{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

MEGET stædig engelsk bulldog!! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! Min kæreste og jeg har en fantastisk engelsk bulldog på 3 år - vores første hund! Men som folk der godt kender racen ved, så er det en meget stædig hund! Han trækker enormt meget til tider og vi har endda købt en hundesele til ham og prøvet med godbidder og jeg ved ikke hvad! Han er dog ikke interesseret i alm. godbidder, kun frikadeller!!;-) Men det har også kun virket lidt! Er der nogen som har nogle gåde råd?? For ved at det ikke hjælper at skælde ud og tror heller ik det er måde! Eller også nogen der kender en god hundetræner nær Amager, el. bare Kbh.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MEGET stædig engelsk bulldog!!
  • #1   18. sep 2009 Hvordan træner i "gå pænt"?

    Uanset om hunden er stædig eller en rigtig pleaser, så drejer det sig kort sagt om at sørge for at det ikke betaler sig for hunden at trække. Hvis ikke den får noget ud af det, så vil den osse holde op på et tidspunkt (for nogen tager det længere tid end andre)

    Hvilken metode der virker på den enkelte hund, er lidt forskelligt, men for alle gælder det at når hunden trækker, må den ikke få noget ud af det. Dvs at hunden IKKE må komme hen til den lækre græstot e.l. så længe snoren er stram (det vil jo give succes med trækkeriet)

    Nogen bruger "stop-metoden", som går ud på at så snart snoren er stram, så stopper du op. Hunden vil i starten sikkert se sig lidt omkring, trække lidt osv, for det har jo virket før. Men så snart snoren bliver slap går du videre (belønningen er jo så at hunden kommer fremad igen). Det vil i starten betyde at en gåtur på 2 timer måske kun er på ca 500meter;o)
    Men tålmodighed giver pote.

    En anden metode er meget lig stop-metoden, men istedet for at stoppe, vender man om og går den anden vej. Det vil osse i starten betyde at man nærmest bare går frem og tilbage på det samme stykke sti, men når hunden engang opfanger hvad det er der udløser at man vender om, vil det osse begynde at virke.

    Men med al gå-pænt tæning er det aller vigtigste tålmodighed og konsekvens. Man skal ikke forvente at hunden går perfekt p en uge. Og man er nødt til at være konsekvent. Det dur ikke at den nogengange får lov at trække, mens den andre gange ikke får lov. Så vil den endten ikke lære det, eller det vil tage en halv evighed at få den det lært.
    Så HVER gang den trækker, skal der handles på det. uanset hvilken metode man bruger


  • #2   18. sep 2009 Tak for de gode råd! Disse metoder eller en af dem vil jeg klart prøve at benytte mig af! Det minder mig faktisk også om et program jeg har set med Victoria Steelweel i "Mig eller hunden", hvor hun netop præstere at få hundens opmærksomhed, ved at vende om og gå modsat hver gang den trækker.
    Tak for hjælpen til jer begge;-)


Kommentér på:
MEGET stædig engelsk bulldog!!

Annonce