{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Unghund - jagtinstinkt - problemer med indkald {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har problemer med min labrador på 2 år. Han gør lige det som passer ham også selv om jeg siger konsekvens NEJ, så kigger han på mig og forsætter det han var igang med. Hvad kan jeg gøre?

Jeg har brugt meget tid på at lærer ham indkald og han har været god til det, indtil der enten kommer nogle mennesker eller dyr så løber han hen til dem.
Hvordan kan jeg lærer han at komme hver gang jeg kalder selv om der er andre mennesker eller dyr.
Hilsen Line

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund - jagtinstinkt - problemer med indkald
  • #1   25. mar 2014 Et svar jeg lige har givet i en anden tråd smiley

De hvalpe jeg har fået i huset, er trænet på denne måde.

Når den er helt ny, og lille træner jeg i stuen, eller haven. Jeg finder en godbid som den er helt vild med, jeg bruger pølse, for det smager og lugter godt. Så går jeg rundt, med det samme hvalpen ikke har fokus på mig, så kalder jeg på den. (navn eller komando)
    Når den kommer, holder jeg den store fest, og propper pølse i hovedet af den. Så går jeg rundt igen, med det samme fokus er væk fra mig, så igen kalde, fest og pølse.
    Når dette sidder lige i skabet, så prøver vi noget nyt smiley

Så får den en lang line på, og så går vi på en mark. Jeg træner igen indkald, og holder fest når den kommer. Jeg har jo en snor på den, så jeg har en "livline" til den. Hunden kan ikke komme fra mig, og jeg kan hale den ind, hvis ikke den vil komme. Når det bare sidder, så bliver det sværere.

Så finder jeg en kæmpe åben mark, og går ud midt på den. Hunden slippes, og indkald trænes. Igen holder jeg fest, og propper pølse i hovedet af den, når den kommer. Jamen så har den jo lært det, så kan du begynde at træne det i skov, og andre steder.

Og du kan få hjælp af andre, med hunde. De kan gå rundt med deres hunde, og du skal så træne indkald med din. Så den lære at komme, også selvom den leger med andre hunde, eller ser andre hunde.

Og for evigt når du går løs med din hund, så træn indkald ind imellem. Og HUSK at holde den fest, og smide godbidder i hovedet af den når den kommer, hver gang. Så kan du holde det ved lige smiley

• #2   25. mar 2014 Natascha : mange tak for dit svar det vil jeg prøve. Så jeg skal starte forfra med ham, vil det også gøre at når jeg siger nej til ham at han vil accepterer det

• #3   25. mar 2014 Ja prøv at starte forfra smiley Altså NEJ skal jo indlæres, der er flere måder at gøre det på. En af dem er at bruge mad. Placer noget mad foran ham, når han vil tage det så sig NEJ, og fjern ham. Bliv ved til han fatter det, og brug så andre ting. F.eks legetøj, eller ekstra lækkert mad smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #6   25. mar 2014 Så længe hunden ikke er 100% i sit indkald er det snor på. Din hund og andres hunde kan komme til skade fordi du ikke har styr på din hund. Hver gang hunden får lov til at løbe hen til andre bliver den handling forstærket og du har kun dig selv at takke.

Jeg vil lære min hund at når der kommer andre er det hos mig det sjove sker(kontakt øvelser). Indkald skal også være det bedste i verden. Kan man ikke lære den det er det i snor hele tiden

• #7   26. mar 2014 Du har fået en masse super gode råd, og samtidig vil jeg lige sige - hav tålmodighed og overbærenhed, jeg har også en hanhund på to år og selvom han er super lydig og jeg har fuld kontrol over ham, så er han lige nu proppet med hormoner og kan kun tænke på lækre damer, lækre damer oooog lækre damer... smiley

Du er nødt til at have en lang snor på din hund når dit indkald ikke virker, og især lige nu hvor han lyder til at være en rigtig teenager. Jo flere gange han får succes med ikke at adlyde dit indkald, jo sværere er det at rette op på.

• #8   26. mar 2014 Det første jeg vil sige, se af at få en snor på din hund, så andre ikke bliver irriteret! Der er desværre mange uheld med hunde uden snor, og det er både træls for DIG, men ikke mindst for dem. Du ved ikke hvilken hund din hund løber hen til, og det kan ende grueligt galt. Bider den anden hund din hund, er det DIG der skal betale regningen, da den anden var i snor. Det faktisk ulovligt ikke at have sin hund i snor smiley

Men gør det ovenstående har skrevet. Min gør noget af det samme, (indenfor i vores hus). Dvs, hvis han godt ved jeg kalder på ham, fordi han skal ud af stuen, sætter han sig på gulvet, og kommer jeg hen til ham, fiser han ind under sofaen.. Det skal JEG træne med!:-) Er vi udenfor, er der INGEN problemer. (Heldigt for mig). smiley

Kommentér på:
Unghund - jagtinstinkt - problemer med indkald

Annonce