{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Hopper meget op {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg var på en uges ferie i Finland og efter jeg kom hjem, er min tæve begyndt at hoppe helt ekstremt meget op ad en. Mine forældre mener ikke de har gjort noget, men det er helt nyt. Hun gør det om morgenen når jeg åbner min dør, når jeg går udenfor, hvis hun ikke lige har set mig i en times tid, værst af alt, når jeg har været væk længe, så går hun helt amok.

+ hun er også begyndt at hapse lidt ud efter en, ikke fordi hun vil noget ondt.

Hvordan får jeg trænet det her væk i en fart smiley Hvad er jeres bedste bud, på hvordan jeg skal gribe det her an smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper meget op
  • #1   8. sep 2011 Orv.. Kigger lidt med.. Har samme problem

  • #2   8. sep 2011 Bare i orden, det er et rigtig irriterende problem, især hvis man har noget helt rent tøj på, og så får man lige sat to brune hundepoter på smiley

  • #3   8. sep 2011 vi har haft samme problem med vores Freja.. vores træner sagde at når hunde hopper op, er det for det meste stress betonet adfærd... vi lærte vores hund at holde op med det, ved at vende ryggen til hende hver gang hun hoppede op, og komme med dæmpende signaler til hende, som et lille smask eller et enkelt gab.. det virkede rigtig hurtigt smiley

  • #4   8. sep 2011 Har også hørt det med at vende ryggen til virker, og så gå et skridt frem, så hunden ikke rammer dig når den hopper op, så opnår den ikke det den vil, og stopper.. - ved self ikke om det passer smiley
    Jeg går ned i samme højde som Harley når jeg kommer hjem, så hopper han ikke op, men ALLE andre der kommer, hopper han op af smiley smiley


  • #5   8. sep 2011 Ja præcis.. Begge vores kan hoppe op i hovedhøjde.. Og ligemeget hvor selvsikkert du kommer ind af døren og ignorere dem, gå igen.. så forsætter det..

    Ved ikke helt hvad vi skal gøre


  • #6   8. sep 2011 Altså jeg er begyndt at vende mig om, for det meste får hun virkelig gennem smadret min ryg med hendes negle. Men andre gange hjælper det lidt. Jeg kan ikke gå ned i samme højde med Chanel, da hun vælter mig med sikkerhed. Hun er så overgiret, og jeg er sikker på det skyldes stress. Hun blevet ret stresset, efter jeg blev nødt til at flytte til Sverige på mine forældres gård.

    De ejer en meget dominerende shcæfer tæve, og Chanel prøver konstant at underkaste sig og være så god og rar...


  • #7   8. sep 2011 ja okay, jeg kan godt se at det nok er lidt nemmere og mindre smertefuldt, når man har en lille hund smiley

    for det meste hopper hunde op, når der kommer fremmede, fordi at de tror at det er dem der har "ansvaret" for situationen.. næste gang der kommer gæster, så prøv at tage hunden i snor, og stil dig foran hunden.. hvis hunden prøver at komme forbi dig, så bare bliv ved med at gå foran den.. på den måde viser man hunden, at man selv har situationen under kontrol smiley
    og få den til at sætte sig, hver gang nogen skal snakke med den! så burde den hurtigt lære, at den ikke får noget ud af at hoppe op


  • #8   8. sep 2011 Når hunden hopper op, griber du lige forpoterne, og holder ved dem. Ikke hårdt men giver dem lige et lille klem, når hunden så vil ned holder du ved 2 sek mere og slipper. Gør det HVER gang hunden hopper op.

    Det gør IKKE ondt når du holder om forpoterne, men det er ubehageligt for dem. Og de vil stoppe med det =)


  • #9   8. sep 2011 vi har samme problem. men nu er hun også meget dominerende og respekterer kun min kæreste. hun hopper også op af ryggen på os, hvis vi vender ryggen til. hun har det også med at komme løbende direkte imod os og hoppe ind i os. her løfter jeg foden, og så løber hun uden om.

  • #11   8. sep 2011 Gabrielle J - man skal bare være MEGET opmærksom på, at man ikke kommer til at rose uønsket adfærd smiley

    hvis en hund gør noget, som man ikke ønsker den skal gøre, og så f.eks får den til at sætte sig efterfølgende, så skal man stadig vente 5-10 sekunder før man begynder at snakke med den, for ellers vil hunden forbinde den uønskede adfærd med det...


  • #13   8. sep 2011 Freja og Zoe .

    Hun hopper kun op ad mig og min kæreste, meget sjældent gæster smiley


    Natascha og Kongo .

    Okay, det kan man vel prøve smiley


    Nanna B

    Det med at løfte benet hjælper ikke med Chanel, hun bliver bare ved og ved :S

    Gabrielle J
    Altså jeg tror ikke jeg kan give Chanel meget mere opmærksomhed, som hun allerede får. Hun har et KÆMPE behov for at blive nusset osv.


    Hmm, jeg tror jeg vil prøve at blive ved med at ignorere hendes dårlige adfærd, og så rose hende når hun er rolig. Det har faktisk hjulpet lidt idag, hun sætter sig ned og venter på jeg kigger på hende igen :b


  • #14   8. sep 2011 Tusind tak **Alfisten Natasja* *

    Det vil jeg helt klart forsøge, når jeg "fryser", skal det så være med ryggen til? Jeg synes fx det er super øv, hvis mit tøj bliver helt ødelagt, hvis jeg bare skal stå og "tage imod".


  • #15   8. sep 2011 Okay, super, så må jeg bare have en gammel jakke klar! Hun er helt klart værst, når hun møder min kæreste...

    Tak for rådet smiley


Kommentér på:
Hopper meget op

Annonce