11.938 visninger
|
Oprettet:
Hunden sove alene? {{forumTopicSubject}}
Hvordan lærer man bedst sin nye hvalp at sove alene i stuen og jeg overnatter i mit soveværelse ?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.526
Det er en baby, den er lige taget fra sin mor og søskende og alt hvad den kender og som er trygt for den. Den har brug for den tryghed, du giver den ved din nærved.
Når først den er større og totalt tryg, kan man flytte den ind i stuen.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.494
Eller du kan lade den sove i egen kurv/tæppe inde i soveværelset de første par dage og så gradvis flytte kurven længere og længere væk, indtil den ender inde i stuen.
Jeg ville nok selv vælge den nederste løsning, men har hørt at man kan gøre det på begge måder.
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Ikke får hunden er helt tryg i sine omgivelser.
Lige som du ville gøre hvis det var en baby.
okt 2010
Vores løsning har været at lade ham sove ved foden af trappen i kurven. Han ved alle andre er ovenpå og han ligger klar til at hilse, når vi kommer ned om morgenen
Min forrige hund sov altid i vores soveværelse ved siden af sengen i sin egen kurv.
Beslut om du selv synes at det er ok at have hund i soveværelset ellers så væn den gradvist til at sove der, hvor du ønsker.
Hunde er personligheder og ikke ens. Kan også ske din hund helst ville sove i gangen foran soveværelsesdøren
sep 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 2
og jeg også gerne vil have at der et rum den ikke skal være i, f.eks. når jeg har gæster sovende..
Men bliver det ikke skræmt af hvis jeg bliver ved med at ligge i stuen og så en dag bare rykker mig ind i soveværelset?
okt 2010
Alting skal ske gradvist med sådan en lille vaps. Altså hvis du tænker at du sover de første par dage i stuen og så derefter rykker ind i soveværelset og vil sove med lukket dør - hm jo, så bliver den nok skræmt.
Det vigtigste er at den i starten sover tæt ved dig og at du kan række hånden ned og trøste, når det er nødvendigt. Hvis du ikke har plads i soveværelset, kan du jo sove på en madras i stuen med hunden i kurv lige op af. Når du fornemmer at den lille ny er tryg og godt tilpas, kan du lægge dig ind i soveværelset med døren åben, så den kan se, høre og lugte dig stadigvæk.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.526
Når den først er tryg i dit hjem, kan du gradvist gøre den mere uafhænging af dig. F. eks i en periode med en baby låge, så den kan se og høre dig, men ikke komme ind i soveværelset.
Du vil vel heller ikke starte alene hjemme træningen med bare at lade den være alene en hel dag. Det er lidt det samme bare at lade sen sove selv en hel nat.
Tingene skal gøres gradvist. Der er hunde, der fint klarer at være alene også som hvalpe, men du ved jo ikke om din er en af dem. Og hvis du først har "skyndt dig" for meget, risikerer du at stå med en hund med separationsangst, og det tager meget længere tid at rette op på, end det ville have gjort at gøre tingene stille og roligt fra starten af.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
sep 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 2
det ved jeg godt ! og har slet ikke tænkt mig at starte ud med at være 8 timer væk!
Og tak Sara, for det svar , det var egentlig bare det jeg behøvede..
For nogle sider står der, at man bare skal starte med at sove i værelset og lade den være mens den står og piber..
Men det sys jeg bare er synd!
derfor jeg spurgte til råds herinde..
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
Man kan sagtens have en kurv ved sengen og ligge hånden derned hvis den piber,,og når den så er blevet større så kan man sagtens rykke den
Den første tid er såå vigtig og det skærer mig i hjertet at vide en lille ny bliver forladt alene,,det er jo lidt som at være alene hjemme i mange timer,,så står man op og går så ydermere
Hunden sove alene?