{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Hopper op! {{forumTopicSubject}}

kære en eller anden,
er der nogen der har et godt tip til hvordan jeg får min elskede og meget menneske glade hund Zilla til at lade være med at hoppe op af folk.
det er faktisk kun mig hun ikke gør det på og engang imellem min mand! men samplige besøgende er hun så overglad overfor, og hopper op.
og selvom hun ved det, fordi det kan man sagtens se på hende. Så skal hun lige prøve!
det er pænt irreterende!
når folk så langt om længe får hende til at blive nede, så ruller hun rundt og ligger på ryggen og går helt amok!
hvad kan jeg/ vi gøre!
Det dur jo heller ikke til et stævne at hun gør dette ved dommerne! smiley
håber der er nogen der kan hjælpe!!! smiley
knuz rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper op!
  • #1   4. okt 2006 Ignorer hende det har virket her...

  • #2   4. okt 2006 Jeg har engang ladet mig fortælle af en adfærds
    terapeut at du skal sænke højre skulder ned mod
    hende, så virker du truende... Forstår du ?
    Altså læner dig skævt frem mod hende når hun
    forsøger
    eller vender ryggen til hende med det samme
    eller sætter et knæ op foran hende idét hun skal til
    at springe... mine gør det også engang imellem op
    ad andre, det er møgirriterende


  • #4   4. okt 2006 Igonorer hende til hun sidder roligt.......Vend hende ryggen......Få jeres gæster til det samme. Husk at rose hende når hun så sidder roligt og i kan hilse på hende.

  • #5   4. okt 2006 Det handler meget om at hun skal ignoreres fuldstændig... Både af jer og af gæsterne... I skal simpelthen føre en samtale hen over hovedet på hende... Først når hun befinder sig med alle fire på jorden, og har været der nogle sekunder, må hun roses.

    På den måde skulle hun gerne finde ud af, at det bedst kan svare sig at være på jorden, fordi når man hopper op får man SLET ingen kontakt - heller ikke negativ kontakt HUSK DET!

    Held og lykke


  • #6   4. okt 2006 Taget fra anden tråd:

    Ignorer hende, når du kommer hjem. Bare gå forbi hende, snak ikke til hende. Hvis hun hopper op, så skub hende blidt ned uden at snakke med hende. Kig ikke på hende overhovedet Lad hende falde til ro og først når hun slapper af, evt. lægger sig, så kald på hende og snak med hende.


  • #7   4. okt 2006 Jeg har ellers altid troet det var et tricks folk lærer deres hunde!!
    Alle hunde kan det da, så må det da være tillært - og i ved jo nok, når først et tricks sidder godt fast, så er det ikke liiige sådan at fjerne igen *LOL*


  • #8   4. okt 2006 jeg har netop brugt denne metode: brug klikker, klik når hunden står på alle fire på gulvet og godbid, opfordre hunden til at hoppe op, når poterne igen er på jorden klik og godbid osv....

  • #10   4. okt 2006 Jeg begriber ikke at folk herinde, lader deres hunde hoppe op ad folk.

    Hvorfor lærer ikke ikke hvalpen fra dag 1 - at den ikke må hoppe op???

    Hvis man ikke lærer hunden det fra starten, kan det give problemer senere hen, hvor det ikke er sjov at komme i hvidt tøj, og så kommer den en og sætter 2 beskidte poter på brydstet af en.

    Lær den fra start, ikke at hoppe op - dette er til de ny hvalpe / hundeejere.


  • #11   4. okt 2006 Jeg har talt med en adfærdsterapeut, og under vores samtale var der nogle andre ejere hvor de havde ladet deres hunde løbe frit. Den ene kom så over og blev ved med at hoppe op fordi den var så glad, så da den gjorde det på ham adfærdsterapeuten, tog han fat i dens poter og holdte dem der hvor hunden nu havde placeret dem på hans bryst, og så stod han bare der stille og roligt, og lige pludselig sagde han "se lige om lidt, så kommer der et piv fra hunden" og det gjorde der så. Det gentog han 2 gange og efter det hoppede den slet ikke op af nogen som helst,

  • #12   4. okt 2006 Babett

    helt så lige til er det nu ikke
    jeg har været i gang med at lære mine det, fra de kom ind af døren

    men det er sq som om de glemmer det igen med det samme, specielt når folk så hilser på dem mens de hopper op af folk

    så kan jeg pænt starte forfra


  • #14   4. okt 2006 Rikke............DÆK

  • #16   4. okt 2006 Babett........kan høre du har en yderst velopdragen vennekreds/familie der ved lige nøjagtig hvad du vil have dem til - good for you :o)

  • #17   4. okt 2006 Janne H: Prøv det jeg har skrevet ..

  • #18   4. okt 2006 Ja det må du sgu selv om *gg*

  • #19   4. okt 2006 Det er nemmer at skubbe en hvalp ned og væk - end en fuldvoksen hund -

    Men jeg har altid gjordt det på denne måde.

    Når folk kommer sætter de sig på hug, og hvis hvalpen sætter poterbne op - bliver der sagt nej - og den bliver bestem skubbet ned. .. Der går ikke ret langt tid inden hvalpen har læret at det med at hoppe op ikke er godt.

    Øvelser og konsenkvent det er det der brugs -....


  • #20   4. okt 2006 tro mig

    det sker osse her, men det hjælper sq ikke alligevel

    de hopper op af folk og danser og skal slikke i hovede og jeg ved ikke hvad

    måske jeg bare har nogle gladere hunde end andre...


  • #21   4. okt 2006 Janne H

    Måske - eller osse har de fundet en udvej - som du ikke har lagt mærke til. smiley


  • #22   4. okt 2006 Vi fortalte vores gæster fra starten, at det ikke var ok, de skulle derfor ikke opfordre hende til det.. Det virkede..
    Nu hopper hun kun op hvis vi beder hende om det..


  • #23   5. okt 2006 Kære Alle,
    tusinde tak for alle de flotte hendvendelser!
    Glæder mig til at gå igang med at prøve alle de råd ud!
    Der er jo masser, så vi starter bare fra en ende af, også derned af! Hehe! Også ser vi hvad der virker på vores!
    Håber ihvertfald at det virker! smiley
    Takker for hjælpen og de gode råd!!!
    Knuz Rikke


Kommentér på:
Hopper op!

Annonce