{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Hopper op - dominans? {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke rigtig hvad der sker. Efter en lang og hård kamp, fik jeg trænet Emma fra det der med at hoppe op af folk når de kommer. Det var bare SÅ dejligt. Men pludselig, her i den sidste uge, er det blevet MEGET værre end nogen sinde før. Men kun ved kvinder! Hun hopper og hopper op, hele tiden, ikke kun når de kommer, men selv efter mange timer, hopper hun stadig, så man slet ikke kan være der for hende. De eneste hun slet ikke hopper op af er mig og samtlige mænd. Før i tiden hoppede hun op af alle for at hilse, begge køn.
Kan det være en form for dominans? Jeg ved ikke hvorfor det pludselig er opstået, da jeg stadig har vedligeholdt træningen med hende, selvom hun i flere måneder har været rigtig god til det.

Der er sket forskellige ting, der måske er interessante i denne sammenhæng:
Det passer lige med, at min far er kommet til Danmark for en uge siden, med sin kone og deres 10 mdr. gamle datter, og jeg har været meget hos dem sammen med Emma. Jeg har brugt rigtig meget tid med barnet, men jeg synes ikke jeg har tilsidesat Emma, som er vandt til børn, da jeg arbejder som aflaster i familie med 3 børn, sammen med hende. Tanken har strejfet mig, om det kunne være en slags misundelse overfor barnet, men hun opfører sig som en engel overfor barnet, nøjagtigt som hun plejer med alle andre børn, og der er ingen problemer når jeg er alene med barn/med barn og far. Kun når moderen er der, og det er moderen det går ud over.

Derudover er jeg gået på læseferie, hvilket har ændret vores normale rutiner en del. Jeg er mere hjemme osv. Men vi har før haft lange ferier, hvor det ikke har gjort nogen ændringer ved hende.

Jeg har haft en del venner på besøg, folk som har været hos mig mange gange før. Og samtlige piger og kvinder --> hun hopper op og ter sig åndssvagt overfor dem.

I dag blev jeg nødt til at tage hjem, selvom det var meningen jeg skulle have spist og sovet hos min far, og det gør mig selvfølgelig ulykkelig. Der må være et eller andet jeg kan gøre? Jeg har i den sidste uges tid, mens det har stået på, forsøgt at træne det med hende, som jeg gjorde det sidst jeg skulle lære det. Men der er absolut ingen forbedring.

Er der noget jeg overser? Vær rar at komme med nogle bud på, hvad jeg kan gøre, for det stresser mig, alle kvinderne og Emma helt vildt det her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper op - dominans?
  • #1   19. jun 2011 Nej, det er ikke dominans. Hva skulle din hund få ud af det? Læs evt." alfasynromet" af Anders Halgren.

    Tror bare du er nød til at have tålmodighed og træne videre.


  • #2   19. jun 2011 Okay .. Men hvorfor tror du pludselig hun begynder på det?

  • #3   19. jun 2011 Så vidt jeg kan se på hendes profil er hun endnu ikke 2 år, dvs at hun sikkert ikke er mentalt voksen endnu og måske er midt i den sidste kønsmodningsfase, eller hvad det nu hedder. Så hun er bare lidt hormonforstyrret og har glemt sin træning.
    Ud over det så er der bare ting som er svære at lære hunden fordi den får mere ud af at lave en bestemt handling, end den gør ved at lade være. Jeg har stadig ikke fået Asta til at holde op med at hoppe op af fjernsynet når der er dyr. Og Asta er 3 år gammel... (suk)


  • #4   19. jun 2011 Det kan godt være du har ret i det. Ey, nu syntes jeg lige hun var ved at komme over den værste lømmelalderperiode.
    Jeg må bare prøve at få hende til at forstå (igen) at hun altså ikke får mere ud af at hoppe op.
    Kender godt det med tv'et. Der hopper Emma heldigvis ikke, men løber febrilsk frem og tilbage og snurrer rundt foran tv'et smiley


Kommentér på:
Hopper op - dominans?

Annonce