2.562 visninger
|
Oprettet:
Stafylokokker... {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Havde Ronni med til dr. dyr igår, da han åbenbart havde fået en stafylokok-infektion. Han er ret hævet på den ene tå.... Fik så noget penicilin-behandling til ham..
Spørger min dyrlæge, om det kan smitte - og han siger nej... Læser så herinde, at det faktisk smitter - eller at der er lidt delte meninger om det...
Og nu går jeg da lidt i panik...
Hvad er sansnligheden for at det smitter? Og hvis man er smittet, hvornår vil det så vise sig?
Nu hvor han er i behandling - smitter det såstadig?
Har også fået noget spcielt shampoo til at vaske ham i..
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 66
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
MEN har man et sår eller er man på anden måde "skrøbelig", så gir det god grobund for bakterierne.
Det er de samme bakterier der giver børnesår, men eftersom han ER i behandling, tror jeg ikke der er nogen fare.
Hvis det var Oscar, der havde en betændt tå, ja så blev han ikke sendt hjemmefra, til han var "clean" på grund af børnene.
Så længe de sørger for go håndhygiejne og ikke lige lader vovse liggge og gnide poterne i hovedet på baby, så tror jeg bestemt IKKE der er nogen fare.
Men fortæl dem det, så de ved det!! ;o)
nov 2007
Jeg har nu altid et par rifter på hånden, men mit immunforsvar har heldigvis altid været godt (7-9-13) - og har da ikke mærket noget til noget som helst - så mon ikke, at jeg er "all clear"...
Og ja, selvfølgelig skal de vide det
nov 2007
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Men om det smitter fra hund til menneske skal jeg ikke kunne sige....
Stafylokokker...