Hvalp stopper under tur {{forumTopicSubject}}
Hej
Her igår fik vi hund, en dejlig sort labrador hanhund på 16-17 uger.
Han er helt perfekt, generelt ekstremt rolig men stadig livlig når han ved vi skal lege og bider ikke engang i ting udover bordben når han keder sig
Vi har været ude at gå nogle korte ture med ham og det var bare at smide snoren på ham og så gå. Han trækker ikke, er god til at holde tempoet og generelt rigtig sød, måske lettere nervøs pga alt det nye der sker omkring ham.
Der er bare en ting der driller lidt, og det er at han simpelthen stopper op på turen. Det er både i begyndelsen, i slutning, om morgenen, middagen og om aftenen.
Og så er spørgsmålet: Hvad gør man? Vil helst ikke være streng overfor ham på nogen måde, og når han så går frem så får han masser af ros med stemmen.
Håber på en masse kloge input fra hundefolket.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Jeg ville ikke tage det så tungt -lokke lidt og så ellers rose år vovse følger med.
Og tillykke med vapsen i øvrigt
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 26
Så det er forhåbentligt bare noget der forsvinder med tiden?
Problemet er at han bare sætter sig på sin flade og glor dumt på mig Hvordan får jeg ham videre når vi går, indtil han føler sig tryg nok?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Jamen jeg tror da blot jeg enten ville lade hunden sidde og se sig omkring til den er klar til at gå videre, eller lokke (med stemme og hvad har vi) altefter situationen og hunden -det må man jo så lige vurdere, om et er det ene eller det andet der er mest passende
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
apr 2012
Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 144
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 348
og nu stopper carla aldrig på turen
jan 2013
Mette
Om morgenen og aftenen går vi en tur rundt om gaden for at han kan få muligheden for at strække benene og tisse af. Ikke mere end 300m
De lidt længere ture er omkring 1km (inkl tilbagevejen)
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
Han skal have flere ture af max 15-20 minutter i hans alder, hellere stå steder han kan lære at kende og snuse osv .....
pas på med at gå for langt for hurtigt, det er hans knogler og led slet ikke klare til ... I risikere at overbelaste hans led, og det skal man ikke, slet ikke ved en hunde der bliver stor...
jan 2013
Med de stop han laver tager det lidt over et kvarter. Men kun fordi han stopper tit, ellers kunne man sagtens gå turen på 10 minutter.
Vi går 3 ture med ham om dagen, morgen, middag og aften hvor den om middagen er den eneste lange tur.
Jeg er her for at lære, det er første gang jeg har hund hvor jeg også er gammel nok til selv at passe den Så kom endelig med råd
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
jan 2013
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Man kan hjælpe hvalpen lidt med at gøre den tryg ved at gå samme tur hver gang her i starten også udvide turen lidt efter lidt, når den føler sig helt tryg på turen Det hjalp i hvert fald meget her
Tillykke med ham
jan 2013
Og tak for alle rådene, jeg sluger dem i mig og vil bruge dem imorgen på morgenturen
okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 181
Det er helt normalt og går over når de bliver ældre. Når han sætter sig ned skal du blot give ham et øjeblik til at bearbejde indtrykkene, så kan du evt. lokke ham med en godbid eller en kærlig stemme når i skal videre, husk massere af ros når han så går videre.
Som de andre også skriver, så kan en fast lille rute her i starten hjælpe.
Samme adfærd vil muligvis komme igen når han kommer i teenage alderen. Der kan de godt finde på at sætte sig ned og sige; at nu gider de ikke gå længere, for jeg ville hellere have været den anden vej. Altså han kan godt finde på at teste dig. Hvis det bliver tilfældet må du så bare vise ham at det er dig der bestemmer.
jan 2013
Gør han ligesådan imorgen tidlig udvider vi ruten lidt. Han skal jo helst ikke kede sig
Hvalp stopper under tur