{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Ronni - nu med allergi - måske :-( {{forumTopicSubject}}

Så gik den ikke længere... Vores egen dyrlæge havde sagt, at Ronni ikke lignede en udpræget allergi-hund, men da han nu har haft hudbetændelse og furunkulose i en periode - og den 10 dages penicilinkur ikke har kureret det, så følte jeg behov for en second opinion hos anden dyrelæge... - også fordi jeg havde læst at furunkulose krævede 3 ugers behandling.
Har ikke følt mig tryg ved vores dyrlæge, og er nu glad for at vi har skiftet.

Der var vi så igår - og hun gav sig god tid, og hun undersøgte Ronni i hoved og r*v - og hun sagde så, at han har alle tegnene på allergi smiley Dog en mild form, men at jeg skulle være forberedt på, at dette var et længerevarende forløb, og at vi skulle behandle én ting ad gangen. Så nu har vi fået piller mod hudbetændelsen, og har fået kløestillende shampoo med hjem, som han skal bades i - og vi har fået omega3 og 6, som skal i maden. Og så skal vi afsted igen om 1 måned....

Derudover sagde hun, at vi burde overveje at få opereret næseborerne større, da de var meget små, og at det kun gik hen og blev værre med alderen. Så det skal vi også have gjort på et tidspunkt - det bliver nok i løbet af efteråret.

Det vigtigste er, at Ronni får det godt - så er glad for, at han er blevet undersøgt grundigt. Så nu må vi bare rende til dyrlægen lidt oftere..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ronni - nu med allergi - måske :-(
  • #1   9. jul 2008 Furunkolose, bider han sig meget i poterne så?

• #2   9. jul 2008 Reikimeste: meget og meget - tja, hvis han først kommer igang, så stopper han ikke. Men siger så nej, og så stopper han...

Greenhills: Han trækker ind imellem vejret ret dybt, sådan helt ned i maven - det er lidt svært at forklare... Og han pruster og grynter en del. Men jeg ved jo ikke, om det er mere end andre franske gør. Men han har godt nok også meget små næsebor.

• #3   9. jul 2008 Reikimester: Til at starte med havde han furunkolose i den ene bagpote, men opdagede så at det også var kommet i den ene forpote. Og det er pga. for meget biden. Han har ikke svamp - så det kan jo så være allergi også...

Kan ikke helt huske hvordan hun forklarede det - fik mange informationer igår

• #4   9. jul 2008 velkommen i den latterlige klub for allergi hunde.

jeg kender alt for godt til det. håber i finder en løsning, vi fandt først vores efter 20000 kr og udenfor dyrelægen. vi har valgt BARF fodring og nu er der gået 6 måneder og hun er medicinfri og klør sig ikke mere end andre hunde. kun når hun stjæler noget hun ikke kan tåle:-(

vetcur har en spray der lokalbedøver, uden for meget giftigt i, men er bedre end alt de latterlige piller

• #5   9. jul 2008 Jeanne B: Heldigvis er dyrlægen også en person, der helst vil undgå at behandle med medicin, hvis det kan undgåes, men den overfladiske hudbetændelse og furunkolosen skal behandles medicinsk. Og så må vi se, hvad hun siger en måned.

Hvor købes den spray henne?

• #6   9. jul 2008 http://www.vetcur-biotec.com/

herinde kan du se hvor det forhandles, de har rigtig mange gode ting

• #7   9. jul 2008 Men Jeanne, tror du også det er godt at putte på Bosse's poter, for har læst et sted at det bare ligger til nogle racer at gnaske/slikke poter hele tiden og Bosse gør det nok 75% i døgnet. Har fået en shampoo fra dyrlægen, men det hjælper ikke.

• #8   9. jul 2008 nu har jeg været igennem meget medicin til lulu og jeg vil hellere bruge det, end at proppe mere i hende. og hvad skader det at prøve, for tænk hvis det virkede. sådan har jeg gjordt ved mange produkter, da det jo er forskelligt fra hund til hund.

men kate er der korn i maden? prøv at undelade det, så kan det være der sker mirakler igen.
    og det vil jeg også sige til dig sarah, de fleste hunde udvikler allergi over for lagermiden og lige meget hvad de fortæller dig, skal du IKKE vælge deres produkter, hvis de er med korn.
    vi har været dem alle igennem og det hjælper altså ikke

• #9   9. jul 2008 Reikimester: hvordan ser Bosses poter ellers ud - efter al den gnasken?

Jeanne: Var slet ikke klar over det med de korn.. Det vil jeg da lige være obs på fremover...

• #10   9. jul 2008 det er den almindligste allergen. og selv om de siger at de har varmebehandlet eller sprængt til ukendelige atomer. er det stadigvæk lortene fra lagermiden de får allergi af og det fjernes ikke.
    kiggede på deres allergikost og der er korn den ingrediens der stadig er mest af.

der er produkter på marked uden korn, så hvis du ikke vil barfe, er det ihverfald et skridt i den rigtige retning.
    for hvorfor skal et rovdyrs fode bestå af korn og grønt som 1. ingrediens og kød som 4. eller 5? (fordi det er billigere at lave:-( )

• #11   9. jul 2008 Jeanne: Kender du til nogle gode produkter, hvis jeg nu ikke lige har mod på at barfe?

• #12   9. jul 2008 fish for dogs har i deres udvalg noget, samt orijen, som kører efter barf princippet. og så er der gourme mix fra vetcur. der er sikkert andre, men det er dem jeg har hørt godt om.

men prøv at se lulu´s allergi album, så kan du se hvordan hun har haft det og hvordan hun ser ud idag.

