{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Han bider .. {{forumTopicSubject}}

Vi har for over en måned siden fået en lille hvalp rottweiler/schæfer, han er 15 uger nu og vi har problemer med at han bider. Han kan bare ikke lade vær, hvis man skal kæle ham bliver man nød til og give ham et stykke legetøj i munden, ellers går det udover ens hånd.

Vi har prøvet en masse ting, kun at sige nej, give ham et stykke legetøj når han bider, vi har også prøvett noget med noget som hedder pinning, hvor man skal forme hånden som en hestesko og ligger den over hans næse, men man skal ikke trygge. Det hjælper ikke han bider bare videre.

Er det bare fordi han stadig er en hvalp og ikke forstår det helt endnu ? Han er igang med og tabe tænderne, så spiller det også ind?

Håber i kan hjælpe mig , for udover det er han bare en rigtig dejlig hund (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han bider ..
  • #1   15. okt 2009 han er bare som en hvalp normalt er.....
    Gi han eneligt noget at gumle i nu hvor hav er igang med at skifte tænder, for de klør jo sådan nogel tænder der skal frem gennem tandkødet....

• #2   15. okt 2009 Det er sikkert tænderne, men derfor gør det stadig ondt. Jeg gør det at jeg siger en høj pive lyd. Nærmest ligesom at andre hunde vil sige det hvis de bliver bidt for hårdt. Og det har hjulpet. Men sørg selvfølgelig for at der er massere af legetøj den kan gnave i:)

• #3   15. okt 2009 det er helt normalt at hvalpe har det med at bide og især når de skifter tænder.
    Du skal blive ved med at sige nej og gi ham et stykke legetøj han godt må bide i.

Det du også kan gøre er at når han bider holder du op meed at kæle med ham, så han lære at han ikke for noget ud af at bide.

Du kan evt. også sige en høj lyd, det er sådan andre hvalpe gør i kuldet når de slåser og i det øjeblik han stopper roser du ham med en rolig stemme, ikke en vildt glad stemme, hvis du forstår?

men det hele kræver tålmodighed, held og lykke med ham:-)

• #4   15. okt 2009 ja det er ganske normalt... som eva siger... han er ved og skifte tænder... det klør... vores tæve på 21 uger er så småt begyndt og stoppe helt... hun gumler kun lidt nu... smiley

• #5   15. okt 2009 Vi har også et andet problem, når vi er udenfor med ham, begynder han bare uden videre og angribe vores ben og arme, og han hører overhovedet ikke efter og til sidst blotter han tænder.

• #6   15. okt 2009 Aktivering og leg, så hunden kommer til at bruge sine egenskaber på en positiv påde.

Ikke voldsom leg, men en leg hvor du bestemmer, du skal starte legen og du skal også afslutte legen. da det er dig som bestemmer og er flokfører.

Hver gang at hunden bid i et eller andet, siger du nej, og så gfir du den noget den er glad for, det plejer som regel at hjælpe..

• #7   15. okt 2009 Begynd til hvalpetræning??

• #8   15. okt 2009 Igen helt nogmalt hvalpe adfærd.....

han vil sikkert lege og jeres arme og ben bevæger sig så det kan være super sjovt hvis man kan fange dem....

Øv kontakt med ham, og lav nogle øvelser med ham når i er ude og gå.
    for mange hvalpe er en alm gåtur altså røv syg, for der sker for lidt..

• #9   15. okt 2009 Jeg istemmer mig koret. Det er ganske normal adfærd - alle mine hunde har også haft denne unode et par uger af deres liv.

JEg ville personligt se om jeg ikke kunne finde et hvalpe motivationshold - så den måde kan både hund og ejer lære lidt om samarbejde.

Men lige specielt med den adfærd har vi gjort således.

Hunden er ikke blevet belønnet på nogle måder for dens adfærd - vi har forsøgt at lade den adfærd have så lidt værdi som overhoved muligt. Når hvalpen bider ud efter hænder/fødder osv bliver hvalpen ignoreret - leg og kæl stopper... man kan prøve at distrahere den med legetøj og rose den for at bytte hænder ud med legetøj.
    Det er langsommeligt men virker. Det tog os to uger at få tala afvendet og hun var slem

• #10   15. okt 2009 Vores er 4 mdr og dyrlægn sagde hun var klar til/ ved at skifte tænder..

og vi har ALDRIG oplevet hun har bidt efter benene.. hun kan finde på at gå ind mellem benene på en mens vi går tur eller i haven.. men aldrig bidt efter dem.

• #11   15. okt 2009 Carina, en hvalp af sådan en blanding må forventes at elske at jage bytte. Det er meget almindeligt for schæfere ihvertfald, at hapse i alt, der rører sig på en lidt sjov måde.

Det kan snildt gå ud over tæer, haser, ben og fingre... Løsningen er den samme, som skrevet tidligere. Befri sig for hunden og give den et bedre alternativ.
    Indøv kommandoen nej og brug den, når hunden ved, hvad det betyder.

De kan godt være lidt døve, når det er "kørt op" i sådan en fang-byttet-leg, og så kan det bedste være, at skille sig helt fra hvalpen.
    Altså - bid = NUL kontakt. I yderste konsekvens går man i et andet rum.

• #12   15. okt 2009 jeg har lidt samme problem med min lille hvalp, og han er blevet bedre til at lade være med at bide. Men har stadig et stort problem. Min kære mand syntes jo bare det er sjovt og leger, i mine øjne, lidt for voldsomt med hvalpen så den kommer helt op at køre og ikke hører efter og kommer derfor til at bide lidt for meget. Hvordan træner man sin mand til at lade være med at lade den bide? Når jeg forklarer at det er en dårlig ide, så hører han efter men dagen efter er det glemt (han har samme koncentrations evne som en hvalp ;P).

Ja undskyld jeg låner dit indlæg

• #13   15. okt 2009 Det er umuligt at træne manden til at huske kommandoen fra igår--- Har samme problem, min mand synes det er fantastisk at geare hunde op og når de er så er allermest oppe og køre, så skal de gå hen og lægge sig!!! Yeah rigth, som om de kan magte det.
    Så her er løsningen, - kører du dem op, så er det på med snor til hundene, sko og jakke til manden, og så ellers ud og gå....;oD

• #14   15. okt 2009 Karen Marie, sådan en mand har jeg også..:-)
    totalt umulig at træne..:-))))

• #15   15. okt 2009 Tror det er generelt for mænd xD

• #16   15. okt 2009 Simba & Cæsar : Kan desværre ikke sende ham ud for tiden. Han er lam i benene og sidder i kørestol og kan ikke tåle at være ude for længe i denne kulde uden han bliver syg. Men Ja, jeg plejer så selv at gå ud med hunden til den er kølet lidt af, men det er godt nok lidt af en opgave at opdrage en hund, der ellers er ret nem, når manden, uden at mene noget ondt med det, modarbejder det.
    Havde lidt håbet på nogen havde en ide til træning af manden. Hunden skal det nok lykkedes med, det tager bare længere tid, men er vant til det, da jeg også træner heste, og også har 2 meget velopdragne katte, der kan alle kunster en hund kan.

• #17   15. okt 2009 Karen marie - du ved, som hunde har mænd også et belønningsgradueringssystem. Jo bedre belønning, jo mere vil de gøre..

Så det kan være, at du bare skal finde den HELT rette belønning... Jeg er sikker på, at jeg godt lige kan komme på noget, der kan aflede manden, når han ikke kan lade være med lege vildt med vapsen... Og det VIRKER!

• #18   15. okt 2009 Jeg synes ikke der på det generelle plan er noget i vejen for, at man leger vildt og har brydekampe med sin hund - det synes jeg personligt er rigtig sjovt.
    Det, der er vigtigt er, at man kan læse på sin hund, hvornår nok er nok, og at man lærer den, at det er slut, når det er slut.
    Altså for stimuleret en start/stop-evne.

Bidelege synes jeg er uheldige især med hvalpe - de har svært ved at styre dem og de fleste finder det ikke så rart, hvis hunden lægger op til leg med munden.

Kommentér på:
Han bider ..

Annonce