{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

han bider. .. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har en dejlig lille hvalp fra d. 18/8-10,
Og som de fleste hvalpe bider han meget, især når han bliver rigtig ilter.
Og han bliver ved, og der er ikke noget ved at tage den med nogle steder og lade børn snakke med ham når han bliver så glad at han bider.
Hvilken opdragelse omkring bidning syntes i har givet mest resultat? hvad syntes i jeg skulle gøre?
Han har allerede alverdens tyggeben og legetøj.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han bider. ..
  • #1   31. okt 2010 Du skal sørge for at den kun leger med legetøj og ikke jeres hænder, hvis den bider i jeres hænder skal du straks stoppe legen og ignorere hvalpen.

• #2   31. okt 2010 Det plejer vi også at gøre. men han bliver ved med at angribe ens hænder som gør rigtig ondt.

• #3   31. okt 2010 Skrig højt når hvalpen bider i jer eller andre- afbryd legen og ignorre hvalpen KORT...!

• #4   31. okt 2010 sig FY bestemt hvergang han gør det. og ros ham når han bruger legetøjet. hvis han bliver ved med at angribe så ignorer ham til han stopper, det gør du ved ikke at kigge på ham overhovedet og vend ryggen til ham.

• #5   31. okt 2010 Jamen....... I har kun haft ham i knap 3 uger og hvalpe bider...... De stopper ikke fordi man 5 gange har pevet og ignoreret. De gør det måske først 50. gang....... Derfor er det SUPER vigtigt at I gør det HVER gang!! Ikke kun når I er trætte og ikke gider. Skal der leges, så find noget legetøj og leg med ham. Han skal ikke have succes med at bide i jer. Men konsekvens.

• #6   31. okt 2010 Jeg ville ALDRIG skælde en hvalpe ud der bider hverken med FY eller NEJ - Hvis den ikke forstår at den ikke må bide, så forstår den tydeligvis hellere ikke nej og fy, og du vil her bare skabe en konflikt med hunden i stedet.

Som Mette skriver positiv hundetræning tager tid.....!

• #7   31. okt 2010 Jeg udbryder altid: "AV" for gu gør det ondt......*G* Så ignorerer jeg et par sekunder og så prøver vi igen. Det gør jeg HVER gang.

• #8   31. okt 2010 Fjern de legemsdele hvalpen bider i! Hold dem uden for rækkevidde og sluk for kontakten lige netop længe nok til, at hvalpen bliver klar over, at legen sluttede. Genoptag, men fjern igen hænderne så snart den bider. Bliv ved med det, de næste par måneder. Så er den ovre det stadie.

• #9   31. okt 2010 Vi har en hvalp som er født d. 15/7 og den bider stadig. Hårdt. Jeg har et utal af huller i hænderne og rifter på armene.

Sådan er det bare. Det tager lidt tid før den forstår at det ikke er hensigtsmæssig adfærd. Ja, det gør ondt. Og når man gerne vil sætte grænsen så fjerner man sig fuldstændig så hunden helt mister kontakten.

• #10   31. okt 2010 Fy virker på min, du skal jo ikke skrige, men bare et bestemt fy er nok, og så lære den at når du siger det skal den stoppe det den har gang i. og så husk og ros ham når han ikke gør det.

Kommentér på:
han bider. ..

Annonce