• #13   9. jul 2008 Jeanne: Puha, det så ikke for godt ud - dejligt at det går fremad smiley

Tusind tak for de gode råd.. smiley

• #14   9. jul 2008 det var så lidt:-)

du er velkommen til at skrive til mig, hvis du bliver for frustreret. for kender det som sagt alt for godt og det er svært når omverden ikke kan forstå at man ejer en allergihund.

• #15   9. jul 2008 Jeanne: Mange tak - det lyder godt.. Der er nemlig frustrationer ift. dette, så det er muligt, at jeg får behov for at lufte dem smiley

• #16   9. jul 2008 du er velkommen:-)

• #17   9. jul 2008 Bosses poter bliver helt snaskede og varme og så lige som om hårene sidder i totte sammen og man kan se meget hud, Vil lige tjekke det med korn Jeanne

• #18   9. jul 2008 Reikimester - Hvis Bosse får sådan nogle hævede buler, så kan det godt være furunkolose, og det bliver også hårløst. Men det kan da godt være, at det vil være en god idé med noget, som kunne lindre kløen. Har dyrlægen set på det?

• #19   10. jul 2008 Nej, for Bosse gik jo fuldstændig amok da han var hos dyrlægen skreg og skreg og bed og bed, Dyrlægen sagde hun aldrig havde oplevet noget lign. Vi fik ham jo først da han var 8 mdr. så der må være sket noget meget slemt før hen, så synd.

Men hun kunne da give ham et skud vaccination i måsen, 2. x fik han bedøvende da han havde revet en negl og der så hun på det og vi fik det shampoo, Måske vi også skulle skifte dyrlæge??

Tror jeg vil prøve at ringe til min gamle dyrlæge Lyngby Dyrehospital, de virker meget kompetente.

Ingen hævede buler

• #20   10. jul 2008 Det er godt nok synd for kære Bosse - han er bare så fin smiley
    Det er altid noget, at der ikke er nogle buler, mendet ville jo være rart, hvis problemet kunne løses.

Jeg ville nok også prøve at kontakte en anden dyrlæge. Bare for at få lidt ro i sindet...

• #21   10. jul 2008 prøv som sagt et produkt uden korn og ris og så om det kan hjælpe og husk også på hvad godbidder i giver

• #22   10. jul 2008 Ej Jeanne din prut, kunne slet ikke kende Jer og dejlige Lulu med det nye billede. Og ja vil lige holde øje/tjekke det med korn. :O)

• #23   10. jul 2008 ja det er forvirrende når folk skifter profil billed og navn hele tiden ik:-)

• #24   26. aug 2008 UPDATE!!!!

Idag har vi igen været afsted til dr. dyr... Og hun sagde, at det var blevet meget bedre end sidst, hun så ham. Han havde dog stadig hudbetændelse, og den pote som han gnaver sig mest i, der var også kommet betændelse, så det betød - penicilin igen...

Da der er mistanke om foderallergi, anbefalede hun RC Hypoallergenic, så det købte jeg så..Og det skal han så testes på i 6 uger, hvor han ikke må få andet overhovedet. Ikke engang godbidder...

Så nu skal penicilinkuren lige overståes, og så går vi igang med foderet.

Det vi selv har gjort siden sidste tur ved dyrlægen er simpelthen kun at give ham tørkost, og han har også fået lidt godbidder. Har har ikke fået frugt, grønt og andet der lige faldt fra hånden.

Så nu må vi se, om det her hjælper.

• #25   26. aug 2008 ohh godt der er fremgang, trods betændelsen. men håber det bliver bedre. hvis det er foderallergi, er du velkommen til at skrive til mig, har været hele turen igennem og fået tømt kontoen mange gange:-(

• #26   27. aug 2008 Jeanne - Ja, det er sgu dyrt smiley De små bullerbasser skulle bare vide, hvad vi gør for dem smiley Muligt at jeg nok lige sender dig en pb på et tidspunkt, takker smiley

• #27   27. aug 2008 Dejligt med fremgang, Bosse var jo til dyrlægen pga. bistik i munden og der undersøgte hun også mellem forben der var et "område" der var anderledes og lidt rødme, vi har fået en creme vi skal smøre med i 10 dage så skal det være væk, så jeg krydser fingre.

Ellers så begynder vi at barfe igen

• #28   27. aug 2008 Reikimester - Ronni var også meget rød og knudret under den ene forpote, og der sagde dyrlægen, at det var hudbetændelse, og grunden til at han slikkede sig var fordi, det kløede. Udover at han jo også skal i medicinsk behandling, så sagde hun, at jeg også kunne tage noget vat med klorhexidin på og så tørrer ham under poten - altså der helt inde under, hvor huden så forandret ud.

• #29   27. aug 2008 Bosse har jo virkelig gnuflet forpoter så han har måttet have skærm på, meget slemt da vi hentede ham.

Jeg har mærket efter og der er ingen rifter, knobber eller lign., har så læst at især hos Mops kan det være en "tvangs-tanke" at de skal gnufle i poterne.

det jeg gjorde var at tage en baby-vådserviet og lige tørre efter og så bruge klorhexidin pulver også rigigt godt i ansigtsfolderne, men pas på Deres øjne, nu gnufler han næsten ikke og når han begynder får han et ben eller en godte der tager tid at æde og så har han glemt det igen.

• #30   27. aug 2008 Vidste ikke man kunne få klorhexidin i pulverform. Det kunne godt være, jeg skulle prøve det.. smiley

• #31   27. aug 2008 Jo og det er rigtig godt, men bare pas på øjnene når du renser folder i ansigtet. :O)

Kommentér på:
Ronni - nu med allergi - måske :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce