{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.009 visninger | Oprettet:

Stafylokokker {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Min dejlige hund har desværre fået stafylokokker på hendes bagben hun kommer så til dyrlægen og får 1. behandling vi kommer så hjem og dagen efter ser min kæreste så at hun også er ved at få det på forpoten vi kom lidt til at snakke om det kunne udvikle sig til at det ikke var ude på huden det var men at det faktisk er indvendig så kan det lade sig gøre eller hvordan? hun klør sig nemlig meget overalt næsten og hun har ingen lopper da hun får loppekurer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stafylokokker
  • #1   26. sep 2015 Det spreder sig helt vildt. Min mand havde det, på arme og hænder for et par år siden. Vi skulle rengøre alt, måtte ikke bruge samme håndklæder, selv vores dyr skulle vaskes i medi-scrub...
    har I ikke fået påbud om en masse rengøring, vask af hundens seng/tæpper ??

• #2   26. sep 2015 Nej jeg fik noget jeg skulle smørre hendes pote med smiley

• #3   27. sep 2015 Prøv at google det.. Vi fik rigtig mange forholdregler, plus vi alle 4 kom i penicillin kur...

• #4   27. sep 2015 Er du sikker på det ikke er stafolykok allergi?

"Stafylokokallergi
    Henrik Strange

Hvad er stafylokokallergi hos hunde?
    Stafylokokallergi er en allergisk hudlidelse. Den opstår fordi hunde, der har en dyb hudbetændelse forårsaget af en bestemt bakterie (stafylokokkus intermedius), danner antistoffer imod bakterierne. Det er ikke en særlig udbredt lidelse, men den er alvorlig, når den er til stede.

Hvad er symptomerne på stafylokokallergi?

Kløe
    Hudbetændelse
    Rødme
    Falsk ringorm (Bull's eye). Der ses røde ringe på huden, og Bull's eye refererer
    til det inderste på dart-skiven, som man sammenlignerfænomenet med
    Seborrhea, som er en hudsygdom, der giver sig udslag i øget fedt og talgproduktion, så pelsen er fedtet, og hunden lugter
    Hvordan kan din dyrlæge stille diagnosen stafylokokallergi?
    Diagnosen stilles på baggrund af hudsymptomerne og en laboratorietest for stafylokokker.

Hvordan behandles stafylokokallergi?
    Bakterieinfektionen behandles med antibiotika. Typen af antibiotika vælger man på baggrund af en resistensundersøgelse, og behandlingen vil ofte give en hurtig og effektiv bedring. Behandlingen bør strække sig over en længere periode.

Det er muligt at fremstille en autovaccine, men resultaterne af vaccinen er ikke særligt gode. Kun mellem 20 og 25% af hundene oplever en bedring.

Hvordan er fremtiden for din hund, hvis den har stafylokokallergi?
    Prognosen afhænger af, hvor gammel hunden er, når den får sygdommen.
    Det er lettere at helbrede en helt ung hund, end det er at helbrede en ældre hund.
    Hos ældre hunde er lidelsen ofte tilbagevendende, og man er nødt til at behandle med antibiotika over lange perioder.

Hvorfor får hunde stafylokokallergi?
    Hunde, som gentagne gange har haft hudbetændelse med stafylokokker, begynder at danne antistoffer imod dem. Derfor går stafylokok-bakterierne til grunde og frigiver giftige stoffer (toxiner), som skader kroppens væv.

Hvad er risikoen for, at din hund får stafylokokallergi?
    Risikoen er lille.

Hvilke racer er særligt udsatte for at få stafylokokallergi?
    Da lidelsen hænger sammen med en hudbetændelse, vil hunde med inhallations-
    allergi (atopi) være mere udsat for at få stafylokokallergi.

Anden viden om stafylokokallergi:
    Stafylokokker kan smitte til mennesker og hører derfor til gruppen af sygdomme, som kaldes zoonoser. Derfor er det meget vigtigt, at man er omhyggelig med hygiejnen, hvis man har en hund med stafylokokallergi.
    Hvis der er børn i husstanden, skal man være opmærksom på, om børnene udvikler sår i den periode, hunden er syg. Hvis det sker, skal man søge lægehjælp."

Kilde: http://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/s/stafylokokallergi.aspx

• #6   29. sep 2015 Hvad er det for noget?

• #8   8. feb 2018 Ved godt det er en gammel tråd!
    Der er 25 årsager til lidelsen siger min dyrlæge, og det koster kr 3.000 at få lavet en blodprøve der kan fortælle hvad det er hunden ikke kan tåle og om det er noget den har arvet.
    Tyskerne må kunne gøre det billigere tænker jeg.

Kommentér på:
Stafylokokker

Annonce