{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.529 visninger | Oprettet:

Renlighed om natten {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået min dejlige hvalp hjem i mandags.
Og kom så til at tænke på hvordan renligheds træner i jeres hvalpe om natten .?

Overvejer at sætte alarm om natten så han kommer ud og tisse. Også langsomt hæver tiden så han kan lære at holde sig.

Men tager imod alle de gode råd i har

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed om natten
  • #1   11. nov 2015 Det jeg gjorde med begge mine var at lukke dem inde i en kasse som var deres "sovested". Det har fungeret fint, med kun få uheld smiley
    De tisser nemlig helst ikke hvor de sover smiley

• #3   11. nov 2015 Han har en lille transport kasse lige pt har han ca 3 uheld max på en nat.

Tror du det ville hjælpe at lukke ham inden .?

• #4   11. nov 2015 Mine hvalpe sover ved siden af mig så jeg kan høre hvis de skal ud;) at vække dem gør dem jo ikke renlige;) det forhindrer bare uheld, hvis de oplever at de kommer ud når de beder om det, så bliver de renlige

• #5   11. nov 2015 På et tidspunkt lærer de også at sige til.
    Min Kusine har gjort det samme med hendes hvalp, og når hvalpen skal tisse piver hun, så min kusine vågner og kan lukke hende ud ^^

• #6   11. nov 2015 Jeg ville bestemt ikke tvinge hvalp til at holde sig. Mine forældres hvalp sov i soveværelset (ikke lukket inde) og blev urolig, når han skulle ud - så faktisk bare hver gang han vågnede, tog de ham ud for at tisse smiley Hvis man ikke vågner af det, ville jeg sætte en alarm til hver 2. time og tage hvalp ud. Man finder hurtigt ud af, om hvalpen har brug for at komme ud så ofte eller ej - har den ikke, så ændrer man til hver 3. time, hver 4. time osv. smiley

• #7   11. nov 2015 Nej det vil ikke hjælpe at lukke ham inde! Det vil hjælpe at gå ud med ham når han skal!

• #9   11. nov 2015 Han siger bare ikke noget når han skal.

Han vågner også tisser ham. Men kan godt være man bare må lytte mere efter ham.

Og med tiden vender de sig jo så til ikke at skulle ud om natten

• #10   11. nov 2015 HEY skal lige understrege at det ikke var fordi jeg ikke ville ud med ham.!!

Jeg spurte om råd til hvordan man kunne gøre ham renlig.

• #11   11. nov 2015 Milla; det var også min tanke.

At ud med ham når han vågner/bliver urolig og ellers et par gange med x antal timer f.eks 2 timer også langsomt hæve den tid.

Bryder mig ikke om at tvinge eller lukke ham inde i små rum

• #12   11. nov 2015 Nu har jeg ikke tvunget min hvalp til at holde sig. Her han vågnet om natten er han også kommet ud, da jeg har ligget lige ved siden af kassen.

• #13   11. nov 2015 Lidt længere forklaring hermed smiley

Vores sov i bur om natten. Og jeg sov på en madras lige uden for buret (buret stod med åben dør og tæppe over, så det var huleagtigt). Når han vågnede om natten og ville ud af buret for at tisse, kunne han ikke komme ud uden at vække mig. Og når han så vækkede mig, gik vi en kort tissetur udenfor smiley
    De første par nætter satte vi ikke en alarm til, indtil vi lige lærte hvalpens nattetisserytme at kende. Og herefter tegnede der sig mønster - han ville ud omkring kl. 3, hvis sidste tur var kl. 22.30, og derefter kunne han holde sig til kl. 7. Så vi begyndte at sætte en alarm kl. 2.45 og rykkede alarmen med 15 minutter hver 14 dag, indtil han til sidst kunne holde sig fra kl. 22.30 til 7. Det kunne han, da han var ca. 5 mdr. Der var selvfølgelig stadig engang imellem - selv efter de 5 mdr. - hvor han vækkede os om natten og ville ud, hvis han virkelig ikke kunne holde sig. Det måtte vi jo bare leve med smiley Efter han blev 8 mdr. har han aldrig vækket os om natten mere. Når de er ca. 8 mdr. har de fuld kontrol over deres blære, så det passede helt fint smiley

• #14   11. nov 2015 Dijana - en bedre forklaring af hvad jeg mente :b

• #15   11. nov 2015 Super tak.

det er det samme vi har tænkt at gøre lige pt kan han holde sig fra 22- 01 ca også til 04/05 også til kl 07/08

så hvis jeg sætter alarmen omkring der så han kommer ud og tisser så det jo fint også som du siger så rykker tiden så han med tiden kan holde sig

• #16   11. nov 2015 Ja, lige præcis. Nogle gange vågnede han ikke af sig selv kl. 3, men vi vækkede ham alligevel og gik ud, så der var en rytme i det.
    Men vi fandt meget hurtigt ud af, at man ved at planlægge måltiderne på de rigtige tidspunkter også kan styre, om de skal ud om natten eller ej. I starten fik vores dagens sidste måltid serveret ret sent, altså ca. kl. 20, hvilket betød, at han skulle ud og lave stort midt om natten. Vi rykkede så aftensmaden til senest kl. 17.30, og så passede det med, at "det kom ud igen" omkring kl. 22.30-23.00 på sidste tur, og han skulle dermed ikke lave stort før næste morgen. Haha smiley
    Så det er også værd at planlægge måltiderne, hvis den lilles mave er helt umulig! smiley

• #17   11. nov 2015 Dijana: det lyder godt det vil jeg helt klart også gøre.. smiley

