE!!
jul 2009
jul 2009
Tak for linket så der bestilt laaaang snor også
jul 2009
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
jul 2009
Vil selvfølgelig gerne have flere man kan jo aldrig få for mange
Slet ikke når man er ny begynder til det
sep 2008
jul 2009
jul 2009
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Så hvis du tilbyder den noget, den ikke kan sige nej til, så kommer den også. Og hvis den lærer, at det altid er til dens fordel at komme til dig, så vil den søge dig og indkaldet bliver sikkert.
Så tænk over belønningen. Tænk over, hvad du tilbyder din hund og tænk over hvordan du kan intensivere kontakten mellem jer.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
At smide hunden ned på siden står i direkte modsætning til at opnå intensiv kontakt og tillid. Det har hunden slet ikke brug for, selvom det kan være en praktisk anordning i forbindelse med at få ro på en ustyrlig hund... Men din hund virker slet ikke som om den er ustyrlig...
I øvrigt underkaster en hund sig ikke af dårlig samvittighed men fordi den aflæser omgivelserne. Den opfanger dine signaler og forsøger at dæmpe.
Få endelig ikke blandet tingene sammen - det kan gøre det rigtig svært at forstå hunden. Man kommer hurtigt til at give den menneskelige egenskaber, og det er ikke fair.
jul 2009
Problemer med indkald