{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.716 visninger | Oprettet:

stædig, uopdragen bulldog blanding {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har en blanding af fransk bulldog, mops og gravhund. Han overtog ham for nogle måneder siden, og de tidligere ejere opgav at opdrage på hunden.

Pablo som hunden hedder lystrer kun når han selv vil, og enhver irettesættelse preller af på ham. Når Pablo og min hund bliver lukket ud i haven, ja så er det ikke altid at han gider komme ind igen og så kan man ellers te sig som en tosse med lys stemme og diverse ting, men nej intet virker.

Jeg går tur med dem næsten hver dag og der er han også umulig, hiver og flår i snoren samt gør af alt hvad han møder på sin vej.

Jeg har selv haft hund i 9 år så lidt erfaring har jeg da, men aner ikke hvad jeg skal stille op med Pablo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stædig, uopdragen bulldog blanding
  • #2   4. nov 2011 Det er stædige racer i har valgt smiley

    Både den fransk bulldog og mopsen er/kan stædige.
    Benson er det til en vis grad, nogen dage langt værre end andre.
    Men det er frem det de MEGET gode godbider og så ellers bare igang. Så længe der er mad i sigte så vil mopse og fransk bulldog-genet gerne være med smiley

    Med benson har det være nødvendigt at vise at jeg ikke gad at finde mig i hans bøvl - fx at han ikke gider kommer ind når jeg siger det. Så hørt e han ikke efter så hentede han ham personligt selv ind uden at sige et kvæk til ham. Næste gang han kom ud - og han kom når jeg kaldte - så roste jeg ham til skyerne og masser af godbider. Det hjalp rigtigt godt smiley


  • #3   4. nov 2011 Han får skam lov til at blive ude, til han selv kommer hen til døren. Men lige så snart jeg åbner så render han sin vej igen. Det er faktisk værst her om aftenen.

    Jeg synes bare at lige meget hvad jeg prøver så preller det af. Han er lige blevet kastereret i håb om at det hjælper.


  • #4   4. nov 2011 Pablo er kun madglad når han er inde. Det er lige meget hvor lækkert det end er så er han ligeglad.

    Desværre så er han ikke til at fange når først han er i det humør. Og ja han bliver rost til skyerne når han kommer efter jeg har kaldt på ham.


  • #5   4. nov 2011 Karin: Enig med Carina.. Det er nogle meget stædige racer der er i ham, som gør hvad det passer dem og når det passer dem smiley

    Når det så er sagt, så betyder det ikke at det er en umulig opgave, men bare en del sværere..

    Jeg tror at til at starte med skal i have opbygget et godt bånd imellem jer.. Og det gøres bl.a. via træning...

    Når du så træner ham, er det ultra vigtigt at de godbidder han får er noget han vil DØ for at få.. Alt hvad der er ekstra lækkert.. Roastbeef, Pølser..

    Og når du bruger sin stemme til at belønne ham, få hans opmærksomhed mm. så skal den være så lys som overhovedet muligt..

    I hvert fald vil jeg råde dig til at starte til noget hundetræning med ham. Det hjælper altid, og der får du også en masse gode råd..

    Derudover er en af de vigtigste øvelser, du kan træne med ham :"kontaktøvelser, hvor du eksempelvis siger "SE HER" og han kigger dig i øjnene".. Den kommando bruger jeg tit, hvis Bertha er lidt distraheret og fokuseret på noget andet, for når jeg så har hendes opmærksomhed, kan jeg bede hende om noget andet..


  • #6   4. nov 2011 Han er lige knapt halvandet år

  • #7   4. nov 2011 Ja stædig det har jeg fundet ud af. Jeg er vant til jagthunde ;o)

    De øvelser du snakker om har jeg selv brugt til den gamle, men Pablo gearer op og er helt umulig til at samarbejde med. Det er meningen at vi skal starte til træning med ham, men der er ikke noget før til foråret.


  • #8   4. nov 2011 Min kæreste overtog ham fra nogle bekendte, ellers blev han aflivet.

    Det er ikke en hund efter mit hoved, men han er nu sød og charmerende ;o)
    Jeg må se om jeg finder den røde tråd så han lærer at lystre


  • #9   4. nov 2011 Held og lykke med det i hvert fald Karin :-).. A.V.N er kommet med nogle gode råd i hvert fald

  • #10   4. nov 2011 Mange tak skal i ha :o)

  • #11   4. nov 2011 De bedste snacks hvis du spørger benson er nogle klamme ting at have i lommen hvis du spørger mig, men han vil gøre alt for dem smiley :
    - Kogt kyllinge lever.
    - stegt kyllinge hjerter.
    - torskerogn.
    - laksebider.
    - den der egner sig bedst til lommen er nok: royal canin Educ


  • #12   4. nov 2011 Det vil jeg huske :o)

Kommentér på:
stædig, uopdragen bulldog blanding

Annonce