• #19   11. nov 2015 Jeg er lykkelig for at min hvalp hos opdrætter har været vant til sådan nogen tisse pats fra det øjeblik de selv er begyndt at søge væk fra morhund for at komme af med noget, at opdrætter så også har haft dem ude vær gang de har sovet spist og så vide har også gjort renligheds træningen nemmer,
    Jeg får noget medecin som gør at jeg sover ret tung om natten, her bruger jeg så de pats nu ældre han bliver nu sjældne er det at han bruger dem men så længe han ikke er 100% renlig ligger jeg en til ham når jeg går i seng om aften

• #20   11. nov 2015 Vi har lem i døren, hvormed hvalpene fra femte uge klarer sagerne udenfor.
    Bur er forbudt i mit hundehold. Bur er til transport i bil eller kort hvilepause på udstilling og lign. Intet andet.

• #22   11. nov 2015 Tak er glad for at høre at i kan få det til at fungere vi går sent i seng kl 00 også sætter jeg det til kl 03 og til 06 regner jeg med..

Hvordan trænede du i dagtimerne.?

Jeg er ude med vores efter søvn, efter leg og efter mad.

• #24   11. nov 2015 Jeg har gjort som bodil. Enten sovet på madras ved siden af hvalpen,eller som de sidste to hvalpe, så har de sovet "i arm" og det har været genialt, ingen natteuheld overhovedet.
    Jeg vågner når hvalpen begynder at røre på sig, og så er det hurtigt at tage den med ud.

• #25   11. nov 2015 Jeg har ikke indtryk af at Anna overhovedet lader hvalpen holde sig, men står op og går ud når hvalpen rumsterer rundt. Så forstår ikke hvorfor der pludselig snakkes om at forstyrre ejers nattesøvn eller "ikke gide at stå op om natten" ?
    Det er der virkelig INGEN der nævner men det er selvfølgelig let at antage det så snart der er "bur" i sætningen. Jeg ville heller ikke lukke buret - bruger egentlig overhovedet ikke bur - men det er jo ikke lig med at hun lader hvalpen holde sig hele natten...

Til selve emnet så er det måske også at føle sig lidt frem? smiley Sætte en alarm men stadig (selvfølgelig) sove ved siden af hvalpen og være opmærksom.. mon ikke du finder ud af hvordan tiderne passer lige præcis din hvalp når du går i gang - eller om der overhovedet er brug for alarmer, hvis du vågner hver gang hvalpen rumsterer

• #26   11. nov 2015 Jeg gjorde som mange andre har skrevet,jeg sov sammen med hvalpen,om natten satte jeg alarm til hver 2.time og så lige ud og give kommandoen 'tis så sally' og så ind i putkassen igen..hun lærte kommandoen på et par nætter.den var yderst effektiv da der var sne og jeg stod på græsplænen kl øb og bøv i kun iført morgenkåbe og træsko.. smiley

• #28   11. nov 2015 Tak Fünke smiley
    Jeg kunne ikke drømme om at tvinge min hund til at holde sig. Han var inde i lukket kasse da han kunne komme ud af hvalpegården, og jeg sov med en hånd inde hos ham, så jeg kunne mærke når han blev urolig.
    Jeg har for længst opgivet min nattesøvn til fordel for ham, så sent som lørdag nat blev jeg vækket af ham fordi han skulle ud og tisse smiley

• #29   11. nov 2015 Jeg sov 4 dage på sofaen, da vi fik Pepsi hjem som 9 ugers hvalp. De første 2 nætter var vi ude 2 gange pr nat, den 3. og 4. nat sov han igennem smiley Jeg stillede ikke noget ur, men vågnede selv, når han blev urolig.

Efter 4 nætter rykkede vi i soveværelset ( hvor han har en madras ved siden af min seng) på 1. salen og vi har aldrig været oppe siden. Han er nu 2 1/2 år smiley

Jeg har nok bare været heldig smiley

Om dagen var han ude når han havde spist, tisset og sovet og engang i mellem midt i mellem, hvis han var vågen længere tid ad gangen. Han har stort set ikke haft nogen uheld indendørs siden han var 11-12 uger smiley Han fattede ret hurtigt sådan noget foregår ude smiley

Lukket bur er absolut NO-GO i min verden med mindre det er i bilen ( eller udstilling, konkurrence med mere)!!! Det gælder både nat og dag....

• #30   11. nov 2015 irettesætter i / skælder ud når hundene så kommer til at tisse indenfor i løbet af dagtimerne.?

• #32   11. nov 2015 Nej absolut ikke, når der er tale om en lille hvalp tisser den indenfor fordi den netop ikke ved, at den kun skal tisse udenfor - og derfor giver det jo ingen logisk mening at skælde den ud for noget, den ikke aner er forkert/rigtigt smiley Den aner jo ikke hvad den får skældud for (og kan, som Ida nævner, opfatte det som om at den får skældud for at tisse i dit nærvær!)

• #34   11. nov 2015 Man irettesætter aldrig en hvalp, når der sker uheld indenfor. Den ved jo ikke bedre smiley Bare ignorer og ta'hvalpen ud med det samme, hvis det sker smiley

De uheld min havde var oftes min skyld, da jeg ikke var hurtig nok smiley

• #37   12. nov 2015 Uheldene her hjemme er også fordi vi ikke lige er hurtige nok.

Men nu har vi da haft en hel nat uden uheld, vi havde sat alarmer til kl 02 kl 04 og igen kl 06:30 og det passede med han vågnede der, tissede udenfor også i seng igen smiley

Kommentér på:
Renlighed om natten

Annonce