Problemer ved indkald :/ {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Min kæreste og jeg er rigtig glade ejere af en lille Pomchi hvalp på 10 mdr.. - hun er super kærlig, legesyg og vil altid være i nærheden af os, MEN vi har et lille problem når det gælder indkald..
Vores have er indhegnet, og har en rimelig stor grund, og hun elsker at løbe ude.. Hvis vi lader hende løbe ude i haven, og hun egentlig ikke kan se os, og vi så råber/kalder "HER", så kommer hun 8 ud af 10 gange med det samme, og belønner hende med godbid..
Men hvis hun kommer ud af vores anden dør til indkørslen, hvor vi ikke har indhegnet, og hun enten ser en fugl, en dreng der leger med en bold, eller bare får færden af noget andet, løber hun straks efter det, og vi kan på ingen måde kalde hende til os.. - selvom vi kalder på hende og kalder/råber "HER", løber efter hende, prøver at vise hende godbidder eller andet for at logge hende, kan vi ikke få hende til os.. Vi kan kun få hende ind når hun gider, og dette kan godt tage lang tid.. - og vi er så bange for en dag, at det går galt, at hun løber ud på en vej, eller lign..
Så hvordan kan vi få vendt vores lille vuffer af med dette, når vi jo sagtens kan kalde hende til os hjemme i vores indhegnet have, men ikke uden for hegnet?
Er der nogle der har en idé til en form for træning, eller er vi nødsaget til at have hende i snor hver gang vi skal ud i indkørslen
Håber på noget hjælp fra jer..
Mvh Morten & Camilla, og vores lille pomchi hvalp - Fersken
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 385
Find et stykke legetøj hun er rigtig vild med og beløn med det eller nogle overlækre godbidder. Du skal være mere spænende end de andre ting omkring hende.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
I går oplevede vi at en lille hund krydsede en vej og gik direkte hen til vores, der var i snor, men som bare ikke er tryg ved andre hanhunde. Og heldigvis skete der ikke noget, men det var altså vores hund, der skulle lade livet, hvis der var sket noget.
Så om ikke andet, så af respekt for trafikanter og andre hundeejere, så sørg for at hunden ikke går løs, hvor den ikke kan kaldes ind.
jul 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for jeres svar.. så må jeg igang med at træne med den lange line, og få hende til at komme hen til mig.. evt få fat i halsbåndet hvergang, inden hun får en godbid..?
En pomchi er en blanding af en chihuahua og en pomerania.. (Nok stavet forkert )
Problemer ved indkald :/