7. feb 2006 Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
Kløestillende piller ( methylprednisol {{forumTopicSubject}}
Jeg har tit haft lyst til at lave et indlæg om de skide piller og sprøjter....jeg bliver ked af det hver gang jeg læser..min hund slikker poter den har allergi....
Især den franske bulldog og andre racer som har terndens til allergi.. PAS PÅ MED AT GIVE DEM methylprednisolon...
.det tager hundens imumforsvar og skal kun gives ´hvis det er strengt nødvendigt...mange dyrlæger smider om sig med binyrebarkomon eller kløestillende piller ( methylprednisolon )
Der kan være så mange andre årsager til hunden slikker poter...
Pote slikning kan nemt være anal kirtlerne der er fyldte eller betændte......
.( Tit hvis en hund har ondt et sted bider den poter) hunden skal jo reregere på en eller anden måde hvis den har smerter et sted i kroppen, og det ikke lige er i benene så man kan se det på at hunden halter .
Min mors bison Frisè bed sig i poterne og rykkede sin pels af...jeg anbefalede en kinisolog som jeg selv bruger hun var ikke i tvivl om andet end det var en giftig tæge eller flåt der havde bidt hunden og giften havde sat sig i ledene...
Afsted til dyrlægen og få taget blodprøve.....ganske rigitg der var antistoffer efter en flåt eller tæge...men tallene var nedadgåenden så hunden var ved at helbrede sig selv ..fordi den har en stærk imumforsvar og ikke bliver fyldt med methylprednisolon i tide og utide...
Da Carla kom i sin første løbetid fik hun en lille bar plet hvor hun tabte håret og det blev rødt imumforsvaret er svækket under løbetid så der ser man tit et udbrud af hårækkemider i mild grad eller anden bakterie som dukker op..vi tog jo straks til dyrlægen og han ville selvfølgelig give hende de skide kløestillendepiller ...men jeg sagde nej tak jeg vil have noget salve der hedder fuciderm som min opdrætter har anbefalet...
I løbet af et par dage begyndte hårerne at komme frem igen....
Det betyder ikke altid allergi hvis sin hund bider poter eller får et lille udbrud af eksem eller betændelse tilstand i huden...men kommer man til dyrlæge og hunden bliver fyldt med det skrammel så skal allergien da nok dukke op ved nedsat imumforsvar som pillerne er skyld i....jeg ved ikke hvor mange gange efterhånden jeg har sagt til vores dyrlægen min hund skal ikke have de piller eller den sprøjte for kløe.....
vores franske bulldog har ALDRIG fået methylprednisolon kløestillende piller ...vores opdrætter sagde til mig kommer du til en dyrlæge der vil give dem de piller så tag til den næste dyrlæge....SIG NEJ
Jeg er sikker på fordi så mange hunde ISÆR FRANSKE BULLER lider af allergi er fordi dyrlægerne fylder det i hvalpene hvis bare der er det mindste i vejen med dem.....jeg har diskuteret det med VORES DYRLÆGER og de giver mig ret....hvorfor f..... stopper de så ikke med at udlevere det ??
Selvfølgelig kan det være nødvendig at give sin hund det hvis man har fået konstateret allergi...det jeg mener er man skal ikke give det til sin hund så længe man ikke ved hvad den fejler og slet slet ikke en lille buller hvalp...
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
(link fjernet) 10:05:37
Sådan så Carlas plet ud og den udviklede sig helt vild hurtig og bredte sig opad..og flere og flere hår faldt af...jeg er sikker på hvis vi havde taget imod methylprednisolon og hendes imumforsvar var blevet ringere ved hun var i løbetid så havde det udviklet sig....men istedet med fuciderm salven vendte det i løbet af første dage og trede dagen væltede pelsen frem igen...
Jeg kan måske godt lyde som om jeg vil være klogere end dyrlægerne det er ikke det er er hensigten med indlæget, men jeg vil bare ønske at ikke så mange små hvalpe får det skidt....
jul 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 22
feb 2006
feb 2006
Selvfølgelig kan det være nødvendig at give sin hund det hvis man har fået konstateret allergi...det jeg mener er man skal ikke give det til sin hund så længe man ikke ved hvad den fejler og slet slet ikke en lille buller hvalp...
feb 2006
feb 2006
Dyrlægen ville Chanti skulle have methylprednisol sammen med pencilin jeg var ikke enig med ham da jeg mente min hund kunne blive rask alligevil..og det blev han og han har ikke bidt poter siden....
feb 2006
feb 2006
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Mange tror bestemt på deres dyrlæge for han ved jo bedst. Men det gør han altså ikke altid.
Havde en veninde hvis hund fik de piller der i stor stil.
Hunden endte med kun at blive 1 1/2 år gammel fordi de piller havde taget livet af den til sidst og fordi dens allergi blev værre af dem.
feb 2006
Selvfølgelig kan det blive nødvendigt at give Predinisolon..jeg kunne bare ønske nogle dyrlæger prøvede noget andet inden....mit indlæg er ud fra egen erfarring og ikke her med sagt man ALTID kan undgå det..
Kløestillende piller ( methylprednisol