967 visninger
|
Oprettet:
Problemer med indkald {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil gerne lære så meget om min hund og gode træning metoder som muligt. Håber der er nogle hunde mennesker som vil svare på mine spørgsmål.
Hvordan lærer jeg min hund at komme hver eneste gang jeg kalder?
-skal jeg bruge en kommando istedet for hans navn?
Tak på forhånd.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Når den er helt ny, og lille træner jeg i stuen, eller haven. Jeg finder en godbid som den er helt vild med, jeg bruger pølse, for det smager og lugter godt. Så går jeg rundt, med det samme hvalpen ikke har fokus på mig, så kalder jeg på den. (navn eller komando)
Når den kommer, holder jeg den store fest, og propper pølse i hovedet af den. Så går jeg rundt igen, med det samme fokus er væk fra mig, så igen kalde, fest og pølse.
Når dette sidder lige i skabet, så prøver vi noget nyt
Så får den en lang line på, og så går vi på en mark. Jeg træner igen indkald, og holder fest når den kommer. Jeg har jo en snor på den, så jeg har en "livline" til den. Hunden kan ikke komme fra mig, og jeg kan hale den ind, hvis ikke den vil komme. Når det bare sidder, så bliver det sværere.
Så finder jeg en kæmpe åben mark, og går ud midt på den. Hunden slippes, og indkald trænes. Igen holder jeg fest, og propper pølse i hovedet af den, når den kommer. Jamen så har den jo lært det, så kan du begynde at træne det i skov, og andre steder.
Og du kan få hjælp af andre, med hunde. De kan gå rundt med deres hunde, og du skal så træne indkald med din. Så den lære at komme, også selvom den leger med andre hunde, eller ser andre hunde.
Og for evigt når du går løs med din hund, så træn indkald ind imellem. Og HUSK at holde den fest, og smide godbidder i hovedet af den når den kommer, hver gang. Så kan du holde det ved lige
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Hos mig betyder hundens navn plus her flæskesteg;)
Det vil sige at jeg har brugt masser af flæskesteg og har serveret det i små stykker til min hund samtidig med at jeg har sagt Fido her med en glad stemme;)
I starten har jeg ikke kaldt på hunden, Fido her bliver sagt når hunden er ved siden sf mig og lun flæskesteg er samtidig stoppet i munden på hunden;)
Efter ganske kort tid forbinder hunden Fido her med flæskesteg og så vil den altså komme styrtende når den hører ordene;)
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
"Kom" betyder så kom her. Det er indlært først i køkkenet med superlækre godbidder, så stuen, så hele huset, så haven osv. hvor vi ikke går hurtigere frem end at hunden har et sikkert indkald inden vi begiver os ud i næste niveau.
Husk forresten så vidt muligt at undgå at "kom" = det sjove er slut. Dvs. lad være med at bruge kommandoen hver gang legen er slut og du vil have snor på hunden, eller du kalder hunden ind fra f.eks. haven og der ikke sker noget sjovt indendøre.
Jeg tager som regel lige fat i halsbåndet og så slippes hunden fri igen langt de fleste gange.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
Problemer med indkald