{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Renlighed om natten? {{forumTopicSubject}}

Hej vi har i en uges tid haft Mille nu, og hun hveken laver eller tisser inde så længe vi har hende ude her halve time, hun siger ikke selv til endnu men det kommer vel? En anden ting er om natten, der virker det som hun ikke kan holde sig, der er altid tis på gulvet men hun skal stadig tisse når hun kommer ud kl 6 om morgenen. Holder dette op af sig selv eller? Det jo svært at få hende ud om natten. Hun tømmer både mad og vand i løbet af natten, burde man tage det væk om natten ? Håber at høre fra jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed om natten?
  • #1   17. okt 2013 Hvis i vil være sikre på hun ikke tisser inde om natten, må i stille vækkeuret og gå ud med hende.
    Jeg synes ikke man bør have mad stående til hunden, uanset om det er nat eller dag. Så længe hun er hvalp fodrer i hende 3 gange om dagen og senere 2 gange. Her skal hun så have en portion som er opmålt ifht. fodervejledninge på pakken og hendes str. Men husk altid også at se på hunden om den bliver for tyk/tynd.

Vand skal de ALTID have adgang til. Men hvis ikke hun spiser tørfodder i løbet af natten, vil hun også være mindre tørstig.
    Held og lykke

• #2   17. okt 2013 Altså da vores var hvalpe havde de ikke adgang til mad, og vand om natten. For de var i soveværelset med os, så havde vi også en chance for at høre dem når de ville ud. Desuden havde de ikke foder til at stå hele tiden, men fik 2 gange om dagen. Eller de fik 3 gange om dagen til de var 4 måneder, og så ellers 2 gange om dagen.

Jeg lærte begge vores at sige til når de skulle ud, Zippo lærte jeg at hoppe op af døren. Og Musashi lærte jeg at ligeså snart han gik i bryggerset, så kom han ud. Måske lære hun at sige til af sig selv, måske ikke smiley

• #3   17. okt 2013 Det skal lige siges at det tog os en uge ved hver af dem, at gøre dem renlige om natten. Så de ikke vågnede, og skulle ud mere smiley

• #5   17. okt 2013 Tag hunden med i soveværelset så kan du høre når den skal ud, mad har mine ikke stående, vand har de adgang til

• #6   17. okt 2013 Soveværelserne er no go for hende. Så det kan vi desværre ikke. Det med at stå op om natten med hende kunne jeg da sagtens, men vænner hun sig til det skal hun så ikke ud om natten altid ?

• #7   17. okt 2013 Hvorfor er det et no-go med soveværelset?

• #8   17. okt 2013 Ja med tiden vil hun kunne holde sig en hel nat, det tog som sagt kun en uge her.

• #9   17. okt 2013 Havde som barn hund i soveværelset og det gav astma i voldsom grad så derfor. smiley mine forældre har da jeg var teenager fået hund igen denne gang bare ikke i værelserne og så gik det fint og jeg er kommet af med astma for mange år siden. Så derfor og af helt samme grund med børneværelse. Vi vil ikke risikere at nogen bliver syge og at vi skulle af med vores lille pus igen. Så hun bliver holdt ude af soveværelserne smiley

• #10   17. okt 2013 Man strækker bare tiden længere og længere så hvalpen lærer at holde sig længere, hvalpen bliver ikke renlig af at tisse på gulvet og er den lidt bange for at være alene kan det også få den til at tisse;( derfor er soveværelset en rigtig god ide

• #11   17. okt 2013 Det er langt nemmere at gøre hvalpen renlig i soveværelset og så flytte kurven gradvist i stedet for at lade hvalpen sove alene om natten og tage den ud. Hvis den sover adskilt fra jer, bliver den med al sandsynlighed ovenud lykkelig, når du kommer og tager den ud at tisse, og så er det lidt synd at sætte den tilbage mutters alene, synes jeg. Det kan også få hvalpen til at tisse, at du efterlader den, og den. Liver utryg.
    Jeg tror, I vil have bedre og hurtigere succes med at gøre hvalpen renlig om natten, før I flytter kurven. I kan i starten sætte et vækkeur, men når hvalpen har forstået ideen med at tisseri forgår udenfor, vil den selv sige til.
    Imo går det meget hurtigere med at få hvalpen renlig, hvis den selv lærer at sige til, og du har også større begreb om tidsrummet, hvis du lader den sove i samme rum som jer.

• #12   17. okt 2013 Jeg vil også mene hun skal i soveværelset. Hvis i støvsuger derinde ofte, og holder hendes tæpper vasket burde det ikke gøre noget, med sådan en lille hund. Hun har jo en fin pels.

• #13   17. okt 2013 Godt med udluftning og støvsugning, ja. Og der er vel ingen, der siger, det nødvendigvis var hunden, der gav astma - det kan jo være mange andre ting, der har udløst det.
    Men som sagt, renligheden er meget nemmere at tage først. Hvorefter du kan lære hunden at sove et andet sted.

• #14   17. okt 2013 Man behøver bestemt ikke have dem i soveværelset. Hos os, kommer de heller aldrig der.
    Vores sover i en baggang, og har altid gjort det, vi sover på 1. sal.
    De var begge lynhurtige til at lære at holde sig, de er så også født hos os, og ikke skiftet hjem

• #16   17. okt 2013 En hvalp skal som oftest ud om natten ..

Den skal ikke have mad, men adgang til vand, kan en ikke sove på en madras ved hvalpen og reagerer når den bliver urolig ??

Ellers må I sætte vækkeur og gå ud med den hver 3. time, nogle dage, derefter hver 4. osv mine har taget fra 1-2 uger om at blive natte renlige ...

alternativt få fat i en babyalarn så I kan høre når den rører på sig ..

mine har nu altid sovet i kurv ved siden af min seng, have tøj og sko parat, så snart hvalpen rørte på sig så var de på med tøj INDEN den kom ud af kurven, op på armen og ud ...

• annette N
    annette N Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 16
    #17   17. okt 2013 Vi gjorde som Annette G. Vi havde blot metalbur. Hvis I ikke vil have det i soveværelset men i et andet rum, så må en af Jer flytte Jeres sovested midlertidigt. Hen hvor I vil have at hunden skal sove fast.

• annette N
    annette N Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 16
    #18   17. okt 2013 Ok, Hanne. Der var du hurtig.

• #20   17. okt 2013 Har man kun en enkelt hund, synes jeg det er frygteligt synd at afskære den fra at være ved familien om natten. Hunde er jo flokdyr.

Hvis ikke den må være i soveværelset, så må du jo rykke ind i stuen. Der kan du høre om hunden bliver urolig om natten og skal ud.

Kommentér på:
Renlighed om natten?

Annonce