{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Alexander W
Alexander W
Tilmeldt:
30. okt 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11

Stædig Bulldog {{forumTopicSubject}}

Vi har den dejligste lille bulldog tæve, som dog er utroligt stædig og har sin helt egen mening om hun skal med ud og gå, eller komme når man kalder. Når hun ikke gider gå, gør hun sig simpelthen "tyk", sætter sig ned og nægter at bevæge sig.
Vi har forsøgt os med noget hundetræning inspireret af Cesar Millan, hvor vi mest bruger positiv forstærkning, men også opsætter nogle få regler, som vi opretholder venligt men bestemt. Det har virket ok, men en bulldog er jo en bulldog og vil aldrig blive en lydigheds champion. Problemet er at hver gang der sker en ændring i hverdagen, skal vi så at sige begynde forfra. Hvis vi f.eks. har været ude og rejse i en uges tid, hvor hun er blevet passet af vores forældre, så skal vi begynde forfra med at lære hende at komme når vi kalder. Det er som om hun har "glemt" at det er os, der er hendes førerhunde.

Det er ikke fordi vi er bange for at hun skal gøre noget slemt, hun er af natur den mest rolige og omgængelige hund i hele hundeparken. Aldrig aggresiv og meget blid og forsigtig omkring børn og hvalpe. Men det er lidt irriterende at hun ikke gider gå når man skal lufte hende, eller at hun ikke kommer når man kalder.
Igen, jeg ved godt at racen er sådan, men hun har jo vist flere gangee at hun godt kan lære det, det er bare lidt træls at skulle begynde forfra hele tiden.

Så tips modtages gerne smiley Jeg kunne også godt tænke mig at begynde til hundetræning med hende igen. Det har vi ikke gjort siden hun var hvalp, så hvis nogen kender et godt sted for bulldogs på amager så vil jeg gerne høre det.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stædig Bulldog
  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #1   30. okt 2011 Hej Winnie

    Tak for dit svar. Selvom jeg tror jeg har gættet mig til din pointe, må du gerne uddybe lidt smiley

    Anyways, vi kan jo lide Bulldoggens personlighed og det gør ikke noget at hun ikke springer på hver kommando, men når man f.eks. skal have hende ud og som minimum tisse om morgenen, inden man skal på arbejde, så er det irriterende at man har valget mellem at trække hende i snoren eller bære hende udenfor. Hverken kommandoer eller godbidder kan få hende ud af sengen, før vi har brugt flere uger på at lære hende at det er os der bestemmer.


  • #2   30. okt 2011 Vores engelske bulldog kommer når vi kalder og elksker at gå tur og løbe i skoven. Men nogen hunde vil jo bare ikke gå ange ture, og skal man så ikke bare respektere det og gå kortere ture? Jeg tænker ellers er det vel ikke for hundens skyld den skal gå lange ture. og indkald det er jo træning træning træning.. det kan godt lade sig gøre. prøv evt klikker træning, det er rigtig effektivt til nogen hunde.

  • #3   30. okt 2011 Vores er godt nok kun 4 mdr., men hun gider heller ikke med ud, og kommer heller ikke altid når man kalder. Hun ved 100% hvad hun hedder, og hun ved også når vi kalder på hende, nogen gange bliver hun bare på mystisk vis døv smiley

    Vi bærer hende ud til der hvor hun godt kan lide at være, og så går vi lidt der, til vi skal hjem smiley


  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #6   30. okt 2011 Tak for alle jeres svar smiley

    A.V.N. Vi holdt op med hundetræning da vi flyttede, men vi vil gerne starte igen. Hvis du kan anbefale et sted må du gerne sige til.

    Winnie, tak for tippet, jeg googler lige den bog du snakker om smiley I tilfælde af at jeg køber den, hvad er det så jeg skal være opmærksom på, som er forældet?


  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #7   30. okt 2011 Winnie, jeg har også hørt det med døren nogle gange. Er man sikker på at det er forældet?

    A.V.N, Amager. Tæt på Lergravsparken.


  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #8   31. okt 2011 Vi har brugt den, men kun fordi vi har hørt det flere steder. Om det virker skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan godt lide at hun ikke løber ud på gaden, uden af at jeg først er der - hvis der nu skulle komme en bil eller noget smiley Hvilke regler har i egentlig for jeres hunde? Vores må ikke tigge mens vi spiser, være på sofabordet eller hoppe op af folk f.eks.

    P.S. Jeg har netop bestilt So your dog is not Lassie!


  • #9   31. okt 2011 Selvom det er forældet kan det godt være praktisk smiley
    Min får altså heller ikke lov bare at galopperer ud af døren.

    Det har bare ikke noget med lederskab og kravlen på rangstigen at gøre.



Kommentér på:
Stædig Bulldog

Annonce